HISTORIA KULTOWEGO DOMU MODY SCHIAPARELLI to kolejny tom serii książek o znanych całemu światu markach modowych. To chyba jedyna seria non fiction, przy której z taką niecierpliwością czekam na kolejne tomy. Uwielbiam ten mały i elegancki format, minimalistyczne okładki i pigułkę treści, która zawiera najważniejsze informacje o marce, wraz z licznymi zdjęciami i ilustracjami. Tym razem poznajemy osobę, która stoi za marką Schiaparelli - kobietę wizjonerkę.
Elsa Schiaparelli nie miała łatwego życia, więc tym ciekawsze było czytanie o jej drodze do sławy. Ta kobieta już od małego była barwną i ekscentryczną osobowością, a im bardziej się rozwijała, tym bardziej świat się w niej zakochiwał. Książka pokazuje jej początki, gdzie celowała w odzież bardziej sportową, wygodną, a także momenty, gdy nadawała kolorom nowe znaczenie i budziła je do życia. Autorka zestawia E.Schiaparelli z projektantami tworzącymi w jej czasach, pokazuje jej relacje z nimi. Pojawia się również wspominka o próbach odnowienia marki po śmierci kreatorki.
To pierwsza książka, w przypadku której siadając do lektury nie wiedziałam absolutnie niczego o danej marce. I muszę przyznać, że ta pozycja w pełni mnie usatysfakcjonowała i zaserwowała bardzo dużo informacji i ciekawostek.
Pojawiły się najważniejsze informacje o kreatorce, omówione zostały jej najważniejsze projekty oraz kierunki w modzie, jakie wylansowała. Zwrócono też uwagę, jak wiele z jej odważnych projektów zostało skopiowanych. Elsa Schiaparelli kreowała trendy i się tego nie bała. Miała odwagę pokazywać swoje nietypowe pomysły światu i równie łatwo je niszczyć, gdy nie spodobało jej się, kto i w jaki sposób ją skopiował. Myślę, że ta kobieta i jej niesamowity kreatywny umysł, idealnie odnaleźliby się w XXI wieku.
Jeśli jeszcze jakimś cudem nie znacie tej serii, a lubicie zabawy modą i interesuje Was ten świat, to koniecznie sięgnijcie po cykl Historia kultowego domu mody. Polecam serdecznie!
Opinia bierze udział w konkursie