Kilka lat temu ogromną popularność robiło NLP, przyciągając na szkolenia z tego tematu rzesze ludzi, zarówno psychologów, jak i inne grupy zawodowe, w tym sprzedawców oraz kierowników. Te same grupy uczestniczą w różnego rodzaju kursach i szkoleniach z zakresu efektywnej komunikacji, które pozwalać mają na realizowanie się w zawodzie, zwiększenie sprzedaży i ? osiągnięcie tego, czego chcą.
Mimo iż istnieje wiele publikacji właśnie z tego zakresu, ocierających się o różnego rodzaju socjotechniki, to wciąż szukamy nowych. Bowiem książki czy kursy niewiele dają, jeśli nie zaczniemy wdrażać zdobytej wiedzy w życie. Często jest również tak, że proponowane rozwiązania są na tyle skomplikowane, iż zastosowanie ich w praktyce jest problematyczne. Wszystko zmienia najnowsza publikacja Christophera Hadnagy przy udziale Setha Schulmana, pt. ?Human hacking. Poznaj ludzki umysł i naucz się skutecznej komunikacji?. Wydawnictwo Sensus oddaje w nasze ręce potężną broń, którą ? jak autorzy zaznaczają ? powinniśmy wykorzystać w etyczny sposób. Doświadczenie Hadnagy ? autorytetu w dziedzinie inżynierii społecznej pokazuje, że opracowany przez niego sposób na hakowanie ludzkich umysłów, jest niezwykle skuteczny, wręcz niezawodny, a przy tym oparty na prostych zasadach. Tym samym książka niezbędna jest nie tylko ludziom pracującym w marketingu, ale wszystkim ? pozwala bowiem poprawić swoją skuteczność komunikacyjną (i siłę perswazji) w każdej sferze życia. Napisana prostym językiem, zrozumiała nie tylko dla reprezentantów określonych grup zawodowych, pozwala wdrażać zdobytą wiedzę bezpośrednio po lekturze (a nawet w jej trakcie).
Lektura książki wyposaża nas w narzędzie, które sprawia, że zyskujemy prawdziwą supermoc ? pewność siebie w kontaktach z innymi oraz umiejętność wpływania na decyzję innych (i zdolność przekonywania ich, by zachowali się zgodnie z naszymi oczekiwaniami). To książka, która została wydana w odpowiedniej chwili, szczególnie że pandemia jeszcze pogłębiła społeczną izolację i sprawiła, że nasze zdolności komunikacyjne zostały ograniczone. To zaś odbija się zarówno na jakości naszego życia prywatnego, jak i zawodowego. Tymczasem wystarczy tylko poznać cztery typy komunikowania się / osobowości, a także zidentyfikować swój styl, by poprawić jakość interakcji z ludźmi. Przedstawiony model DISC pomaga w zrozumieniu własnych preferowanych stylów komunikacji, a także stylów osób, z którymi wchodzimy w interakcję. Wiedza na ten temat pozwoli nam zyskać większą kontrolę nad własnym zachowaniem, a także nad zachowaniem innych osób. Określając na bieżąco styl komunikowania się rozmówców, będziemy bowiem w stanie dostosować do nich własną komunikację i lepiej zaspokoić ich potrzeby.
Poznamy ponadto sztukę tworzenia pretekstów i nauczymy się stosować je w naturalny sposób w taki sposób, byśmy mogli prowadzić rozmowę tak, aby druga osoba chciała ją kontynuować. Kolejną kompetencją, jaką nabędziemy dzięki autorowi (i systematycznym ćwiczeniom), jest nawiązywanie relacji. Choć wydawałoby się, że to banalnie proste, to jednak doświadczenie pokazuje, że nie zawsze tak jest. Istotne jest, że wcale nie trzeba udawać innej osoby, uciekać się do kłamstwa, by zbudować wspólną płaszczyznę z rozmówcą. W jaki sposób to zrobić?
Tego właśnie, a także tego, jak skłaniać ludzi do ujawniania potrzebnych nam informacji, w jaki sposób wpływać na nich, by zrobili to, na czym nam zależy, jak odpowiednio używać mowy ciała, ale też jak chronić się przed potencjalnymi manipulatorami, dowiemy się dzięki lekturze książki, która otwiera nas na ludzi, ale też dostarcza ogromnego zasobu wiedzy na temat motywów ludzkich działań, schematów zachowań i funkcjonowania mózgu. Nauczymy się też (przede wszystkim) pielęgnować empatyczne nastawienie, bowiem okazywanie empatii pomaga nam osiągać własne cele i ? poprawia nasze samopoczucie. Co więcej, poprawia (paradoksalnie) również samopoczucie innych ludzi i to jest fenomen hakowania!