Państwo Islamskie (ISIS) (twarda)
Historia powstania i taktyka działania O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
książka
Wydawnictwo Napoleon V |
Oprawa twarda |
Liczba stron 182 |
- Wysyłamy w 24h - 48h
-
Opis produktu:
`27 czerwca 2014 roku w czasie święta ramadanu, w Wielkim Meczecie w Mosulu, Abu Bakr al-Baghdadi oświadczył, że jest posłannikiem proroka Mahometa i ogłosił się liderem Państwa Islamskiego (IS). Na powstanie IS złożyło się szereg błędów popełnionych przez USA i ich sojuszników w momencie podejmowania decyzji o interwencji w Iraku w 2003 roku oraz w trakcie trwania samego konfliktu i zaraz po nim, popełnionych także przez rząd iracki. Celem niniejszej pracy jest ukazanie czynników zewnętrznych i wewnętrznych, które przyczyniły się do powstania IS, jego struktury organizacyjnej, finansowania, a także najważniejszych i najbardziej skutecznych form i metod działania. Praca składa się z sześciu rozdziałów napisanych przez różnych autorów, w większości specjalistów w swoich dziedzinach, co pozwala spojrzeć na wiele kwestii oczami praktyka. W poszczególnych rozdziałach autorzy przedstawili szczegółowo takie kwestie, jak: okoliczności mające wpływ na powstanie i pierwszej wersji IS oraz jego rozwój w latach późniejszych, w tym rolę Abu Musaba Al-Zarqawiego w powstaniu IS oraz ewolucję organizacji aż do jej finalnej wersji w roku 2014; podział kompetencji w ramach struktury IS oraz ich wpływ na poziom skuteczności działań IS, co pozwoliło na sprawne administrowanie ogromnym terytorium; system działań psychologicznych i propagandowych mających na celu postrzeganie IS w sposób pożądany przez jego twórców i - w konsekwencji - spowodowanie napływu w ten region tysięcy młodych muzułmanów, traktujących IS jako wiarygodną alternatywę dla dzisiejszego świata; jawne i niejawne metody komunikacji, wykorzystywane przez IS w celu zarządzania podbitym terytorium czy dystrybucji materiałów propagandowych; sposób wykorzystania mediów społecznościowych, łączności internetowej czy innych dostępnych komunikatorów dla osiągnięcia zamierzonych celów czy neutralizacji działań sił koalicyjnych; praktyczne wykorzystanie form i metod działania IS na przykładzie Francji oraz potrzeby i źródła finansowania IS. `
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.