SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków. Głoski w, f

Zeszyt 4

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

książka

Wydawnictwo Wydawnictwo Edukacyjne
Oprawa miękka
Liczba stron 36
  • Wysyłamy w 24h - 48h Ten produkt może nie dotrzeć do Ciebie przed Świętami!
  • DPD za 5,99

Opis produktu:

Seria logopedyczna "Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków" obejmuje zeszyty ćwiczeń przeznaczone dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat.

Ćwiczenia te:
- rozwijają uwagę i pamięć słuchową,
- doskonalą artykulację,
- poszerzają słownictwo,
- uczą dostrzegania rytmu i rymu,
- usprawniają funkcje percepcyjno-motoryczne,
- rozwijają procesy myślenia.

Dwa pierwsze zeszyty serii dotyczą głosek łatwiejszych, których wymowa jest rzadziej zaburzona (/b/, /p/, /t/, /d/). W kolejnych zeszytach ćwiczone są głoski, które w rozwoju mowy dziecka pojawiają się nieco później (/v/, /f/, /g/, /k/ oraz głoski syczące).
Oprócz ćwiczeń prawidłowej artykulacji pojawiają się też zadania rozwijające funkcje słuchowe oraz takie, które kierują uwagę dziecka na dźwiękową strukturę słowa, jednak jeszcze w jej bardzo ogólnym rozumieniu.

Bożena Senkowska, neurologopeda, pracuje w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Zajmuje się dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, z opóźnionym lub zaburzonym rozwojem mowy, występującym również na tle innych zaburzeń rozwoju. W swojej pracy skupia się nie tylko na rozwijaniu mowy i korygowaniu wad artykulacji, lecz także na rozwijaniu i doskonaleniu procesów myślenia oraz funkcji percepcyjno-motorycznych. Dba również o to, aby terapia była dla dziecka atrakcyjna, ciekawa i nie stała się przykrym obowiązkiem.
Jest autorką serii logopedycznej "Sylaby, słowa, wyrazy" oraz serii dla dzieci w wieku przedszkolnym "Myślę i mówię".

Produkt wprowadzony do obrotu na terenie UE przed 13.12.2024

S
Szczegóły
Dział: Książki
Kategoria: Dla dzieci,  Książki edukacyjne,  Nauki humanistyczne,  Pedagogika,  Logopedia i uszkodzenia słuchu,  książki dla przedszkolaka
Wydawnictwo: Wydawnictwo Edukacyjne
Wydawnictwo - adres:
sekretariat@we.pl , http://www.we.pl , 31-326 , ul. Wielkotyrnowska 35 , Kraków , PL
Oprawa: miękka
Okładka: miękka
Wymiary: 205x275
Liczba stron: 36
ISBN: 9788365669407
Wprowadzono: 29.10.2018

RECENZJE - książki - Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków. Głoski w, f, Zeszyt 4 - Bożena Senkowska

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

5/5 ( 1 ocena )
  • 5
    1
  • 4
    0
  • 3
    0
  • 2
    0
  • 1
    0

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję:

Qultura słowa

ilość recenzji:313

25-09-2019 16:31

Mówimy pięknie i wyraźnie
Bezdźwięczność jest specyficznym rodzajem dyslalii, w którym zaburzona jest korelacja dźwięczności w trzynastu parach opozycyjnych. W praktyce oznacza to, że głoski dźwięczne w obrębie poszczególnych par realizowane są w postaci ich bezdźwięcznych odpowiedników, czyli są wymawiane bez udziału więzadeł głosowych. Niekiedy mogą być one realizowane jako głoski półdźwięczne, w których dźwięczna jest tylko faza początkowa głoski, albo tylko faza końcowa głoski, co w konsekwencji prowadzi do deformacji brzmienia słowa. Wśród par opozycji fonologicznych, które mogą ulegać zaburzeniom dźwięczności, jest m.in. w ? f.
Nieprawidłowa wymowa głosek /f/ i /w/ może być następstwem słabej pracy mięśni warg, złej ruchomości szczęki i nieprawidłowego zgryzu. Znakomitym ćwiczeniem, które przygotowuje do wywołania tych głosek, jest naprzemienne zagryzanie górnej i dolnej wargi. Najczęściej głoski te są uzyskiwane w wyniku demonstracji ich prawidłowej wymowy. Po wyjaśnieniu różnicy pomiędzy nimi, bardzo często wystarczy poprosić dziecko, by uruchomiło więzadła głosowe w trakcie wymawiania głosek bezdźwięcznych (np. poprzez naśladowanie pojazdów: motor, traktor, urządzeń: pralka, mikser, wirówka). Doskonałym sposobem są również różnego rodzaju ćwiczenia, które znaleźć możemy m.in. w książce Bożeny Senkowskiej, neurologopedy pracującej w poradni psychologiczno-pedagogicznej, która w swojej pracy koncentruje się na rozwijaniu mowy i korygowaniu wad artykulacji. Stworzona przez autorkę seria logopedyczna ?Słucham i wymawiam? obejmuje zeszyty ćwiczeń przeznaczone dla dzieci w wieku 3 do 6 lat, choć ja osobiście wykorzystuję je również w pracy z dziećmi starszymi oraz dorosłymi osobami niepełnosprawnymi.
W zeszycie czwartym, pt. ?Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków. Głoski w, f?, opublikowanym nakładem Wydawnictwa Edukacyjnego, znajdziemy ćwiczenia obejmujące tytułowe głoski, z wykorzystaniem prostego słownictwa i interesujących propozycji zabaw słowem. Prezentowane zadania umożliwiają utrwalenie danego słowa, jego poprawnej wymowy, uzyskanie prawidłowych wzorców słuchowo-motorycznych. Ćwiczenia dotyczą m.in. naśladowania jadących pojazdów czy śpiewu ptaków (fiu, fiu, fiu?), dzielenia na sylaby nazw obrazków, poszukiwania rymów czy wskazanych sylab.
Jak sama autorka podkreśla, praca z zeszytem rozwija funkcje percepcyjno- motoryczne, a także myślenie i wyobraźnie. Co więcej, na podstawie prezentowanych w zaszycie ćwiczeń, możemy tworzyć własne, dzięki temu dziecko nie będzie się nudziło. Zarówno zawartość merytoryczna zeszytu, jak i atrakcyjna szata graficzna sprawiają, że bardzo dobrze się z nim pracuje ? zarówno dzieciom, jak i specjalistom. Dlatego też seria ta może być wykorzystywania przez logopedów, nauczycieli, a nawet przez samych rodziców czy opiekunów, pragnących wesprzeć terapeutów w ich pracy.

Opinia bierze udział w konkursie

Czy recenzja była pomocna?