Opis produktu:
To niezwykle praktyczna i skłaniająca do myślenia lektura o pobudzaniu kreatywności. O tym, jak zbudować i wprawić w ruch maszynę wyobraźni, czyli firmę, która systematycznie korzysta z kreatywności, innowacji i nieustannie się uczy, by zapewnić sobie wzrost. Dziś, gdy przewaga konkurencyjna jest coraz bardziej krótkotrwała, modele biznesowe zmieniają się coraz szybciej, a sztuczna inteligencja przekształca sposób, w jaki pracujemy - firmom bardziej niż kiedykolwiek potrzeba wyobraźni i kreatywności. Aby znajdować nowe szanse, obmyślać na nowo swój biznes i odkrywać ścieżki rozwoju. Lecz by tworzyć innowacyjne rozwiązania, firmy potrzebują zarówno mechanizmów wyzwalających wyobraźnię i kreatywność pracowników, jak i systemu, który przekształca ich pomysły w praktyczne, dające się wykorzystać projekty. I właśnie na tych dwóch ważnych aspektach skupia się książka Maszyna kreatywności. Korzystając z doświadczeń i spostrzeżeń szefów wielu firm, jak również z osiągnięć neurobiologii, informatyki, psychologii i filozofii, Martin Reeves z Instytutu Hendersona w Boston Consulting Group i Jack Fuller, ekspert w dziedzinie neurobiologii, przedstawiają fascynujące spojrzenie na mechanikę kreatywności. Pokazują, jak wyobraźnia, kreatywność i uczenie się mogą stać się kluczem do trwałego i długoterminowego sukcesu w biznesie. Opisują też możliwości wykorzystania w procesach kreatywnych sztucznej inteligencji. Reeves i Fuller dają liderom konkretne narzędzia i metody pozwalające tworzyć i wdrażać innowacyjne pomysły.W swojej książce przedstawiają proces rodzenia się idei i wprowadzania ich w życie, na który składa się: 1. Uwiedzenie: Jak otworzyć się na zaskoczenie 2. Idea: Jak generować nowe pomysły 3. Zderzenie: Jak obmyślać na nowo swoje idee w oparciu o informacje zwrotne ze świata rzeczywistego 4. Epidemia: Jak rozprzestrzeniać ewoluującą ideę wśród innych 5. Nowa zwyczajność: Jak przekształcić swoją nowatorską ideę w akceptowaną rzeczywistość 6. Na bis: Jak wciąż na nowo odtwarzać ten proces Ta książka powinna znaleźć się w biblioteczce każdego menedżera, który chce zaszczepić zarówno w pojedynczych osobach, jak i całych zespołach potrzebę kreatywności, odkrywania i eksperymentowania. W biblioteczce każdego lidera, który chce przekształcać idee w nową rzeczywistość. *** W dzisiejszym środowisku biznesowym zdolność wyjścia poza szablony i nienaśladowanie tego, co robią inni, ma decydujące znaczenie. To wymaga umiejętności wykorzystywania znanych rzeczy w niekonwencjonalny sposób, zdolności do zachwytu, czerpania inspiracji, gdy coś się nie udaje lub nie działa, i do znajdowania źródła pomysłów w niespodziewanych wydarzeniach. Ta książka wypełnia ważną lukę w naszej wiedzy o tym, jak w strategii biznesowej systematycznie wykorzystywać wyobraźnię, kreatywność i uczenie się. - Ja¸rgen Vig Knudstorp, prezes wykonawczy LEGO Brand Group, były prezes i CEO LEGO Group Kreatywność i wyobraźnia coraz bardziej stają się najważniejszym źródłem wielkich sukcesów biznesowych. A jednak nie naucza się ich w większości szkół biznesu, nie zachęca się do nich w większości kultur biznesowych i są one zazwyczaj tłumione przez najpopularniejsze procesy zarządzania. Reeves i Fuller napisali zachwycającą analizę wyobraźni w biznesie, którą powinien przeczytać każdy lider chcący odnieść długoterminowy sukces. - Alan Murray, CEO, Fortune Media Nie wszyscy możemy być artystami, ale najwyższy czas, byśmy zaczęli myśleć jak oni. Jeśli chcesz uciec od tyranii miar i przyrostów i na poważnie, kreatywnie i z odwagą zmierzyć się z niepewnością, ta książka jest świetnym początkiem. - Margaret Heffernan, autorka książki Niemierzalne Martin Reeves i Jack Fuller zabierają nas na wspaniałą wyprawę od malowideł jaskiniowych po obrazy tworzone przez sztuczną inteligencję, od LEGO do Play-Doh i idei, które przyczyniły się do powstania Amazona i Disneya. Bądź gotowy na inspirację. -Bob Goodson, Prezes NetBase Quid *** MARTIN REEVES - starszy partner i dyrektor zarządzający w Boston Consulting Group. Współautor książki Your Strategy Needs a Strategy oraz autor artykułów dla takich czasopism, jak Harvard Business Review, MIT Sloan Management Review czy Strategy Science. Jest szefem BCG Henderson Institute, będącego wewnętrznym think tankiem BCG. JACK FULLER - były kierownik projektu specjalnego BCG Henderson Institute, założyciel Casati Health, firmy wprowadzającej nowe wyobrażenie zdrowia psychicznego i fizycznego, oraz stypendysta Rhodes Scholarship w dziedzinie neurobiologii i teologii filozoficznej.