SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Skarbiec nauczyciela-terapeuty

(na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej)

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

książka

Wydawnictwo Impuls
Data wydania 2021
Oprawa miękka
Liczba stron 256
  • Wysyłamy w 24h - 48h
  • DPD za 5,99

Opis produktu:

Proces uczenia się małego dziecka, w tym również dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych, polega na dążeniu do wiedzy, rozwijaniu umiejętności i gromadzeniu doświadczeń. Każde dziecko musi mieć określone miejsce w społeczeństwie, swoje prawa i obowiązki, w tym prawo do rozwoju, który dorośli powinni wspomagać. Chcąc zaspokoić potrzeby i spełnić oczekiwania zarówno dziecka, jak i środowiska, autorki zgromadziły materiały, które mogą być pomocne dla nauczycieli, terapeutów i rodziców podczas prowadzenia zajęć terapeutycznych o charakterze ogólnorozwojowym, stymulacyjnym, korekcyjnym lub kompensacyjnym.
Opracowanie obejmuje szeroko pojętą pracę terapeutyczną z dziećmi w wieku przedszkolnym.
W pierwszej części książki znajdują się materiały, przy pomocy których można przeprowadzić wstępną diagnozę dziecka.
Druga część opracowania zawiera przykładowe opisy przypadków oraz programy terapeutyczne dostosowane do określonego przez terapeutę poziomu.
W trzeciej części zawarte są wskazówki dla nauczyciela dotyczące planowania pracy dydaktyczno-terapeutycznej oraz przykładowe indywidualne plany pracy terapeutycznej. Proponowane ćwiczenia i zabawy w poszczególnych planach okresowych mogą zarówno być wykorzystane w pracy indywidualnej z dzieckiem, jak i stanowić część zajęć z niezbyt licznymi grupami dzieci.
Część czwarta książki zawiera podsumowanie pracy terapeutycznej. Znajdują się tu przykładowe opinie wydawane o dziecku i opisy jego postępów. W piątej i szóstej części autorki umieściły przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych, przyporządkowane do danego poziomu, oraz zestawy pomocy dydaktycznych i karty pracy, opracowane i wykorzystywane przez autorki w codziennej pracy z dziećmi.

Produkt wprowadzony do obrotu na terenie UE przed 13.12.2024

S
Szczegóły
Dział: Książki
Kategoria: Nauki humanistyczne,  Pedagogika,  Dydaktyka,  Terapia
Wydawnictwo: Impuls
Wydawnictwo - adres:
impuls@impulsoficyna.com.pl , http://www.impulsoficyna.com.pl , PL
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Rok publikacji: 2021
Wymiary: 160x235
Liczba stron: 256
ISBN: 9788366990548
Wprowadzono: 27.09.2021

RECENZJE - książki - Skarbiec nauczyciela-terapeuty, (na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej) - Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

4.3/5 ( 47 ocen )
  • 5
    34
  • 4
    1
  • 3
    7
  • 2
    2
  • 1
    3

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję:

