- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.e zarobił na tym ani centa, ale zdobył za to coś znacznie cenniejszego - zachwyconego, wiernego klienta. Moim zdaniem przywództwo służebne to jedyne podejście, które gwarantuje świetne relacje i nadzwyczajne wyniki. Stało się to dla mnie jeszcze jaśniejsze, kiedy zdałem sobie sprawę, że dwie koncepcje przywódcze, które zapewniły mi największy rozgłos na całym świecie - Jednominutowy Menedżer(R) i SLII(R) - to klasyczne przykłady przywództwa służebnego w działaniu. W końcu jaki jest Pierwszy Sekret Jednominutowego Menedżera? Jednominutowe cele. Każdy sukces zaczyna się od jasnego sprecyzowania celów - co jest naturalnie częścią aspektu przywódczego. Kiedy wszyscy już wiedzą, co należy do ich obowiązków, skuteczny Jednominutowy Menedżer może przyglądać się pracy swoich ludzi i szukać powodów do udzielenia Jednominutowej Pochwały - swojego Drugiego Sekretu. Jeśli spotyka się z nienależytym wykonywaniem obowiązków, wykorzystuje swój Trzeci Sekret, czyli przekierowanie. Kiedy Jednominutowy Menedżer udziela pochwał i przekierowuje, w jego działaniach przejawia się aspekt służebny - pracuje wtedy dla swoich ludzi i pomaga im osiągnąć ich cele[9]. SLII(R)[10] również składa się z trzech aspektów, które wspólnie przyczyniają się do budowania trwałych relacji i osiągania rewelacyjnych wyników, a są to: wyznaczanie celów, diagnozowanie i dopasowywanie. Po precyzyjnym wyznaczeniu celów skuteczny lider SLII pracuje ze swoim bezpośrednim podwładnym w celu określenia jego poziomu gotowości - kompetencji i zaangażowania - do wykonania każdego z wyznaczonych zadań. Na tej podstawie wspólnie podejmują decyzję o najwłaściwszym stylu przywódczym w kontekście każdego zadania. Innymi słowy, umawiają się na taki stopień ukierunkowania i wsparcia ze strony menedżera, który będzie najlepiej dopasowany do poziomu gotowości pracownika i pomoże mu zrealizować jego cele. W aspekcie służebnym niezwykle istotne jest to, aby liderzy pamiętali, że każdy człowiek wymaga indywidualnego podejścia, ale w zależności od rodzaju zadania i poziomu gotowości pracownika to podejście też musi ulegać zmianom. Dlaczego koncepcje Jednominutowego Menedżera i SLII cieszą się tak dużą popularnością na całym świecie? Moim zdaniem dlatego, że stanowią jasne przykłady stosowania przywództwa służebnego w praktyce. U ich podstaw leży przekonanie, że wizja i kierunek - czyli aspekt przywódczy - pozostają w gestii tradycyjnej hierarchii. Aspekt służebny odwraca tę hierarchię i wspiera wszystkich członków organizacji w osiąganiu świetnych wyników, budowaniu świetnych relacji i, ostatecznie, w podbijaniu serc klientów. Na tym polega przywództwo służebne. [1] Robert K. Greenleaf, The Servant as Leader, The Greenleaf Center for Servant Leadership, Atlanta 1970. [2] Zbiór najbardziej dojrzałych prac Greenleafa na temat przywództwa służebnego można znaleźć w opracowaniu The Power of Servant Leadership, Berrett-Koehler, San Francisco 1998. Wszystkie jego prace dostępne są w bazie The Greenleaf Center for Servant Leadership (). [3] Ken Blanchard i Phil Hodges, Jak być przywódcą na wzór Jezusa?, [tłum. Urszula Kowalczyk], Wydawnictwo M, Kraków 2015. [4] Servant leadership to po polsku przywództwo służebne i w tej formie termin ten jest stosowany w całej książce (przyp. red.). [5] Ken Blanchard i inni, Przywództwo wyższego stopnia, [tłum. Bartosz Sałbut], WN PWN, Warszawa 2007. Koncepcję przywództwa służebnego omówiono szerzej w rozdziale 14. [6] Ken Blanchard i Jesse Stoner, Full Steam Ahead: Unleash the Power of Vision in Your Company and Your Life, Berrett-Koehler, San Francisco 2003, 2011. W książce można znaleźć więcej informacji na temat wizjonerskiej roli przywódcy. [7] Wyrażenie ukute przez Alana Randolpha. Zobacz: Ken Blanchard, John Carlos i Alan Randolph, Empowerment Takes More Than a Minute, Berrett-Koehler, San Francisco 1996. [8] Ken po raz pierwszy usłyszał o tym rozróżnieniu między kaczkami a orłami od pisarza i legendarnego guru rozwoju osobistego, Waynea Dyera. [9] Ken Blanchard i Spencer Johnson, Jednominutowy Menedżer, [tłum. Monika Kostera], Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1992. Zobacz również: Nowy Jednominutowy Menedżer, [tłum. Magda Witkowska], MT Biznes, Warszawa 2015. [10] Ken Blanchard stworzył koncepcję SLII(R) wraz z Paulem Herseyem pod koniec lat sześćdziesiątych. We wczesnych latach osiemdziesiątych współzałożyciele The Ken Blanchard Companies - Ken, Margie Blanchard, Don Carew, Eunice Parisi-Carew, Fred Finch, Laurie Hawkins, Drea Zigarmi i Patricia Zigarmi - opracowali jej drugą wersję, SLII(R). Najbardziej kompleksowy opis tej filozofii został zawarty w: Ken Blanchard, Patricia Zigarmi, Drea Zigarmi, Jednominutowy Menedżer i przywództwo, [tłum. Wojciech Sztukowski], MT Biznes, Warszawa 2008.
książka
Wydawnictwo Mt Biznes |
Data wydania 2019 |
Oprawa miękka |
Liczba stron 274 |
Produkt wprowadzony do obrotu na terenie UE przed 13.12.2024
Szczegóły | |
Dział: | Książki |
Promocje: | wysyłka 24h |
Wydawnictwa: | MT Biznes |
Kategoria: | Nauki społeczne, Ekonomia i biznes, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Poradniki, Praca i kariera |
Wydawnictwo: | Mt Biznes |
Wydawnictwo - adres: | sekretariat@mtbiznes.pl , http://www.mtbiznes.pl , 02-230 , ul. Jutrzenki 118 , Warszawa , PL |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Rok publikacji: | 2019 |
Wymiary: | 218x142 |
Liczba stron: | 274 |
ISBN: | 9788380875661 |
Wprowadzono: | 08.03.2019 |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.