- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.e wyrazy naszej cywilizacji. Granice te jednak nie mogą zostać zidentyfikowane, dopóki nie zostaną przekroczone, szczególnie gdy to przejście nie jest zalecane, więc po tysiącleciach sąsiedztwa rzadko opartego na wymianie nadszedł wreszcie czas współistnienia doświadczeń przeżywanych odpowiednio w czasie i w przestrzeni; jest to tym bardziej pożądane, że nowe praktyki twórcze wspierają tę hipotezę"[29]. Dalsza część książki dostępna w wersji pełnej [1] Ernst Cassirer, Esej o człowieku, tłum. Anna Staniewska, Czytelnik, Warszawa 1971, s. 35. [2] Ibidem. [3] Iwona Lorenc, Aesthetic participation as a Realisation of Social and Cultural Poiesis, ,,Art Inquiry. Recherches sur les Arts", XX (XXIX), Łódzkie Towarzystwo Naukowe, Łódź 2018, s. 11-27. [4] Por. Jerzy Kmita, Szkice z teorii poznania naukowego, PWN, Warszawa 1976, s. 5-14. [5] Ibidem. [6] Przywołuje tę myśl Joseph Kosuth, tekst wydrukowany w: Leszek Brogowski, Marceli Bacciarelli, Mieczysław Kurewicz (red.), Sztuka i filozofia, Galeria GN, Związek Polskich Artystów Fotografików, Zakłady Artystyczne ZPAP ,,ART", Wojewódzki Ośrodek Kultury, Gdańsk [], s. 64. [7] Michael Kelly, Iconoclasm in Aesthetics, Cambridge University Press, Cambridge 2003. [8] Penny Florence, Sexed Universals in Contemporary Art, Allworth Press, New York 2004. [9] Thierry de Duve, Essais Datés II, Adresses, Mamco, Gen?ve 2016. [10] Zob. Rossi Braidotti, Po człowieku, tłum. Joanna Bednarek, Agnieszka Kowalczyk, PWN, Warszawa 2014. [11] Jean-Michel Salanskis, Les paradoxes épistémologiques de lhumain, w: Lhumain impensé, Albert Piete i Jean-Michel Salanskis (red.), Presses Universitaires de Paris Nanterre, Nanterre 2016, s. 97. [12] Zob. Zofia Rosińska, Ruch myśli, Eneteia, Warszawa 2012. [13] Catherine Malabou, Lavenir de Hegel: Plasticité, temporalité, dialectique, Vrin, Paris 1996, s. 21. [14] Leopold Blaustein, Wybór pism estetycznych, red. i wstęp Zofia Rosińska, Universitas, Kraków 2005. [15] František Kupka, za: Jean-Ives Bosseur, Musique et arts plastiques: interactions au XXe si?cle, Minerve, Paris 2006, s. 56. [16] Por. Wolfgang Welsch, Narodziny filozofii postmodernistycznej z ducha sztuki modernistycznej, w: Odkrywanie modernizmu, red. Ryszard Nycz, Kraków 2004. [17] Bożena Kowalska, Sztuka okresu filozofii, w: Leszek Brogowski, Marceli Bacciarelli, Mieczysław Kurewicz (red.), Sztuka i filozofia, Galeria GN, Związek Polskich Artystów Fotografików, Zakłady Artystyczne ZPAP ,,ART", Wojewódzki Ośrodek Kultury, Gdańsk [], s. 85. [18] Bohdan Pociej, Muzyka i filozofia, w: Leszek Brogowski, Marceli Bacciarelli, Mieczysław Kurewicz (red.), Sztuka i filozofia, Galeria GN, Związek Polskich Artystów Fotografików, Zakłady Artystyczne ZPAP ,,ART", Wojewódzki Ośrodek Kultury, Gdańsk [], s. 134. [19] Ibidem, s. 135. [20] Ibidem. [21] Max Horkheimer, Krytyka instrumentalnego rozumu, tłum. Halina Walentowicz, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2007, s. 34. [22] Ibidem. [23] Można dyrygować falom tak, jak przygrywać lub szeptać, ale nie da się dyrygować falami. [24] Grzegorz Dziamski, Od syntezy sztuk do sztuki post-medialnej, ,,Estetyka i Krytyka", 17/18 (2/2009-1/2010), s. 35. [25] , [26] Julian Johnson, Out of Time: Music and the Making of Modernity, Oxford University Press, 2015, s. 10. [27] Ibidem. [28] Andrew Bowie, Music, Philosophy and Modernity, Cambridge University Press, 2007. [29] Marcella Lista, Perception et analyse de la manifestation musicale et picturale, w: Le visuel et le sonore, red. Bosseur, Les presses du réel, Paris 1993, s. 9. Spis treści: Wstęp Część I. Nowe i stare tabu Rozdział 1. Esencjalizm i uniwersalizm, czyli nowe tabu Rozdział 2. Po co nam dziś awangardy i modernizmy? Rozdział 3. Ikonoklazm filozofii Rozdział 4. Myślenie sztuką i myślenie o sztuce Część II. Echa wizualno-muzyczne Rozdział 1. Muzyka i malarstwo - rezonanse Rozdział 2. Eug?ne Delacroix i Fryderyk Chopin - avant avant-gardes, czyli kolor i atmosfera Rozdział 3. Kandinsky i Schönberg - abstrakcja i atonalność Rozdział 4. Paul Klee i Pierre Boulez Rozdział 5. Idee i pojęcia Część III. Syntezy w myśleniu Rozdział 1. Plastyczność humanizmu Rozdział 2. Porowate granice Zakończenie Bibliografia Spis ilustracji Ilustracja na okładce: Paul Klee, Demon Muzyki, 1926 Recenzenci: prof. dr hab. Leszek Brogowski, dr hab. Jakub Momro Redakcja: Małgorzata Jaworska Korekta: Irena Chawrilska Projekt graficzny: Stanisław Salij (C) Copyright by Anna Szyjkowska-Piotrowska (C) Copyright by wydawnictwo słowo/obraz terytoria, 2020 ISBN 978-83-7453-550-2 wydawnictwo słowo/obraz terytoria sp. z w upadłości układowej 80-246 Gdańsk, ul. Pniewskiego 4/1 tel. (58) 345 47 07 e-mail: Na zlecenie Woblink plik przygotowała Katarzyna Rek
Szczegóły | |
Dział: | Książki |
Kategoria: | Kultura i sztuka, Kulturoznawstwo, Muzyka, Nauki humanistyczne |
Wydawnictwo: | Słowo/Obraz Terytoria |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Wymiary: | 0x0 |
Liczba stron: | 232 |
ISBN: | 9788374535939 |
Wprowadzono: | 13.06.2019 |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.