Stymulowanie innowacyjności pracowników
Problemy praktyczne O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
książka
Wydawnictwo Marina |
Oprawa miękka |
Liczba stron 136 |
- Wysyłamy w 24h - 48h
-
Opis produktu:
W XX wieku nastąpił poważny postęp technologiczny i cywilizacyjny. Pojawiło się mnóstwo wynalazków ułatwiających człowiekowi życie. Wiele państw położyło nacisk na innowacje. Innowacje są niewątpliwie warunkiem koniecznym do przetrwania i rozwoju współczesnych organizacji.
Tworzenie i wdrażanie innowacji jest uwarunkowane licznymi czynnikami zewnętrznymi i wewnętrznymi, spośród których można wyróżnić uwarunkowania wspólne dla wszystkich typów organizacji oraz specyficzne dla branży, charakteru prowadzonej działalności, wielkości organizacji, formy własności czy profilu działania. Jednym z elementów wpływających na innowacyjność przedsiębiorstwa jest jego wewnętrzny potencjał innowacyjny.
Od innowacyjności ludzi zależy innowacyjność organizacji. Twórcami nowych pomysłów - także w procesach gospodarczych - są bowiem zawsze ludzie. Potencjał innowacyjności pracowników jest ściśle związany z poziomem ich kreatywności, co nie oznacza, że pozyskanie zasobów ludzkich o wysokich zdolnościach twórczych daje przedsiębiorstwu gwarancję rozwoju i pokonania konkurentów. Aby tak się stało, niezbędne jest stworzenie odpowiednich warunków organizacyjnych i społecznych ukierunkowanych na ukształtowanie środowiska, w którym możliwe będzie gospodarowanie potencjałem innowacyjnym zatrudnionych.
Przyjęto zatem, że potencjał ten może być pozyskiwany, kształtowany i wreszcie lepiej lub gorzej wykorzystywany na potrzeby organizacji. Takie myślenie znalazło odzwierciedlenie w konstrukcji niniejszego opracowania, która obejmuje cztery zasadnicze części:
1. Innowacje - rodzaje i kulturowe uwarunkowania ich tworzenia.
2. Kreatywny pracownik - jego cechy i możliwości pozyskiwania.
3.Kadra kierownicza wobec potrzeby zarządzania kreatywnością.
4. Kształtowanie proinnowacyjnego środowiska pracy.
Potencjał innowacyjny pracowników może być pozyskiwany, kształtowany i wreszcie lepiej lub gorzej wykorzystywany na potrzeby organizacji. Opis i analiza przypadków zawartych w książce powinny pomóc czytelnikowi uporządkować wiedzę w przekroju następujących pytań:
-W czym przejawia się innowacyjność podmiotu gospodarczego i na ile jest ona uzależniona od kontekstu kulturowego?
-Jak ograniczać ryzyko błędnych decyzji podczas rekrutacji kreatywnych pracowników?
-Jakich zachowań powinien unikać menedżer w procesie kierowania ludźmi o wysokim potencjale innowacyjnym?
-Co robić, by uaktywnić i spożytkować rozpoznany w pracownikach potencjał twórczy?
Adresaci publikacji
Publikacja dedykowana jest w istocie szerokiemu profilowi czytelników. Adresatów zawartych w niej treści można podzielić na trzy niewykluczające się wzajemnie grupy, tj.:
-osoby, którym zależy na rozwoju personelu i czują się współodpowiedzialne za tworzenie środowiska stymulującego innowacyjność w miejscu pracy (pracownicy działów HR, menedżerowie liniowi różnych szczebli zarządzania oraz menedżerowie projektów);
-osoby profesjonalnie zajmujące się edukacją (wykładowcy akademiccy, trenerzy oraz coachowie);
-studenci, słuchacze studiów podyplomowych z zakresu zarządzania;
-pasjonaci problematyki innowacyjności samodzielnie dbający o rozwój swojego potencjału.
Szczegóły |
Dział: | Książki |
Kategoria: | Poradniki, Praca i kariera, Motywacja |
Wydawnictwo: | Marina |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Wymiary: | 165x240 |
Liczba stron: | 136 |
ISBN: | 9788361872641 |
Wprowadzono: | 12.11.2012 |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.