SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Narratologia

Umiejętność opowiadania historii tkwi w Tobie od zawsze. Opanuj ją i rozwiń

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

książka

Wydawnictwo PWN
Data wydania 2017
Oprawa miękka
Liczba stron 160

Opis produktu:

Jak kupujesz różne rzeczy? Na przykład mleko. Chodzi Ci o coś, co można po prostu wlać do kawy czy miski z porannymi płatkami zbożowymi. Ale kiedy stoisz przed półką w sklepie, na której jest dziesięć rodzajów mleka, które wybierzesz? Co dzieje się w Twojej głowie moment przed tym, zanim sięgniesz po któryś z kartonów lub butelek? Kiedy masz do wyboru dziesięć produktów, które są de facto tym samym (jedno mleko nie różni się od innego), kosztują mniej więcej tyle samo i są tak samo dostępne (w końcu wszystkie stoją przed Tobą na półce), przestajesz myśleć o samym produkcie, a zaczynasz rozważać jego historię. Reklamodawcy dawno to zauważyli i zamiast namawiać Cię, byś kupił mleko, opowiadają o tym, jak szczęśliwe są krowy, które je dają.
Historie są jednym z najpotężniejszych narzędzi, jakie posiadamy. Mózg jest zaprojektowany tak, by reagować na opowieści. Baśnie, legendy i plotki kształtują nas od zarania dziejów. Reklamy, programy telewizyjne, książki i filmy - sprzedają się tak dobrze, bo oddziałują na nasze emocje w sposób, z jakiego nie do końca zdajemy sobie sprawę.
Książka ta zabierze Cię w fascynującą podróż do świata opowieści. Dowiesz się, dlaczego historie mają taki wpływ na Ciebie i innych ludzi. Skąd się wzięły? Czemu służą? Kiedy działają lepiej, a kiedy gorzej? Dowiesz się także, jak konstruować takie, które działają najlepiej. Wspólnie odkryjemy kod, dzięki któremu sam będziesz mógł sam takie opowieści tworzyć.
Czy ta książka jest dla Ciebie? Tak!
Jeśli zajmujesz się promocją, reklamą, marketingiem, znajdziesz w niej konkretne wskazówki wspierające komunikację różnych działań. Jeśli pracujesz z grupami, jesteś trenerem, nauczycielem, znajdziesz inspirację, jak przekazywać skutecznie treści. Jeśli występujesz często w roli prelegenta, znajdziesz podpowiedź, w jaki sposób przygotować wystąpienie, aby wszyscy Cię słuchali. To co, gotowy na podróż? Zapnij pasy, bo zaczyna się... od końca świata.
Paweł Tkaczyk - jak sam twierdzi - zarabia na życie opowiadaniem historii. Czasem opisuje je w książkach, jego `Zakamarki marki` zdobyły tytuł Marketingowej Książki Roku. Innym razem opowiada historie porywając tłumy - jego wystąpień można posłuchać na największych polskich i zagranicznych konferencjach. Onet wymienił go jako jedną z 50 czołowych osobowości polskiego internetu. Jednak najczęściej pomaga swoim klientom opowiadać ich historie - od 2000 roku prowadzi firmę, która zajmuje się budowaniem silnych marek.

Produkt wprowadzony do obrotu na terenie UE przed 13.12.2024

S
Szczegóły
Dział: Książki
Kategoria: Marketing i reklama,  książki o emocjach,  Poradniki,  Praca i kariera
Wydawnictwo: PWN
Wydawnictwo - adres:
recepcja@pwn.pl , http://www.pwn.pl , 02-460 , ul. G. Daimlera 2 , Warszawa , PL
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Rok publikacji: 2017
Wymiary: 166x233
Liczba stron: 160
ISBN: 978-83-01-19254-9
Wprowadzono: 04.04.2017

RECENZJE - książki - Narratologia, Umiejętność opowiadania historii tkwi w Tobie od zawsze. Opanuj ją i rozwiń - Paweł Tkaczyk

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

4.4/5 ( 24 ocen )
  • 5
    18
  • 4
    0
  • 3
    4
  • 2
    2
  • 1
    0

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję:

Justyna Gul (Qultura słowa)

ilość recenzji:467

brak oceny 23-09-2017 15:11

Ty też umiesz opowiadać historie!

