Pomiędzy pamięcią zbiorową a historią
Rekonstrukcje przeszłości w Europie Środkowo-Wschodniej O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
książka
Wydawnictwo Katedra |
Oprawa miękka |
Liczba stron 507 |
- Wysyłamy w 2 - 3 dni + czas dostawy
-
Opis produktu:
Książka ta składa się z czterech części. W pierwszej, zatytułowanej `Pamięć zbiorowa - tożsamość - konflikty etniczne`, znajdują się teksty odnoszące się do pamięci zbiorowej i tożsamości zbiorowej. Ideą przewodnią drugiej części, pt. `Przestrzeń miejska - pamięć miejsca - miejsca pamięci`, jest powiązanie pamięci społecznej z przestrzenią. Część trzecia zatytułowana została `Przeszłość - nowe media - kultura digitalna` i przeczytać w niej można artykuły ukazujące zachowywanie pamięci zbiorowej w mediach i przez media. Z kolei część czwarta, `Władza` polityka pamięci - historia`, ukazuje wykorzystanie pamięci społecznej w mechanizmach sprawowania i zdobywania władzy.
Wielość tekstów i różnorodne pochodzenie Autorów - nie tylko narodowościowe, ale i z zakresu różnych obszarów nauk społecznych i humanistycznych - zapewnia tej pracy wielostronne podejście do badanego tematu. Z kolei różnorodność obszarów zainteresowań Autorów, często wbrew stereotypom, pokazuje, na ile sposobów można analizować pamięć społeczną, a co ważniejsze, jak ważną i znaczącą rolę pełni ona w społeczeństwach.
prof. Robert Geisler
Szczegóły |
Dział: | Książki |
Kategoria: | Historia, Nauki społeczne, Socjologia |
Wydawnictwo: | Katedra |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Wymiary: | 165x235 |
Liczba stron: | 507 |
ISBN: | 978-83-65155-40-5 |
Wprowadzono: | 17.11.2017 |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.