Opis produktu:
The -śOnce Upon a Time- maxi mini set consists of 3 sets of 48 cards that can be used to tell or write stories.
The first set contains sentences that will be used as beginnings of stories - all the cards begin with the words: -śOnce upon a time there was- and then introduce a character and their peculiar feature that might be viewed as a weakness or a strength.
The second set contains sentences to use as the middle of the story - all the cards introduce a dramatic event that might serve as a turning point in a story.
The third and final set contains sentences beginning with the word: -ś...and- and then a sentence that provides the conclusion or resolution of a story.
The students (working individually or in pairs/groups) randomly choose one card from each of the three sets and either tell or write a story that will logically contain all the three elements.
Sample cards:
Set 1: Once upon a time there was a teacher who had truth glasses.
Set 2: The pills scattered on the floor in a rainbow of colours.
Set 3: and they lived unhappily ever after.
Author: Ewa Torebko
ONCE UPON A TIME
Zestaw maxi mini Once Upon a Time składa się z 3 zestawów po 48 kart, które można wykorzystać do opowiadania lub pisania historii.
Pierwszy zestaw (BEGINNING) zawiera zdania, które będą używane jako początki historii - wszystkie karty zaczynają się od słów: Dawno, dawno temu był/a sobie..., a następnie przedstawiają postać i jej szczególną cechę, która może być postrzegana jako słabość lub moc.
Drugi zestaw (MIDDLE) zawiera zdania do wykorzystania jako środek historii - wszystkie karty wprowadzają dramatyczne wydarzenie, które może służyć jako punkt zwrotny w historii.
Trzeci i ostatni zestaw (ENDING) zawiera zdania zaczynające się od słowa: ...i, a następnie zdanie, które stanowi zakończenie lub rozwiązanie historii.
Uczniowie (pracując indywidualnie lub w parach/grupach) losowo wybierają jedną kartę z każdego z trzech zestawów i opowiadają lub piszą historię, która logicznie łączy wszystkie trzy elementy.
Przykładowe karty:
Zestaw 1: Once upon a time there was a teacher who had truth glasses.
Zestaw 2: The pills scattered on the floor in a rainbow of colours.
Zestaw 3: and they lived unhappily ever after.
Opowiadanie historii jest rozwijające na zajęciach języka obcego z wielu powodów:
Komunikacja: Tworzenie i opowiadanie historii wymaga używania języka w praktycznym kontekście komunikacyjnym. Uczniowie muszą wyrażać swoje myśli, pomysły i emocje, co pomaga w rozwijaniu umiejętności mówienia i rozumienia języka obcego.
Kontekst: Historie dostarczają kontekstu, co ułatwia zrozumienie nowych słów i wyrażeń w naturalnym kontekście. Uczenie się słownictwa i gramatyki w kontekście opowieści sprawia, że jest to bardziej przyswajalne.
Kreatywność: Opowiadanie historii zachęca uczniów do kreatywnego myślenia i wyrażania swoich pomysłów. To doskonały sposób na rozwijanie umiejętności wyrażania siebie w języku obcym.
Pamięć: Opowiadanie historii może pomóc w utrwaleniu słów i struktur językowych, ponieważ uczniowie angażują swoją pamięć, aby opowiedzieć spójną historię.
Motywacja: Tworzenie i opowiadanie własnych historii może być zabawne i motywujące. To może zwiększyć zaangażowanie uczniów w proces nauki języka obcego.
Kultura: Historie często odzwierciedlają kulturę i obyczaje kraju, którego języka się uczymy. Dzięki opowiadaniom można poznać różne aspekty kultury danego narodu.
Słuchanie i zrozumienie: Uczniowie muszą słuchać innych uczestników, aby zrozumieć ich historie. To rozwija umiejętność słuchania i zrozumienia mówionego języka.
Wszystkie te elementy sprawiają, że opowiadanie historii jest skutecznym narzędziem do nauki języka obcego, ponieważ łączy naukę z praktycznymi i kreatywnymi aspektami komunikacji.
Autorką kart jest Ewa Torebko
Produkt wprowadzony do obrotu na terenie UE przed 13.12.2024