SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Wizualność w kulturze Sztuka, kultura popularna i media cyfrowe

Ścieżki kultury Tom 1

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

książka

Wydawnictwo Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Oprawa miękka
Liczba stron 159
  • Wysyłamy w 24h - 48h Ten produkt może nie dotrzeć do Ciebie przed Świętami!
  • DPD za 5,99

Opis produktu:

Koniec wieku XX i pierwsze dekady XXI stulecia często określane są pogardliwie mianem epoki kultury obrazkowej. Współczesnym czasom zarzuca się detronizację kultury wysokiej i zabójstwo słowa. Wraz z szybko postępującym rozwojem technologii, zmieniającą się sytuacją polityczno-społeczną i globalnym rozpowszechnieniem massmediów badania potwierdzają stale zwiększającą się fascynację kulturą wizualną. Wizualność odgrywa wielką rolę w sposobie postrzegania i rozumienia współczesnego społeczeństwa. Relacja między obrazem a patrzącym odbiorcą znajduje się w centrum zainteresowania kultury wizualnej. U Johna Bergera czytamy: Obraz to widok, który został odtworzony lub zreprodukowany. Obraz to wygląd rzeczy lub zbiór wyglądów, wyrwany z pierwotnego kontekstu, w którym powstał, i utrwalony na kilka sekund lub na kilka stuleci. Każdy obraz ucieleśnia jakiś sposób widzenia. Ta teza pozwala na umiejscowienie obrazu wytworu kultury wizualnej w dowolnej formie na piedestale. Staje się on swoistym axis mundi, wokół którego wirują wszelkie zależności i zjawiska. Niniejsza książka ukazuje wielowymiarowość kultury wizualnej z perspektywy końca drugiej dekady XXI wieku. Prezentowane w tomie teksty ukazują gamę problemów badawczych w obrębie sztuk pięknych, fotografii, kinematografii, cyfryzacji oraz mediów społecznościowych różne sposoby ich ujmowania i rozumienia. Mamy nadzieję, że głos naukowców zabrzmi wyraziście w dyskusji na temat współczesnych tendencji kultury wizualnej i że te badania zobrazują rozległość problemu i jego złożoność.

Produkt wprowadzony do obrotu na terenie UE przed 13.12.2024

S
Szczegóły
Dział: Książki
Kategoria: Kulturoznawstwo,  Nauki humanistyczne
Wydawnictwo: Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Wydawnictwo - adres:
wydawnictwo@umcs.eu , http://www.umcs.lublin.pl , 20-031 , Radziszewskiego 11 , Lublin , PL
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Wymiary: 145x205
Liczba stron: 159
ISBN: 978-83-227-9336-7
Wprowadzono: 26.05.2020

Ewa Głażewska, Magdalena Grabias - przeczytaj też

Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

Michał Anioł (twarda) Książka 81,57 zł
Dodaj do koszyka
Krótka historia sztuki (twarda) Książka 51,80 zł
Dodaj do koszyka
Skarby UNESCO Książka 42,64 zł
Dodaj do koszyka

RECENZJE - książki - Wizualność w kulturze Sztuka, kultura popularna i media cyfrowe, Ścieżki kultury Tom 1 - Ewa Głażewska, Magdalena Grabias

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

0/5 ( brak ocen )
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję: