- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Wiśniewską; 2006). Inteligencja Spis treści Okładka Karta tytułowa W SERII Dedykacja Podziękowania ROZDZIAŁ 1 Odmiany inteligencji Definicje i pomiary inteligencji Dwa rodzaje inteligencji Odmiany inteligencji Motywacja i osiągnięcia Co można przewidzieć na podstawie IQ ROZDZIAŁ 2 Odziedziczalność i podatność na zmiany Odziedziczalność, środowisko i IQ Geny jako wyzwalacze wpływów środowiskowych Tołstoj i adopcja Nie istnieje coś takiego, jak odziedziczalność IQ (ani żadnej innej cechy) Dowód na znaczenie środowiska rodzinnego w determinowaniu IQ Odziedziczalność nic nie mówi o podatności na zmiany ROZDZIAŁ 3 Coraz bystrzejsi Czy dzięki szkole stajemy się bystrzejsi? Czy jesteśmy bystrzejsi niż nasi dziadkowie? Pod jakim względem właściwie jesteśmy bystrzejsi? ROZDZIAŁ 4 Poprawianie szkół Czy pieniądze mają znaczenie? Vouchery edukacyjne i szkoły społeczne Liczebność klas Nauczyciele odgrywają ważną rolę Efektywna szkoła Badania poświęcone edukacji oraz ich krytyka Interwencje ogólnoszkolne Metody nauczania Podsumowanie wyników badań Rozszerzanie programu - wpływ na umiejętności i IQ Skuteczne nauczanie indywidualne ROZDZIAŁ 5 Klasa społeczna a kultura poznawcza Czynniki środowiskowe o podłożu biologicznym Czynniki środowiskowe o podłożu społecznym Klasa społeczna, pieniądze i rozziew pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a innymi państwami rozwiniętymi Kultura poznawcza Metody wychowawcze rodziców z klasy średniej - zachęta do analizowania świata Metody wychowawcze rodziców z klasy pracującej - przygotowanie do pracy w fabryce ROZDZIAŁ 6 Czarno-biały iloraz inteligencji To nie geny Przeszkody na drodze do sukcesu Afroamerykanów Amerykański system kastowy dla czarnych i ,,byłych czarnych" Kapitał kulturowy Karaibów Metody wychowawcze ROZDZIAŁ 7 Uwaga, przepaść! Edukacja we wczesnym dzieciństwie Interwencje w wieku szkolnym Matematyka w szkole średniej dla ubogich Latynosów Niedrogie interwencje psychologów społecznych Rola studiów w zasypywaniu przepaści Podsumowanie Cena zasypywania przepaści ROZDZIAŁ 8 Azja górą? Azjatycka pogoń za sukcesem Wschodnia współzależność i zachodnia niezależność Myślenie holistyczne i analityczne Inżynierowie ze Wschodu, naukowcy z Zachodu? ROZDZIAŁ 9 Ludzie Księgi Osiągnięcia Żydów IQ Żydów To zasługa ich genów? Inne kultury o wybitnych osiągnięciach intelektualnych Kulturowe wyjaśnienia inteligencji Żydów ROZDZIAŁ 10 Jak podwyższyć poziom inteligencji swojego i własny Metody oczywiste Metody dyskusyjne Metody fizyczne Ćwiczenia usprawniające inteligencję płynną Samokontrola Ucz dzieci, że inteligencję można rozwijać, i chwal je za ciężką pracę Unikaj nagradzania dzieci za czynności, które same w sobie przynoszą korzyści Skuteczne nauczanie indywidualne Szkoły EPILOG Co wiemy o inteligencji i osiągnięciach w nauce DODATEK A Nieformalne definicje terminów statystycznych DODATEK B Argumenty za czysto środowiskową naturą różnic w ilorazie inteligencji między populacją czarną a białą Odziedziczalność IQ Osadzone w kulturze i kulturowo neutralne testy inteligencji IQ mieszkańców krajów afrykańskich leżących na południe od Sahary wynosi 70 lub 75 punktów Czarni gorzej radzą sobie w podtestach o dużym nasyceniu czynnikiem ,,g" Czarni gorzej radzą sobie w podtestach szczególnie podatnych na wpływ depresji inbredowej Wielkość mózgu a przepaść w IQ pomiędzy rasą czarną a rasą białą Czarni mają dłuższy czas reakcji IQ czarnych obniża się średnio do niższego poziomu niż IQ białych Przynależność rasowa a IQ Wzrost IQ u czarnych? Poprawa osiągnięć w nauce BIBLIOGRAFIA *** Karta redakcyjna Recenzje wydawnicze: prof. Wiesław Łukaszewski prof. Edward Nęcka prof. Jan Strelau Tytuł oryginału: Intelligence and how to get it Why schools and culture count Copyright (C) 2009 by Richard Nisbett All rights reserved Copyright (C) 2010 for the Polish edition by Wydawnictwo Smak Słowa Copyright (C) for the Polish translation by Magdalena Szymczukiewicz Wszystkie prawa zastrzeżone. Książka ani żadna jej część nie może być publikowana ani powielana w formie elektronicznej oraz mechanicznej bez zgody wydawnictwa Smak Słowa. Edytor: Anna Świtajska Redakcja merytoryczna: Edward Nęcka Redakcja: Anna Mackiewicz Korekta: Małgorzata Jaworska Opracowanie graficzne i skład: Piotr Geisler Okładka i strony tytułowe: Agnieszka Wójkowska Ilustracje wykorzystane na okładce: (C) Picture ISBN 978-83-62122-75-2 Wskazówki dla bibliotekarzy: 1/ psychologia społeczna 2/ psychologia poznawcza 3/ psychologia inteligencji Smak Słowa ul. Sobieskiego 26/4, 81-781 Sopot (+48 58) 551 01 98 Szukaj nas także na Plik ePub przygotowała firma al. Szucha 8, 00-582 Warszawa e-mail:
książka
Wydawnictwo Smak Słowa |
Data wydania 2012 |
Oprawa miękka |
Liczba stron 230 |
Szczegóły | |
Dział: | Książki |
Promocje: | okazje do -60%, Tania Książka |
Kategoria: | Popularnonaukowe |
Wydawnictwo: | Smak Słowa |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Rok publikacji: | 2012 |
Wymiary: | 165x235 |
Liczba stron: | 230 |
ISBN: | 978-83-62122-24-0 |
Wprowadzono: | 07.12.2012 |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.