O tym, że opowiadanie historii jest prawdziwą sztuką, ludzie wiedzieli już w Starożytności. Niezależnie też, jak słabo wyceniane były niegdyś zajęcia wędrownego bajarza, pieśniarza wędrującego od wsi do wsi i zabawiającego tłumy, trubadura czy też barda, który nie tylko był artystą, ale również mędrcem, przyciągali oni uwagę i podbijali serca swoimi zajmującymi opowieściami, pieśniami, jak i osobowością.
Współcześnie, wielu szkoleniowców, handlowców, nauczycieli czy przedstawicieli innych profesji wiele by dało, by umieć opowiadać o swoich produktach czy przekazywać wiedzę w taki sposób, by przyciągnąć uwagę, zafascynować, porwać za sobą innych ludzi. Okazuje się jednak, że opowiadanie historii może być prostsze niż myślimy ? tak przynajmniej twierdzi Paweł Tkaczyk, autor książki ?Narratologia?. Opublikowana nakładem Wydawnictwa PWN książka Tkaczyka, który (jak sam o sobie mówi) zarabia na życie opowiadaniem historii, to przepis na budowanie silnej marki, a także na dobrą zabawę. To pozycja skierowana zarówno do biznesmenów, wykładowców, jak i do każdego, kto chce nauczyć się tego, w jaki sposób zaangażować ludzi, w jaki sposób nawiązać i podtrzymać z nimi kontakt.
Autor dowodzi, że skoro mózg jest tak zaprojektowany, by reagować na opowieści, baśnie i legendy, warto ich dostarczać otoczeniu i warto wiedzieć, w jaki sposób to robić. ?To właśnie opowieści czynią nas ludźmi? ? pisze Tkaczyk podkreślając, że tylko człowiek potrafi wykreować słowami nieistniejącą rzeczywistość. Autor pisze również o emocjach, które wizja tej rzeczywistości wzbudza, a wszystko to za sprawą ośrodka Broki, odpowiedzialnego za generowanie mowy. To właśnie za pomocą słów jesteśmy w stanie tworzyć obrazy na tyle realne, że nie jesteśmy w stanie ich odróżnić od tych prawdziwych.
Tkaczyk pisze również o stereotypach, które pomagają nam porządkować świat oraz o sterowaniu emocjami za pomocą engramów, czyli zapisanych w układzie nerwowym wspomnień. Poznamy również wymiary waluty społecznej i odpowiemy sobie na pytanie, po co tak naprawdę dana opowieść ma istnieć, a także ? dlaczego ludzie mają jej słuchać. Zastanowimy się także z jakiego powodu jedne opowieści działają lepiej niż inne i poznamy ideę iskry opowieści. Co więcej, Tkaczyk podaje nam kilka przykładów, wokół czego buduje się te iskry.
Nauczymy się wybierać temat dla swojej opowieści, zadbamy o właściwe jej rozpoczęcie, o zbudowanie więzi z drugim człowiekiem. Poznamy również piramidę stworzoną przez Diltsa, za pomocą której przedstawiony został proces budowania tej więzi. W nauce snucia wciągających opowieści towarzyszyć nam będzie Czerwony Kapturek, dzięki któremu zgłębimy umiejętności prawdziwego storytellera, czyli myślenia obrazami. Pomoże nam też oparcie się na modelu bajki, opracowanym przez Leacha i Greimasa, a także na strategiach retorycznych Arystotelesa.
To tylko kilka z tematów poruszonych w książce ?Narratologia?, dalekiej od akademickiego wykładu na temat opowiadania historii czy typowego poradnika adresowanego do przyszłego storytellera. Tu, na merytorycznej podbudowie, Tkaczyk proponuje nam pewną podróż w głąb opowieści, której autorami będziemy my. I tylko od nas zależy, jak bardzo wciągająca będzie to opowieść i jakie wnioski z niej wysnujemy.

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?