- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.telnicy z pewnością będą się nad tym zastanawiać i ponieważ nie wykluczam siebie z ogólnej zasady, że przejawy stronniczości należy zidentyfikować i zbadać. Jestem chrześcijaninem i - filozoficznie rzecz biorąc - teistą. Wierzę, że istnieje Bóg, który mógł stworzyć coś z niczego, jeżeli taka była Jego wola, ale który równie dobrze mógł dokonać aktu stworzenia, posiłkując się naturalnym procesem ewolucji. Nie jestem obrońcą teorii stworzenia i w rzeczywistości nie chcę podejmować w tej książce tematu konfliktów między ujęciami biblijnymi a świadectwami dostarczanymi przez naukę. Moim celem jest zbadanie samych tych świadectw, przy czym będę starannie odróżniać dane empiryczne od wszelkiej religijnej lub filozoficznej stronniczości, która mogłaby zniekształcić ich interpretację. Zakładam, że zwolennicy teorii stworzenia są stronniczy, ponieważ dochowują wierności biblijnemu fundamentalizmowi - na temat ich stanowiska będę miał więc bardzo niewiele do powiedzenia. Pytanie, na które chciałbym znaleźć odpowiedź, brzmi: czy za darwinizmem przemawia uczciwa ocena świadectw naukowych, czy może jest on innym rodzajem fundamentalizmu? Czy naprawdę wiemy z całą pewnością, że istnieje jakiś naturalny proces, dzięki któremu ludzie i wszystkie inne istoty żywe mogły ewoluować z drobnoustrojów, a ostatecznie z materii nieożywionej? Kiedy Narodowa Akademia Nauk mówi nam, iż najbardziej podstawową cechą charakterystyczną nauki jest poleganie na wyjaśnieniach naturalistycznych, to czy mamy przez to rozumieć, że naukowcy uzyskali w jakiś sposób wiedzę, że Stwórca nie odegrał żadnej roli w stworzeniu świata i form życia? Czy twierdzenia niemające charakteru naukowego mogą być prawdziwe, czy należy uznać je za nonsensowne? Jeśli wziąć pod uwagę stanowcze poparcie środowiska naukowego dla idei naturalistycznej ewolucji, to czy osoby spoza tego środowiska mogą w ogóle rozważać możliwość, że ta oficjalnie przyjęta doktryna jest fałszywa? Spróbujmy poszukać odpowiedzi. Zapraszamy do zakupu pełnej wersji książki W serii ukażą się : Michael J. Behe Czarna skrzynka Darwina. Biochemiczne wyzwanie dla ewolucjonizmu Michael J. Behe Granica ewolucji. W poszukiwaniu ograniczeń darwinizmu Michael Denton Kryzys teorii ewolucji Michael Denton Teoria ewolucji. Kryzysu ciąg dalszy Guillermo Gonzalez, Jay W. Richards Wyjątkowa planeta. Dlaczego nasze położenie w kosmosie umożliwia odkrycia naukowe Stephen C. Meyer Podpis w komórce. DNA i świadectwa inteligentnego projektu Przypisy Rozdział 1 [1] Wyjaśnienie tego zamieszania wymaga precyzji i konsekwencji w stosowaniu terminów. W niniejszej książce ,,teoria stworzenia" odnosi się do koncepcji młodej Ziemi, zgodnie z którą świat powstał w wyniku sześciodniowego, specjalnego stworzenia. ,,Kreacjonizm" oznacza wiarę w stworzenie w bardziej ogólnym sensie. Osoby, które wierzą, że Ziemia ma miliardy lat i że proste formy życia stopniowo ewoluowały w organizmy złożone na czele z człowiekiem, są ,,kreacjonistami" o tyle, o ile wierzą, że nadprzyrodzony Stwórca nie tylko zainicjował ten proces rozwoju, ale także w jakiś znaczący sposób celowo go kontroluje. Jak zobaczymy, pojęcie ,,ewolucja" (we współczesnym dyskursie naukowym) wyklucza nie tylko teorię stworzenia, lecz także kreacjonizm w jego szerokim znaczeniu. Przez ,,darwinizm" rozumiem w pełni naturalistyczną teorię ewolucji, zgodnie z którą ewolucją kieruje dobór naturalny odsiewający to, co przynoszą przypadkowe zmiany. [2] Science and Creationism: A View from the National Academy of Sciences, ed. A. Montagu, I. Asimow, Oxford, 1984. Por. Science, Evolution, and Creationism, Committee on Revising Science and Creationism: A View from the National Academy of Sciences, Washington, 2008, s. 37-43. [3] Science and Creationism, dz. cyt. [4] R. Dawkins, Ślepy zegarmistrz, czyli jak ewolucja dowodzi, że świat nie został zaplanowany, tłum. A. Hoffman, Warszawa 1994, s. 28. [5] R. Dawkins, In Short: Nonfiction, ,,The New York Times Archive" 1989, April 9, , [dostęp 17 I 2020]. [6] C. Patterson, Can You Tell Me Anything about Evolution that Is True?, [dostęp 17 I 2020]. [7] I. Kristol, Room for Darwin and the Bible, ,,The New York Times Archive" 1986, September 30 [dostęp 12 XII 2019]. [8] Gould, Darwinism Defined: The Difference Between Fact and Theory, ,,Discover" 1987, January, Vol. 8, No. 1, s. 64-70. [9] Tamże. [10] Argumenty Goulda za ,,faktem ewolucji" są przedmiotem rozdziałów piątego i szóstego w tej książce. [11] Kiedy Narodowa Akademia Nauk powołała specjalny komitet do opracowania oficjalnej broszury zatytułowanej Science and Creationism [Nauka a kreacjonizm], czterech z 11 jej członków było prawnikami. Przypisy redakcji i tłumacza [1*] W Polsce magazyn ten ukazuje się jako ,,Świat Nauki" (przyp. tłum.).
Szczegóły | |
Dział: | Książki |
Kategoria: | Popularnonaukowe |
Wydawnictwo: | En Arche |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Wymiary: | 158x230 |
Liczba stron: | 242 |
ISBN: | 9788366233058 |
Wprowadzono: | 09.09.2020 |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.