SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Harvardzki poradnik skutecznego uczenia się

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

książka

Wydawnictwo PAX Instytut Wydawniczy
Oprawa miękka
Liczba stron 344
  • Wysyłamy w 24h - 48h
  • Promocja InpostPay BW

Opis produktu:

Wiele znanych reguł dotyczących uczenia się, a także rutynowo stosowanych ćwiczeń okazuje się przynosić efekt przeciwny do zamierzonego. Podkreślanie i zakreślanie w tekście, wielokrotna lektura, wkuwanie i jednokierunkowe powtarzanie nowo wyuczonych umiejętności stwarzają złudzenie, że osiągnęliśmy mistrzostwo, ale korzyści z nich płynące szybko giną w naszej pamięci. Bardziej złożone i trwalsze opanowanie materiału jest natomiast rezultatem robienia sobie testów sprawdzających, wprowadzania pewnych utrudnień do ćwiczeń, odczekiwania z kolejną powtórką nowego materiału, dopóki nie zaczniemy go trochę zapominać, oraz przemieszania ćwiczeń dotyczących jednego tematu czy jednej umiejętności z innymi. Ten skierowany przede wszystkim do uczniów, studentów, nauczycieli i sportowców poradnik okaże się niezwykle pomocny także dla wszystkich tych, którzy pragną podjąć wyzwanie uczenia się przez całe życie.
W akademickim wydawnictwie Harvard University Press rzadko ukazują się książki o charakterze poradnikowym, adresowane do szerszej publiczności czytelniczej. Wyjątek, jaki uczyniono dla tego tytułu, świadczy najlepiej o jego walorach dla coraz bardziej skomplikowanego procesu edukacji.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Kategoria: Nauki humanistyczne,  Pedagogika,  Dydaktyka,  Poradniki,  Samodoskonalenie
Wydawnictwo: PAX Instytut Wydawniczy
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Wymiary: 145x205
Liczba stron: 344
ISBN: 9788321119755
Wprowadzono: 05.02.2016

RECENZJE - książki - Harvardzki poradnik skutecznego uczenia się - PRACA ZBIOROWA

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

4.8/5 ( 13 ocen )
  • 5
    12
  • 4
    0
  • 3
    0
  • 2
    1
  • 1
    0

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję:

baśniowy

ilość recenzji:118

brak oceny 25-03-2016 13:38

"Harvardzki poradnik skutecznego uczenia się" to wartościowa książka, która powinna stać się przedmiotem lektury wszystkich tych, którym na sercu leży kwestia produktywnego uczenia się. Trzej autorzy bazując na licznych doświadczeniach zarówno wykładowców akademickich, naukowców jak i studentów stworzyli kompendium wiedzy na temat nowoczesnych metod szlifowania pamięci. Dowiadujemy się, że dotychczasowe sposoby przyswajania informacji niekoniecznie muszą sprawdzać się w praktyce. Dlatego niezbędne było opracowanie nowych metod, które pozwalałyby trwale zapamiętywać wiadomości a nie jedynie na krótki okres czasu. Sposobem na to jest świadoma lektura treści, którą chcemy przyswoić. Ciągłe zadawanie pytań do tekstu, co sprawdza jego rozumienie na każdym etapie nauki. Jeśli początkowo występują problemy powracanie do nich po pewnym czasie, kiedy wydaje się, że już je zapomnieliśmy a następnie próby przypomnienia sobie tych informacji, bez zaglądania do książki. Spotkania ze znajomymi, wspólne tłumaczenie sobie zagadnień i wzajemne odpytywanie. Myślenie problemowe. Jak wspomina jedna z badaczek, mózg jest niczym obszerny las. Trzeba wiele razy przebyć określoną drogę aby móc ją zapamiętać i wykorzystać informacje znajdujące się na jej końcu w razie potrzeby. "Harvardzki poradnik skutecznego uczenia się" bazuje na rozlicznych badaniach i doświadczeniach konkretnych ludzi, którzy tłumaczą jak w ich przypadku wygląda usprawnianie pamięci co dodatkowo zachęca do sięgnięcia po określoną metodą. Jakkolwiek najważniejsze jest aby się nie poddawać i stale trenować pamięć (niezależnie od wieku), bo jak powszechnie wiadomo trening czyni mistrza. Szczególnie dzisiaj takie książki są niezmiernie ważne. Od pracowników wymaga się coraz szerszych kompetencji, wiedzy fachowej, którą z wiekiem coraz trudniej pozyskiwać. Niestety wiele z powszechnie stosowanych metod nauki nie wpływa na skuteczność nauki a ludzie z nich korzystają bo po prostu do takich metod przywykli. Książki takie jak ta szczególnie mocno powinno promować się w szkołach i na poziomie akademickim aby młodzi ludzie powoli wkraczający na rynek pracy mogli wyrobić sobie już za młodu odpowiednie nawyki i dalej przekazywać je na przykład swoim dzieciom. W ten sposób powstanie świadome społeczeństwo, które będzie budować kapitał narodowy, stanie się bardziej konkurencyjne i dynamiczne. W zasadzie tego wątku nie trzeba szczególnie rozwijać bowiem zalety szybkiej, skutecznej nauki są oczywiste i każdemu powinien ten problem leżeć na sercu.

