SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Nienawiść sp. z o.o. (twarda)

Jak dzisiejsze media każą nam gardzić sobą nawzajem

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

książka

Wydawnictwo Czarne
Data wydania 2020
z serii Amerykańska - Czarne
Oprawa twarda
Liczba stron 360

Opis produktu:

Czym różni się dziennikarz popierający republikanów od tego, który stawia na demokratów? Co łączy konserwatywną sieć FOX z uchodzącą za postępową MSNBC? I czy na pewno media powinny budować kapitał na wzajemnej niechęci? Przed Państwem gorzki i pełen ironii audyt wielkiej korporacji `Nienawiść sp. z o.o.`

Nagradzany amerykański reporter Matt Taibbi bezlitośnie rozprawia się z dziennikarskim bałaganem w USA i wnikliwie analizuje typy politycznej ortodoksji, które tylko pozornie się od siebie różnią. Dostaje się wszystkim po równo - bo jak inaczej traktować działania mediów, w których `różnorodność intelektualna` rozumiana jest jako `po jednym reprezentancie z każdej partii`, nieuprzejmość stała się wymogiem, a dziennikarze porzucili zawodową bezstronność na rzecz politycznych agitacji.

Szanowni Państwo, zapraszamy do reality show Ameryka kontra Ameryka! Wygrywają wszystkie stacje, przegrywają obywatele. Gwarantujemy - takiej porcji nienawiści nie zobaczycie nigdzie indziej.

`Polemika, reportaż, analiza historii, wściekła tyrada. Tym wszystkim jest książka, którą trzymasz w rękach. Taibbi bezbłędnie opisuje Amerykę, jaką się staliśmy. `Nienawiść sp. z o.o.` jest tak dobra, że przeczytałem ją dwa razy. Serio.`
Charlie LeDuff

`Błyskotliwie i bezkompromisowo Taibbi bada tajemnice kampanii politycznych i ujawnia medialne sekrety.`
`The New York Times`

`Taibbi nie zostawia suchej nitki na amerykańskiej branży medialnej, którą oskarża o jednostronność i manipulowanie odbiorcami dla zysku.`
`The Washington Post`

`Pobudzający głos krytyki przeciwko taktykom stosowanym przez media do manipulowania widzami i dzielenia ich.`
`Kirkus`

Więcej książek z tej serii

Produkt wprowadzony do obrotu na terenie UE przed 13.12.2024

S
Szczegóły
Dział: Książki
Promocje: wysyłka 24h
Kategoria: Literatura faktu, publicystyka
Wydawnictwo: Czarne
Wydawnictwo - adres:
tomasz@czarne.com.pl , http://www.czarne.com.pl , 38-307 , Wołowiec 11 , Sękowa , PL
Oprawa: twarda
Okładka: twarda
Rok publikacji: 2020
Wymiary: 133x215
Liczba stron: 360
ISBN: 9788381910859
Wprowadzono: 06.10.2020

Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

Born of Death Die Tom 3 Książka 33,60 zł
Dodaj do koszyka
Czas bezprawia (twarda) Książka 43,72 zł
Dodaj do koszyka
Szczęście pisane marzeniem Książka 36,50 zł
Dodaj do koszyka
Zliczyć cuda Książka 36,92 zł
Dodaj do koszyka
Halny Wiatr, który niesie obłęd Książka 31,88 zł
Dodaj do koszyka

RECENZJE - książki - Nienawiść sp. z o.o., Jak dzisiejsze media każą nam gardzić sobą nawzajem - Matt Taibbi

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

5/5 ( 1 ocena )
  • 5
    1
  • 4
    0
  • 3
    0
  • 2
    0
  • 1
    0

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję:

Lady Pasja

ilość recenzji:1

15-12-2020 14:16

Przyznaję, że ten tytuł wybrałam do przeczytania, bo bardzo mnie zdziwiło, że wydawnictwo Czarne, które cenię wydało książkę Matta Taibbi osoby, która zbudowała swoją rozpoznawalność na pluciu jadem, agresywnych wypowiedziach i oblewaniu ludzi kawą.
I powiem, że już wiem i już rozumiem!
Momentami to również potyczka z kolegami po fachu.
To ciekawie przedstawiona machina medialna. Znajdziemy tu konkretne przykłady na niszczenie odbiorcy przez współczesne media oraz mechanizm postępującej segregacji mediów pod konkretne grupy odbiorców.
Brak bezstronnych mediów.
Brak rzetelnych informacji.
Brak zróżnicowania w narracji medialnej.
Konkretny przekaz ? konkretny odbiór. Media już nie zostawiają miejsca na krytyczną analizę serwowanych informacji. Mamy odebrać dany przekaz w określony, zaplanowany, oczekiwany sposób. A zinterpretowane już informacje mają wielkie brzemię ideologiczne.
Media, a precyzyjniej dziennikarze mają za zadanie wzbudzać w odbiorcach nienawiść i strach. Autor sam wyjaśnia: ?Trzonem naszej roboty jest mówienie wam, co, kto, kiedy, gdzie, dlaczego i jak, i to jak najszybciej. Jesteśmy w tym dobrzy, kiedy rozmawiamy z wieloma ludźmi, tymi, którzy wiedzą i którzy powiedzą wam, co myślą, a nie to, co my myślimy.?
Momentami to również potyczka z kolegami po fachu, a momentami są to ogólne wnioski dotyczące wszystkich osób wykonujący ten zawód. ?Mamy teraz wielu ludzi, którzy robią to, co ja ? to jest piszą drwiąco, z zamiarem rozjuszenia odbiorców.?
Dlaczego nadal ufamy mediom? Dlaczego nadal Dziennikarze są postrzegani w kategorii autorytetu?
Gorąco polecam tę lekturę, zdecydowanie zmusi ona do refleksji do naszego odbioru przekazu medialnego.

Czy recenzja była pomocna?