SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Historia filozofii. Tom 3. Od Ockhama do Suareza

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

książka

Wydawnictwo PAX Instytut Wydawniczy
Oprawa skóropodobna
Liczba stron 448
  • Wysyłamy w 2 - 4 dni + czas dostawy
  • Inpost Pay Okazje

Opis produktu:

Trzeci tom słynnej 'Historii filozofii'. Przedstawia on prądy filozoficzne i sylwetki myślicieli XIV wieku.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Kategoria: Nauki humanistyczne,  Filozofia,  Historia filozofii
Wydawnictwo: PAX Instytut Wydawniczy
Oprawa: skóropodobna
Wymiary: 170x245
Liczba stron: 448
ISBN: 978-83-211-1811-6
Wprowadzono: 23.01.2008

Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

RECENZJE - książki - Historia filozofii. Tom 3. Od Ockhama do Suareza - Frederick Copleston

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

4.6/5 ( 7 ocen )
  • 5
    5
  • 4
    1
  • 3
    1
  • 2
    0
  • 1
    0

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję:

Rosomak

ilość recenzji:65

brak oceny 1-03-2009 10:39

Zweryfikowany zakup

Autor tej opinii jest naszym klientem. Kupił ten produkt w naszym sklepie.

W dziejach filozofii XIV wiek jest wiekiem przełamania. Przełamania średniowiecza na rzecz renesansu. Często jednak to przełamanie pojmowane jest jako całkowite odrzucenie tradycji średniowiecznej: myślenia scholastycznego, niemal absolutnego autorytetu Arystotelesa oraz dominacji teologii nad filozofią. Wzmianki o renesansie przypu[...]nie wciąż jeszcze wywołuje w niektórych umysłach obraz nagłego i ostrego przejścia oraz przebudzenia, a więc czasu, kiedy umożliwiono dostęp do nauki i literatury świata starożytnego, kiedy zainicjowano edukację, kiedy po kresie intelektualnego zniewolenia w wiekach średnich ludzie zaczęli myśleć samodzielnie, kiedy wynalezienie druku umożliwiło szerszy dostęp do książek, kiedy odkrycie nowy lądów poszerzyło ludzkie horyzonty i otworzyło nowe źródła bogactwa, kiedy wreszcie odkrycie prochu stało się dla ludzkości nieocenionym błogosławieństwem. Taki pogląd jest oczywiście przesadą. Co się tyczy na przykład odkrycia starożytnej literatury, to miało ono miejsce całe wieki przed włoskim renesansem; gdy zaś idzie o samodzielne myślenie, nie trzeba zbyt głębokiej znajomości filozofii średniowiecznej, aby zdać sobie sprawę, że w wiekach średnich roiło się od oryginalnych myślicieli. Panuje pogląd, że cały ten renesansowy skok cywilizacyjny i intelektualny dokonał się dzięki ruchom emancypacyjnym wobec Kościoła Katolickiego. A przecież humanizm - ruch nieprzychylny wobec scholastyki - narodził się w katolickich Włoszech i chociaż najwybitniejsze postacie humanizmu w północnej Europie, przede wszystkim Erazm, ale również tacy ludzie jak Tomasz More w Anglii, byli katolikami, późny renesans stał się świadkiem odrodzenia scholastyki. Głównym sprawcą tego odrodzenia był Franciszek Suarez. Jeśli jednak podkreśla się różnice klimatów myślowych świata średniowiecznego i czasów renesansu, to należy koniecznie zwrócić uwagę na fakt stopniowej i ciągłej ewolucji nowego punktu widzenia. Filozoficzny ferment czasów renesansu, będący mieszaniną spekulacji filozoficznej i hipotezy naukowej, był kolejnym elementem przygotowującym rozwój nauki renesansu. Można zatem powiedzieć, że ponowne odkrycie Arystotelesa w wiekach średnich było odległym przygotowaniem narodzin nauki.

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?