- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.h. Dlaczego fascynują nas plotki? Dlaczego rozmawiamy ze sobą, a nawet z naszymi zwierzętami i sprzętami domowymi? Dlaczego nasze media, książeczki dla dzieci, a także nasze rozumienie samych siebie są tak nasycone opowieściami? Co z życiem po śmierci, wymyślonymi przyjaciółmi, wiarą w istoty boskie, tożsamością osobistą czy wszechwiedzą? Nigdy nie spotkałem osoby, która nie jest ciekawa ludzi. Odczytać umysł pomaga tę ciekawość zaspokoić. 2 Czytanie w myślach, plotki i kłamcy Plotki: Czy możemy winić DNA naczelnych? Czytanie w myślach dla średnio zaawansowanych Kłamstwa, cholerne kłamstwa i oszustwa Jak wykrywać kłamców Nasz mózg społeczny 3 Przyjaciele, sekrety i kłamstwa Dzieci rozumieją błędne przekonania Kłamstwa i oszustwa Ukrywanie i tajemnice Perswazja Ruby Bridges i brak przyjaciół 4 Wyobraźnia i rzeczywistość Prawda czy wyobrażenie - czy dzieci to odróżniają? Wymyśleni przyjaciele Mieszanie umysłu i rzeczywistości - wszyscy to robimy Podsumowując 5 Teorie a teoria umysłu Temple Grandin: myślenie obrazami Codzienne teorie 6 Klocek po klocku Budowanie teorii umysłu Krok po kroku Obserwacja powstawania języka migowego Ulepszanie teorii umysłu Czy sekwencje mogą się różnić? Teorie rodzą teorie Budowanie z klocków 7 Baby Boom. Gdzie zaczyna się czytanie w myślach Świadomość społeczna niemowląt Jak to się robi Jak niemowlęta rozumieją ludzi Kolejne pytania Ludzka nauka: prawdziwa eksplozja niemowlęcego poznania 8 Supermoce, Bóg, wszechwiedza i życie po śmierci Superbohaterowie Jak dzieci nawiązują więź z Bogiem Wszechwiedza? Żywe trupy Czy twój umysł jest niewidzialny? A twój mózg? Ponadprzeciętność 9 Możliwe światy, możliwe umysły Kiedy ludzi to nie obchodzi Kiedy Bóg odpowiada Umysł pokonuje rzeczywistość Ludzie wszędzie są różni, ludzie wszędzie są dokładnie tacy sami Sprzeczności a postęp 10 Szympansy, psy i my Ewolucja czytania w myślach Na ile są ludzkie? Bogate czy ubogie Człowiek a szympans: dzielenie się, pomaganie i zdobywanie Mój pies czyta mi w myślach Ludzie i ich temperament Inteligencja społeczna 11 Mózg społeczny Komórki, które czytają w myślach? TOMN: Theory-of-Mind Network (Sieć teorii umysłu) Dziecięce mózgi Plastyczne mózgi 12 Cześć, Robocie Dolina niesamowitości Uczenie się od robotów Rozwój koncepcji dotyczących robotów Moralność dla robotów? Podróż do przyszłości 13 Teoria umysłu w działaniu Teoria umysłu a prawo Czacha dymi Tajemnice umysłu Teoria umysłu w działaniu w przypadku dziecinnych dorosłych Teoria umysłu działa na naszą niekorzyść Nieustannie w działaniu 14 Opowieści, teorie, umysły Opowieści, którymi żyjemy Samooszukiwanie się i błędy Nie wiemy, czego nie wiemy Odczytać umysł Podziękowania Pozostałe rozdziały dostępne w pełnej wersji e-booka. 1Post NBC News można znaleźć, wchodząc na stronę internetową i wyszukując hasło ,,scientists try to predict intentions". 2Artykuł czasopisma The People na temat katastrofy w chilijskiej kopalni i dramatycznego, bezpiecznego powrotu górników na powierzchnię można znaleźć w: Tresniowski, A., & McNeil, L. (2010). Chilean mine drama: Hope & survival. People, 74, 97-107. 3Bestsellerowy przykład z 2015 r. to Yuval Noah Harari, Sapiens: Od zwierząt do bogów. Wydawnictwo Literackie. 4Cytat dotyczący toreb skórnych pochodzi z Gopnik, A., Meltzof, A. N., & Kuhl, P. K. (2001). The scientist in the crib (ss. 4-5). Nowy Jork, NY: HarperCollins. 5To zmyślone imię. Mam dwóch synów - by zapewnić im prywatność, wydarzenia przypisane Treyowi to mieszanka z życia ich obu. 6Większość cytatów z rozmów rodziców i dzieci tutaj i w kolejnych rozdziałach (z wyjątkiem tych dotyczących moich synów) pochodzi z mojej książki z 1995 r., napisanej wraz z Karen Bartsch: Children talk about the mind. Nowy Jork, NY: Oxford University Press 7Wyrażenie to ukuł po raz pierwszy Simon Baron-Cohen w swojej książce na temat autyzmu z 1995 r., Mindblindness. Cambridge, MA: MIT Press. 8Oliver Sacks na temat Temple Grandin w 1996 r.: Antropolog na Marsie. Zysk i S-ka, 2009. Temple Grandin ma krótką biografię na swojej stronie internetowej: Wydała też też dwie autobiografie: Byłam dzieckiem autystycznym. Wydawnictwo Naukowe PWN 1995 oraz Myślenie obrazami oraz inne relacje z mojego życia z autyzmem. Fraszka Edukacyjna, 2006. 9Oficjalna strona internetowa Grandin informuje, że zaprojektowane przez nią urządzenia wykorzystywane są w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Europie, Meksyku, Australii, Nowej Zelandii i innych krajach. W Ameryce Północnej prawie połowa bydła poddawana jest ubojowi z użyciem zaprojektowanych przez nią systemów. 10Zob. jej książkę z 1989 r., Autyzm. Wyjaśnienie tajemnicy. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008.
książka
Wydawnictwo Mamania |
Data wydania 2021 |
Oprawa miękka |
Liczba stron 240 |
Szczegóły | |
Dział: | Książki |
Kategoria: | Nauki humanistyczne, Psychologia |
Wydawnictwo: | Mamania |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Rok publikacji: | 2021 |
Wymiary: | 165x240 |
Liczba stron: | 240 |
ISBN: | 9788366997196 |
Wprowadzono: | 01.10.2021 |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.