SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Metoda i znaczenie w badaniach sondażowych (twarda)

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

książka

Wydawnictwo Oficyna naukowa
Oprawa twarda
Liczba stron 282
  • Wysyłamy w 24h
  • Darmowa dostaw z Inpost Pay produkt

Opis produktu:

Punktem wyjścia autora jest konstatacja, że najsłabszym punktem badań przy użyciu metody sondażowej jest interpretacja, trafne określenie znaczenia udzielonych przez badanych odpowiedzi - stąd tytuł książki. Kwestia ta dotyczy w szczególnym stopniu komunikacji publicznej - nacisk kładzie się tam na procenty odpowiedzi, a ich znaczenie często pozostaje niewypowiedziane, niejasne i trudne do uchwycenia. Zarazem - i to jest motyw wiodący tej książki - metody sondażowe same mogą być użyte do poprawy naszych zdolności rozumienia zarówno pytań, jak i odpowiedzi sondażowych. Książka zawiera prezentacje wielu technik służących interpretacji pytań i odpowiedzi ankietowych, a prezentacje te są niezwykle sugestywne, gdyż metoda przedstawiona jest wraz z badaniem.
Autor pokazuje, jak można być badaczem innowacyjnym, łączącym badanie zagadnień społecznych z usprawnianiem metod badań. Pokazuje też, że do tego, by prowadzić innowacyjne badania, nie zawsze konieczna jest wyrafinowana technika - najważniejsza jest pomysłowość i wyobraźnia. Z książki można się nauczyć, jak interpretować dane, a wiele z wykorzystanych w niej przykładów ma wartość paradygmatyczną. Książka napisana jest prostym językiem, dalekim od technicznego języka podręczników metodologii i sprawozdań z badań sondażowych; napisana jest z myślą o wszystkich, którzy badania sondażowe prowadzą, uczą, jak je prowadzić, i z ich wyników korzystają. W Polsce, jak dotąd, nie ma książki, która łączyłaby w sobie wszystkie te przymioty.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Kategoria: Nauki społeczne,  Socjologia
Wydawnictwo: Oficyna naukowa
Oprawa: twarda
Okładka: twarda
Wymiary: 140x205
Liczba stron: 282
ISBN: 978-83-7737-019-3
Wprowadzono: 17.12.2012

RECENZJE - książki - Metoda i znaczenie w badaniach sondażowych - Howard Schuman

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

4.3/5 ( 11 ocen )
  • 5
    6
  • 4
    2
  • 3
    3
  • 2
    0
  • 1
    0

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję: