SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Dlaczego motywowanie ludzi nie działa i co działa najnowsze metody przywództwa dodawania ludziom energii i ich angażowania

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

książka

Wydawnictwo Mt Biznes
Data wydania 2019
Oprawa miękka
Liczba stron 212
  • Wysyłka Kup teraz, a produkt wyruszy do Ciebie już w poniedziałek!
    Dotyczy zamówień opłaconych przez PayU, kartą lub za pobraniem.
  • Promocja InpostPay BW

Opis produktu:

Rewolucja w zarządzaniu motywacją!
Susan Fowler, badaczka problemu przywództwa, konsultantka i coach, współautorka jednego z tytułów z serii książek Jednominutowy Menedżer, przekonuje nas, abyśmy w końcu przestali próbować motywować ludzi! Nie dość, że jest to frustrujące dla obu stron, to jeszcze po prostu nie działa. Standardowe techniki motywowania innych działają powierzchownie i na krótką metę.

W tej książce Fowler wykorzystuje wnioski płynące z najnowszych badań naukowych i przedstawia sprawdzony model i plan działania, które pomogą liderom poprowadzić swoich ludzi w stronę takiej motywacji, która nie tylko pozwoli im zwiększyć wydajność pracy i zaangażowanie, ale w dodatku zapewni im głębokie poczucie celu i spełnienia.
Jej program Optymalna Motywacja pokazuje liderom, co mogą zrobić, aby odejść od zewnętrznych nagród i pomóc swoim pracownikom odkryć, w jaki sposób ich praca może zaspokoić ich głębsze potrzeby psychologiczne - autonomii, relacyjności i kompetencji. Badania dowodzą, że tylko dzięki takiemu podejściu można osiągnąć głęboką i trwałą motywację. Program ten sprawdził się w organizacjach na całym świecie - klientami Fowler były takie firmy, jak Microsoft, CVS, NASA, H&R Block, Mattel i wiele, wiele innych.
Autorka ilustruje poszczególne kroki procesu przykładami zaczerpniętymi z życia i prezentuje w praktyce to przełomowe rozwiązanie dla liderów, którzy pragną, by ich pracownicy byli właściwie zmotywowani.

***

Nie mam cienia wątpliwości, że idee przedstawione w tej książce zmienią sposób, w jaki przewodzisz innym. Zastanów się, czego się nauczyłeś z jej lektury, i postaraj się działać inaczej. (...) Rozumiejąc, jaką perspektywę motywacyjną mają twoi ludzie, będziesz mógł pokazać im właściwy kierunek i wspierać ich w dążeniu do osiągnięcia wysokiej jakości kompetencji i zaangażowania.

- Ken Blanchard, autor licznych bestsellerów "New York Timesa", w tym Nowego Jednominutowego Menedżera, jeden z dwudziestu pięciu najlepiej sprzedających się autorów wszech czasów z listy Amazona W tej fascynującej książce Susan Fowler dowodzi, dlaczego powinieneś przestać karmić swoich pracowników emocjonalnym śmieciowym jedzeniem w postaci nieskutecznych, krótkoterminowych nagród i w jaki sposób zmienić swój styl przywódczy tak, aby uzyskać optymalną perspektywę motywacyjną.
- Steve Davis, wiceprezes CenturyLink

Fowler pokazuje, w jaki sposób pokierować pracownikami, aby na nowo spojrzeli na swoją pracę i dostrzegli w niej potencjalne źródło osobistego spełnienia. Gdy to się stanie, sami przejmą odpowiedzialność za realizację celów firmy, gdyż staną się one także ich celami.
- Marshall Goldsmith, dziennikarz "New York Timesa" i autor światowego bestsellera What Got You Here Wont Get You There

***

Susan Fowler od ponad trzydziestu lat zajmuje się badaniami nad samoprzywództwem;
pracowała jako konsultant i coach w ponad trzydziestu krajach. Jest główną autorką programu Optymalna Motywacja w firmie Ken Blanchard Companies, a także programu Sytuacyjne Samoprzywództwo (Situational Self Leadership), najlepszego w swojej klasie programu przywództwa i osobistego empowermentu.
Wspólnie z Kenem Blanchardem napisała trzy bestsellery: Jednominutowy Menedżer oraz zarządzanie samym sobą, Przywództwo wyższego stopnia oraz Empowerment.
Jest także współautorką kilku innych książek z zakresu motywacji, osiągania wolności osobistej i przywództwa.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Promocje: wysyłka 24h
Wydawnictwa: MT Biznes
Kategoria: Marketing i reklama,  Zarządzanie,  Poradniki,  Praca i kariera
Wydawnictwo: Mt Biznes
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Rok publikacji: 2019
Wymiary: 9788380876637
Liczba stron: 212
Wprowadzono: 14.02.2019

RECENZJE - książki - Dlaczego motywowanie ludzi nie działa i co działa najnowsze metody przywództwa dodawania ludziom energii i ich angażowania - Susan Fowler

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

4.5/5 ( 4 oceny )
  • 5
    2
  • 4
    2
  • 3
    0
  • 2
    0
  • 1
    0

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję:

