SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Netflix To się nigdy nie uda

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja
przeczytaj fragment przeczytaj fragment przeczytaj fragment

książka

Wydawnictwo SQN Sine Qua Non
Data wydania 2020
Oprawa miękka
Liczba stron 424

Opis produktu:

Oto niesamowita, nigdy wcześniej niepublikowana opowieść o tym, jak powstawał Netflix.

Dawno, dawno temu na rynku królowały stacjonarne wypożyczalnie filmów. Wszyscy naliczali kary za przetrzymanie kaset, o streamingu wideo nikt jeszcze nie słyszał, a upowszechnienie się technologii DVD wydawało się równie bliskie, co wprowadzenie latających deskorolek. Tak właśnie wyglądał świat w 1997 roku, kiedy Marc Randolph wpadł na pewien pomysł: wykorzystać internet do wypożyczania filmów DVD. Razem z Reedem Hastingsem, głównym inwestorem, założył firmę, a sam objął fotel dyrektora generalnego.

Teraz, przy stu siedemdziesięciu milionach subskrybentów, triumf Netflixa wydaje się czymś oczywistym, jednak na początku niewielu wierzyło w ten rewolucyjny startup, a na każdym kroku czaiły się przeszkody. Marc Randolph, który swego czasu musiał przekonać własną matkę do zainwestowania w jego biznes, prowadzić interesy z motelowej salki konferencyjnej, walczyć z padającymi serwerami w dniu uruchomienia serwisu, a nawet zachęcać Blockbustera do przejęcia firmy, teraz pokazuje, jak każdy wytrwały, obdarzony intuicją i determinacją człowiek może zmienić świat - nawet jeśli nikt nie wierzy, że to się uda.

Niemniej książka nie jest tylko opowieścią z pierwszej ręki o początkach legendarnego przedsiębiorstwa. To także napakowana nieoczywistymi konceptami i napisana w niezwykle potoczystym stylu odpowiedź na pewne fundamentalne pytania o podejmowaniu ryzyka tak w interesach, jak i w życiu prywatnym: Jak zacząć? Jak przetrwać rozczarowanie i klęskę? Jak poradzić sobie z sukcesem? Czym w ogóle jest sukces?

Od pomysłu, przez budowanie zespołu, aż po świadomość, kiedy należy odpuścić. To się nigdy nie uda jest nie tylko doskonałą przypowieścią o spełnianiu marzeń, ale też jedną z najbardziej spektakularnych i mądrych historii o przedsiębiorczości.

Produkt wprowadzony do obrotu na terenie UE przed 13.12.2024

S
Szczegóły
Dział: Książki
Promocje: wysyłka 24h
Kategoria: Literatura faktu, publicystyka
Wydawnictwo: SQN Sine Qua Non
Wydawnictwo - adres:
biuro@wsqn.pl , http://www.wsqn.pl , 30-413 , Huculska 17 , Kraków , PL
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Rok publikacji: 2020
Wymiary: 140x205
Liczba stron: 424
ISBN: 9788381297530
Wprowadzono: 20.05.2020

Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

RECENZJE - książki - Netflix To się nigdy nie uda - Marc Randolph

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

4/5 ( 2 oceny )
  • 5
    0
  • 4
    2
  • 3
    0
  • 2
    0
  • 1
    0

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję:

arcytwory

ilość recenzji:81

30-07-2020 10:10

Przyznać się, kto z Was nie ma konta na Netflixie!
Obecnie każdy przynajmniej słyszał o tej platformie. Jednak mało kto wie, jak wyglądały jej początki. Kto wpadł na pomysł założenia firmy? Czy od samego początku wszystko się udawało? Czy od tego czasu dużo rzeczy się zmieniło? Tych rzeczy dowiecie się z ?Netflix. To się nigdy nie uda? autorstwa Marca Randolpha, jednego z współzałożycieli Neflixa!
Książka jest bardzo mądra. Daje liczne rady dla osób, które mają w planach założyć własną firmę, dla start-upowców. Autor podaje przykładowe problemy, z jakimi musiał się zmagać w początkowych latach Netflixa. Z jednej strony jest to dobry poradnik, ale z drugiej ? zawęża liczbę odbiorców książki. Przed sięgnięciem po książkę nie do końca wiedziałam, o czym ona będzie. Gdybym miała tę wiedzę szybciej to nie wiem, czy bym po nią sięgnęła. Nie mówię, że książka jest nudna ? po prostu nie są to tematy, które mnie interesują.
Jeśli liczycie na dużą ilość anegdot i ciekawostek ? to także dostaniecie. Dowiecie się o wpadkach, o zakładach, o zmianach, porażkach, a także o sukcesach. Przykład? Kiedyś zamiast filmu z procesu Billa Clintona firma rozesłała... film pornograficzny! Jednak po szczegóły musicie sięgnąć po książkę.
W książce dowiecie się jednak tylko o początkach Netflixa, jeszcze przed streamowaniem filmów przez internet. Trochę szkoda, bo jednak nastąpiła duuuża różnica. Rozczarowało mnie to lekko, ale w sumie mogłam się tego spodziewać ? w końcu autor oddalił się od firmy w jej późniejszych latach.
Autor także pokazuje moc marzeń. Udowadnia, że nie przekuć ?to się nigdy nie uda? w sukces. Dowodzi, że tak naprawdę ?nikt nic nie wie?, więc trzeba próbować, bo może się udać.
Tak więc ? jeśli masz w planach założenie firmy to możesz po tę książkę sięgnąć. Jeśli nie wyobrażasz sobie swojego życia bez dziennej dawki Netlixa i chcesz się dowiedzieć o jego początkach ? ta książka jest dla ciebie. W innych przypadkach niestety możecie być lekko rozczarowani.

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?