- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.chotę na zabawę? JAŚ: No właś Nie zdążyłem jeszcze się pobawić. RODZIC: Chciałbyś mieć rano czas na zabawę? JAŚ: Tak, rano nigdy na nic nie ma czasu. RODZIC: Trudno ci zrozumieć, o co chodzi z tym czasem? JAŚ: RODZIC: Janku, słyszę, że bardzo chcesz się teraz bawić i nie rozumiesz, dlaczego przerywam ci zabawę. Jednocześnie chcę zdążyć do pracy, to dla mnie ważne. Czy możesz teraz odłożyć zabawkę i zacząć się ubierać? W drodze porozmawiamy, co możemy zrobić z poranną zabawą i czasem. Co ty na to? Jakie myśli oraz uczucia towarzyszą ci po zapoznaniu się z tymi dwiema scenkami? Zastanów się, co ci się podoba albo co cię niepokoi w każdej z nich. Może być dla ciebie pomocne przedyskutowanie tego z partnerem lub inną bliską osobą. W kolejnych rozdziałach będziemy przyglądać się temu, co blokuje porozumienie z dziećmi, a co je wspiera i odbudowuje. Jak przejść od języka blokad do języka serca? Aby było to możliwe, potrzebna jest świadomość intencji, z jaką chcesz podchodzić do każdego działania lub niedziałania. Czy twoją wolą jest pokazanie siły i wyższości jako rodzica? A może pragniesz zrozumienia i porozumienia? Kiedy uświadomisz sobie, z jaką intencją podchodzisz do relacji z dzieckiem, łatwiej będzie ci podjąć decyzję, w co chcesz się angażować, a co lepiej odpuścić. By nakreślić, co rozumiemy przez wybór intencji, chcemy podzielić się z tobą intencją, z jaką chciałybyśmy, abyś pracował(a), czytając tę książkę. W naszym przekonaniu pozwoli ci to pełniej skorzystać z proponowanych przez nas narzędzi. Przystępujesz do czytania przygotowanego przez nas materiału z bagażem własnych rodzicielskich doświadczeń. Będą ci towarzyszyły podczas całej lektury. Treści teoretyczne i ćwiczenia mogą być dla ciebie nowymi aspektami rodzicielstwa, pokazującymi inne rozwiązania od tych, które do tej pory uwzględniałeś/aś w swoim działaniu. Być może wywołają one u ciebie niemiłe uczucia, jak żal czy poczucie winy. Jeśli się pojawią, spójrz na te doznania jak na dar - darem jest nowa wiedza, chęć rozwoju i pogłębianie samoświadomości bycia rodzicem wspierającym swoje dziecko. Ten dar, poprzez udział w tym kursie i inne działania, dajesz sobie i swojemu dziecku. Jak mówi Marshall B. Rosenberg, ,,nigdy nie popełniliśmy błędu i nigdy nie popełnimy. Jedynie robiliśmy rzeczy, których byśmy nie zrobili, gdybyśmy wiedzieli to, co wiemy dziś". Chciałybyśmy, abyś o tym pamiętał(a), dalej pracując z wykorzystaniem tego materiału. Podobną intencję możesz przyjąć, pracując ze swoim dzieckiem. Ono również nigdy nie popełniło błędu i nigdy nie popełni. Jedynie zrobiło rzeczy, których by zapewne nie zrobiło, gdyby wiedziało to, co wie już dziś. Zastanów się teraz, jaka jest twoja intencja w rodzicielstwie. Jaki ton chciał(a)byś, aby przede wszystkim był obecny w twojej relacji z dzieckiem? Zapisz to w kilku słowach lub, jeśli wolisz, narysuj. Co w mojej wizji rodzicielstwa blokuje mnie w byciu rodzicem? Przypomnij sobie raz jeszcze swoją wizję rodzicielstwa z rozdziału pierwszego. Poczuj ponownie, co naprawdę jest dla ciebie kluczowe w byciu rodzicem i czego pod żadnym pozorem nie może zabraknąć w twoim Teraz przyjrzyj się temu, co być może blokuje cię w stawaniu się takim rodzicem, jakim chcesz być. Jak postrzegasz siebie jako rodzica? Jakie masz przekonania zaczynające się od ,,rodzic ", ,,rodzic ", ,,rodzicowi "? Gdy przyjrzysz się im i poszukasz ich źródeł, może odkryjesz, że to konkretne przekonanie wcale nie jest twoje, lecz nieświadomie przejąłeś/przejęłaś je od swojego otoczenia - rodziców, dziadków, wychowawców, szkoł Więcej znajdziesz w wersji pełnej publikacji Tematy publikacji w pełnej wersji Wprowadzenie Jakim chcę być rodzicem - podróż do przyszłości Niech słowa popłyną z serca - poznaj blokady i hamujące przekonania Najpierw, rodzicu, zadbaj o siebie Co widzisz? Co słyszysz? - obserwuj bez oceniania Uczucia: czym są i kto za nie odpowiada? Świat emocji oczami dziecka Potrzeby - czym są i o czym informują Ja czuję, bo ja potrzebuję, a ty czujesz, bo ty potrzebujesz? Prośby i odmowy - zatańcz z potrzebami Kiedy realnie nie możesz zaspokoić potrzeby dziecka Sam(a) zdecyduj, co i jak mówisz Przekształć złość w kreatywne działanie Co zrobić, by zyskać więcej współpracy Kary i nagrody - poznaj ich konsekwencje Budowanie mocnej relacji dzięki okazywaniu uznania Granice - jak i po co je ustalać Mediuj konflikty między dziećmi Oczekiwania otoczenia wobec dziecka - sam(a) decydujesz, jak reagujesz Dziękuj, dziękuj, dziękuj - o mocy wdzięczności Zakończenie Przygotowanie do wersji elektronicznej: RASTER studio, 603 59 59 71
książka
Wydawnictwo CoJaNaTo |
Oprawa miękka |
Liczba stron 115 |
Produkt wprowadzony do obrotu na terenie UE przed 13.12.2024
Szczegóły | |
Dział: | Książki |
Kategoria: | książki dla przyszłych rodziców, książki o emocjach, Poradniki, Rodzina i dzieci |
Wydawnictwo: | CoJaNaTo |
Wydawnictwo - adres: | blanka@cojanato.com , http://cojanato.pl , PL |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Wymiary: | 170x240 |
Liczba stron: | 115 |
ISBN: | 9788363860356 |
Wprowadzono: | 08.01.2020 |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.