Qultura słowa

ilość recenzji:313

brak oceny 10-04-2019 18:52

Dlaczego jesteśmy zmotywowani?
Od kilku lat motywowanie i motywacja to temat modny i chwytliwy, na czym korzystają nie tylko autorzy poradników na temat motywowania, ale i szkoleniowcy. Jak motywować ludzi? Czy lepsze jest motywowanie finansowe czy pozafinansowe? Jak wykorzystywać bodźce pozafinansowe? Te pytania spędzały sen z powiek menedżerom, którzy poprzez motywowanie chcieli zwiększyć zaangażowanie, produktywność swoich pracowników. Sięgali przy tym po różne metody, zarówno kija, jak i marchewki, z coraz większą świadomością, że metody te nie działają, a raczej działają na różnych ludzi w różnym stopniu.
Zwykle bowiem, rozważania dotyczące motywacji, koncentrują się na próbie znalezienia odpowiedzi, w jaki sposób motywować ludzi, jakich narzędzi użyć. A gdyby jednak nieco zmienić perspektywę i zastanowić się dlaczego ludzie są zmotywowani? Właśnie próbę odpowiedzi na to pytanie punktem wyjścia swoich rozważań uczyniła Susan Fowler, autorka niezwykle frapującej książki pt. ?Dlaczego motywowanie ludzi nie działa? i co działa?. W opublikowanym nakładem Wydawnictwa MTBiznes swego rodzaju poradniku, z przemową Kena Blancharda, znajdziemy pewien przepis, schemat działania, który sprawdza się w praktyce. Książka prezentuje świeże spojrzenie na motywację, dostarcza chłonnym wiedzy, nowoczesnym menedżerom wskazówek, by mogli cieszyć się współpraca z zespołem prężnie działających i zaangażowanych w pracę osób, którzy mają doskonałe warunki do rozwoju. To nie przepis na krańcowa eksploatację pracowników, w drodze do osiągnięcia sukcesu, ale na utrzymanie wysokich wyników przy jednoczesnym odkrywaniu w ludziach tego, co w nich najlepsze.
Książka składa się z siedmiu rozdziałów, z których każdy coraz głębiej wprowadza nas w zagadnienia związane z motywacją, szczegółowo wyjaśniając wiele pojęć oraz schematów ludzkich zachowań. W rozdziale pierwszym autorka odpowiada na pytanie, dlaczego motywowanie ludzi nie działa oraz prezentuje swego rodzaju alternatywę w postaci modelu spektrum motywacji, prezentującego trzy perspektywy określane jako suboptymalne ? obojętna, zewnętrzna i narzucona, a trzy jako optymalne ? dopasowana, zintegrowana i spontaniczna.
Rozdział drugi odkrywa przed nami prawdziwą naturę motywacji, korzyści z jej poznania i wykorzystania tej wiedzy oraz koszty jej ignorowania, które ? prędzej czy później ? przyjdzie nam ponieść. Kolejny rozdział prezentuje m.in. teorię motywacji ostatniego stulecia (teorię popędu) dowodząc, że potrzeby psychologiczne człowieka nie są popędami i że warto zwrócić uwagę na termin zwany samoregulacją ? autorka wyjaśnia dokładnie, jaką rolę odgrywa samoregulacja w zaspokojeniu potrzeb oraz jakie są jej podstawy.
Rozdział czwarty przekonuje, że motywacja jest umiejętnością, zatem ? w konsekwencji ? można ją nabyć. Autorka pokazuje nam, w jaki sposób można aktywować optymalną perspektywę motywacyjną, prezentuje ponadto motywacyjne studium przypadku. Kolejny, piąty rozdział, to pewnego rodzaju instrukcja dla liderów pokazująca, w jaki sposób prowadzić rozmowę o perspektywach motywacyjnych (rozmowę MOC-y), która pomaga rozwijać się nie tylko poszczególnym pracownikom, ale i całemu zespołowi.
Rozdziały szósty i siódmy pozwalają krytycznie spojrzeć na nasze dotychczasowe przekonania i wartości raz dostrzec ich negatywny wpływ na praktyki przywódcze, a także dostrzec potencjał proponowanych w książce rozwiązań. Lektura publikacji ?Dlaczego motywowanie ludzi nie działa?i co działa? nie może być oczywiście bezrefleksyjna, powinna być uzupełniona analizą własnych doświadczeń związanych z kierowaniem ? zarówno wówczas, kiedy piastujemy już stanowisko kierownicze, jak i dopiero planujemy je objąć. Przystępny język książki, liczne przykłady sprawiają, że zaczynamy zauważać bezpośrednie przełożenie zawartych w książce wskazówek na praktykę, a w konsekwencji ? korzyści związane ze zmianą podejścia do motywowania. Dodatkowo, ku głębszej refleksji, do książki dołączone zostało posłowie Blancharda, a także epilog prezentujący mistrzów motywacji. Ponadto integralną częścią książki są odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące motywacji i motywowania.

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?