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?

siemek

ilość recenzji:114

brak oceny 6-03-2016 13:59

XXI wiek stawia przed nami bardzo wiele wyzwań, z którymi w XX wieku mieliśmy ograniczoną styczność. Aby podołać coraz większej liczbie zadań niezbędne są nie tylko: silna psychika czy tężyzna fizyczna ale również a może przede wszystkim dobra pamięć. Jest ona jednym z najcenniejszych zasobów. W związku z tym powinniśmy o nią dbać. W jaki sposób? Na to pytanie odpowiada książka pt. "Harvardzki poradnik skutecznego uczenia się". Pozycja bardzo ważna ponieważ na kilkuset stronach przedstawiono różne sposoby trenowania pamięci. Jak podkreślają autorzy niektóre rozwiązania na pierwszy rzut oka wydają się pozbawione sensu dlatego wiele osób zniechęca się do ich stosowania już na samym początku. Ci, którzy postanowili "zaryzykować" i wypróbować nowe metody są z nich zadowoleni. Okazuje się, że powszechnie stosowane metody nauki takie jak podkreślanie najistotniejszych informacji, wielokrotna lektura tekstu czy wkuwanie na pamięć wcale nie są skuteczne. Wiedza zdobyta w ten sposób ma słabe fundamenty, bowiem nie zdążyła zakotwiczyć się w pamięci długotrwałej. Jest na to sposób. Autorzy zachęcają aby testować się z tego co właśnie przeczytaliśmy. Na przykład po kilku minutach lektury zamknąć podręcznik i zadać sobie pytania do tekstu, starać się na nie jak najpełniej odpowiedzieć. Należy mieszać różne zagadnienia ale mające cechy wspólne aby ćwiczyć mózg w formułowaniu logicznych powiązań. To co wielu ludziom powinno dostarczać motywacji do nauki to proces neurogenezy. Polega na tworzeniu nowych połączeń między neuronami w mózgu przez całe życie co stanowi podstawę uczenia. Dlatego nie ma wymówki dla młodszych czy starszych. Nikt nie przychodzi na świat z raz daną na zawsze inteligencją. Pamięć należy ćwiczyć poprzez samodyscyplinę, systematyczność i sprawdzone naukowo metody nauki. "Harvardzki poradnik skutecznego uczenia się" to znakomita lektura dla każdej osoby dla której samorozwój stoi na pierwszym planie.

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?

Anna

ilość recenzji:138

brak oceny 2-03-2016 12:37

Każda z nas, nawet mając różnego typu ograniczenia ? chociażby zdrowotne ? może w pełni rozwijać umysł i pamięć i stać się człowiekiem sukcesu, a co ważniejsze ? człowiekiem spełnionym. Poleca, wszystkim mającym problemy z koncentracją lub zapamiętywaniem.

Czy recenzja była pomocna?

Atena

ilość recenzji:136

brak oceny 29-02-2016 10:57

Książka idealna dla wszystkich nastawionych na rozwój. Jeśli interesują was skomplikowane terminy jak chociażby "neuroplastyczność", jeśli chcecie wiedzieć, czy mózg można wytrenować, jeśli za przydatne uznajecie przywoływanie pamięci rozmaitymi sygnałami - przeczytajcie koniecznie.

Czy recenzja była pomocna?

Sylwia

ilość recenzji:56

brak oceny 24-02-2016 11:46

Nauka skutecznego uczenia się z przedstawieniem poszczególnych etapów tego procesu, przydaje się uczącym się i nauczającym. Praktyczna i wielce przydatna wiedza, która zadowoli każdego.

Czy recenzja była pomocna?

Anastazja

ilość recenzji:152

brak oceny 21-02-2016 12:36

O roli oceny własnej wiedzy i niewiedzy przy nauce nowego materiału oraz szukaniu meritum i sedna zapamiętywanego materiału oraz łączeniu nowych zagadnień z już znanymi i związanymi z prywatnymi aspektami naszego życia. Super publikacja!

Czy recenzja była pomocna?