Anna

ilość recenzji:690

brak oceny 7-01-2017 14:23

Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska - Skarbiec nauczyciela ? terapeuty ( na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej) , w której czytelnik pozna pracę nauczyciela jaką wykonuje pani Anna Franczyk oraz zawód pani Katarzyny Krajewskiej, terapeuta. Przez wiele lat nauczyciele zachowywali w tajemnicy sposoby nauczania ze względu na tajemnicę i sposoby nauczania. Obecnie edukacja się zmienia i chcemy jako odbiorcy każdej dziedziny poznawać szczeble skomplikowanych kroków edukacji.
Skarbiec nauczyciela ? terapeuty ( na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej) składa się z VI rozdziałów następującej treści:
I rozdział: Diagnoza
II rozdział : Wyniki diagnozy
III rozdział : Planowanie pracy dydaktyczno- terapeutycznej
IV rozdział: Podsumowanie pracy dydaktyczno ? terapeutycznej
V rozdział: Przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno ? terapeutycznych oraz wybrane karty pracy
VI rozdział: Pomoce dydaktyczne wykorzystywane w pracy dydaktyczno ? terapeutycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym
Autorki na wstąpi e udzieliły informacji związanych z tematyką książki ? rozwój dziecka oraz pracę z dziećmi w wieku przedszkolnym, która jest oparta na pracy z dziećmi o specyficznych i specjalnych potrzebach edukacyjnych , nawiązanie do książki wydanej wcześniej przez wydawnictwo Impuls. ?Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju . Ćwiczenia i zabawy do wykorzystania w pracy dydaktyczno-terapeutycznej dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Franczyk Anna, Krajewska Katarzyna skupiły swoją uwagę oraz na kwestionariusz obserwacji rozwoju dziecka oraz wyjaśnione są poziomy zmysłowy, poznawczy, abstrakcyjno ? badawczy, abstrakcyjno ? symboliczny.
I rozdział Diagnoza jest najważniejszym z zagadnień skupiającym uwagę autorek, aby zapoznać czytelnika z problemem występującym u dzieci w początkowej fazie ich początkowego rozwoju. Opisane są narzędzia diagnostyczne (zabawy, ćwiczenia, karty pracy, które są wykorzystywane podczas diagnozowania umiejętności i możliwości dziecka) w tym:
Poznajemy się, zabawy klockami, zabawy manualne, zabawy z wykorzystaniem figur geometrycznych , zabawy ze zwierzętami, zabawy z literami
Rozdział I zawiera również kwestionariusze dotyczące obserwacji rozwoju dziecka:
kwestionariusz obserwacji rozwoju dziecka poziom zmysłowy
kwestionariusz obserwacji rozwoju dziecka poziom poznawczy
kwestionariusz obserwacji rozwoju dziecka poziom abstrakcyjno- badawczy
kwestionariusz obserwacji rozwoju dziecka poziom abstrakcyjno- symboliczny
Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju składa zawiera następujące informacje : imienia i nazwisko, wiek, rok w przedszkolu, wskaźniki rozwojowe, pierwsza obserwacja, druga obserwacja , trzecia obserwacja. Umieszczony jest kwestionariusz w formie tabelki. Autorki wyjaśniają pojęcie kwestionariusza, co ułatwia czytelnikowi w sposób czytelny rozwinąć zasób wiedzy w tym temacie.
Bawimy się razem - ?Zabawa w dom? jest zabawą , która zwróciła moją uwagę. Można wiele z niej wywnioskować z i zadać dzieciom wiele pytań związanych z poznaniem środowiska domowego i czynności z nim związanych np. za pomocą rysunków i rozmowy dotyczące domu. Zabawy są dostosowane dla każdego dziecka wieku przedszkolnym . Dzieci, które wymagają szczególnej uwagi nie będą odczuwać odrębnej dyskwalifikacji , lecz poznają sposoby na wspólną integrację razem z rówieśnikami.
II rozdział dotyczy przykładowych przypadków oraz programy terapeutyczne dostosowane do określonego przez terapeutę poziomu obserwacji rozwoju dziecka.
Uwaga została skupiona na opisie obserwacji dziecka na każdym poziomie poznawczy, zmysłowy, abstrakcyjno- badawczy, abstrakcyjno- symboliczny. Zawiera ten rozdział informacje na temat dziecka ? indywidualne opisy przypadków , problemy, osiągnięcia dziecka podczas obserwacji w trakcie pracy terapeutycznej, zapoznanie się z przypadkiem dziecka, opis sytuacji dziecka , dane o dziecku, ogólny program pracy pedagogiczny.
Adekwatny sposób przedstawienia przez panią Katarzynę problemu dziecka opisanego przez indywidualne przypadki przybliżą nam wiedzę z zakresu pracy z terapeutą.
W rozdziale III pani Anna Franczyk podzieliła się swoją wiedzą pedagogiczną i opisała przykładowe indywidualne plany dydaktyczno ? terapeutyczne dotyczące pracy nauczyciela z dzieckiem. Nawiązanie jest również do poziomu obserwacji dziecka na każdym poziomie poznawczym, zmysłowym, abstrakcyjno - badawczym, abstrakcyjno- symbolicznym. Zawierają one trzy czasookresy, tzw. plan pracy.

1.Strefa oddziaływań terapeutycznych
2.Działania edukacyjne ? rodzaje zastosowanych ćwiczeń
3.Uwagi nauczyciela

Tabelka przedstawia okresowy plan pracy dydaktyczno ? terapeutycznej ułatwiający zrozumienie pracy nauczyciela od strony teoretycznej.
Rozdział IV zawiera szczegółowe podsumowanie pracy dydaktyczno ? terapeutycznej w tym:
- opisy postępów rozwoju psychomotorycznego tj. dane o dziecku, wiek, rodzaj dysfunkcji, rok w placówce i jej nazwa, sukcesy oraz nawiązanie do poziomu obserwacji dziecka
Ten rozdział przybliża nam postępy edukacyjne dzieci w wieku przedszkolnym oraz te, które mają indywidualny tok edukacji .
Rozdział V zawiera dołączoną do książki płytę CD z scenariuszami. Przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno ? terapeutycznych oraz wybrane karty pracy. Wyszczególnione jest wszystko na zajęcia co posłuży do pracy w zawodzie nauczyciela: cel ogólny, cel szczegółowy, temat, metody, środki dydaktyczne, przebieg zajęć .
Jako dodatkowy element można napisać własne uwagi dotyczące zajęć. Gdy miałam praktyki w przedszkolu bardzo mi to pomogło w prowadzeniu późniejszych zajęć. Mogłam zaobserwować co dzieci lubią najbardziej podczas zabaw oraz prowadzenia zabaw.
Rozdział VI skupia się na pomocach dydaktycznych wykorzystywanych w pracy dydaktyczno ? terapeutycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym jakie wykonuje się podczas trwania zajęć.
Pomoce są ważne , gdyż utrwalają zapamiętywanie tematów , które nauczyciel- terapeuta przygotował do zajęć. Przykłady pomocy dydaktycznych są następujące: klocki, puzzle, mozaiki geometryczne.
Skarbiec nauczyciela ? terapeuty ( na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej) to książka, którą warto polecić. Napisana językiem zrozumiałym. Autorki przekazały wiedzę, która będzie służyć czytelnikom poznającym świat edukacji od kuchni, zabawy zamieszczone przybliży problemy dzieci jakie występują w wieku przedszkolnym.
Polecam zapoznać się z tą interesującą książką wydaną przez Wydawnictwo Impuls, gdyż stanowi prawdziwy pedagogiczno- terapeutyczny Skarbiec do którego warto zaglądnąć.

Czy recenzja była pomocna?