SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Wizualność w kulturze Sztuka, kultura popularna i media cyfrowe

Ścieżki kultury Tom 1

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

książka

Wydawnictwo Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Oprawa miękka
Liczba stron 159
  • Wysyłamy w 24h - 48h
  • Promocja InpostPay BW

Opis produktu:

Koniec wieku XX i pierwsze dekady XXI stulecia często określane są pogardliwie mianem epoki kultury obrazkowej. Współczesnym czasom zarzuca się detronizację kultury wysokiej i zabójstwo słowa. Wraz z szybko postępującym rozwojem technologii, zmieniającą się sytuacją polityczno-społeczną i globalnym rozpowszechnieniem massmediów badania potwierdzają stale zwiększającą się fascynację kulturą wizualną. Wizualność odgrywa wielką rolę w sposobie postrzegania i rozumienia współczesnego społeczeństwa. Relacja między obrazem a patrzącym odbiorcą znajduje się w centrum zainteresowania kultury wizualnej. U Johna Bergera czytamy: Obraz to widok, który został odtworzony lub zreprodukowany. Obraz to wygląd rzeczy lub zbiór wyglądów, wyrwany z pierwotnego kontekstu, w którym powstał, i utrwalony na kilka sekund lub na kilka stuleci. Każdy obraz ucieleśnia jakiś sposób widzenia. Ta teza pozwala na umiejscowienie obrazu wytworu kultury wizualnej w dowolnej formie na piedestale. Staje się on swoistym axis mundi, wokół którego wirują wszelkie zależności i zjawiska. Niniejsza książka ukazuje wielowymiarowość kultury wizualnej z perspektywy końca drugiej dekady XXI wieku. Prezentowane w tomie teksty ukazują gamę problemów badawczych w obrębie sztuk pięknych, fotografii, kinematografii, cyfryzacji oraz mediów społecznościowych różne sposoby ich ujmowania i rozumienia. Mamy nadzieję, że głos naukowców zabrzmi wyraziście w dyskusji na temat współczesnych tendencji kultury wizualnej i że te badania zobrazują rozległość problemu i jego złożoność.
S
Szczegóły
Dział: Książki
Kategoria: Kulturoznawstwo,  Nauki humanistyczne
Wydawnictwo: Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Wymiary: 145x205
Liczba stron: 159
ISBN: 978-83-227-9336-7
Wprowadzono: 26.05.2020

Ewa Głażewska, Magdalena Grabias - przeczytaj też

Książkowe bestsellery z tych samych kategorii

RECENZJE - książki - Wizualność w kulturze Sztuka, kultura popularna i media cyfrowe, Ścieżki kultury Tom 1 - Ewa Głażewska, Magdalena Grabias

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

0/5 ( brak ocen )
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję: