Opis produktu:
Dlaczego cięcia się udają? Niezapomniana i jedyna w swoim rodzaju podróż po estetyce i praktycznych problemach montażu filmowego. Pierwsze polskie wydanie książki Waltera Murcha - guru edycji filmowej, wielokrotnie nagrodzonego przez Brytyjską oraz Amerykańską Akademię Filmową za montaż filmu i dźwięku między innymi takich filmów jak: Czas Apokalipsy, Ojciec Chrzestny II i III, Angielski Pacjent, Uwierz w Ducha, Utalentowany pan Ripley. Tylko dla zawodowców i zapaleńców? Nie! Dla wszystkich kochających kino!
W mgnieniu oka... to głośna, sugestywna i skłaniająca do myślenia książka na temat montażu filmowego. Autor wyjaśnia, na czym polegają m.in. ciągłość ekranowa lub jej brak, sen i jawa, kryteria decydujące o powodzeniu cięcia. Całość przeplatana rozważaniami autora na temat obecnej sytuacji montażu filmowego.
Walter Murch montażysta, realizator dźwięku, reżyser i scenarzysta.
Uhonorowany przez Brytyjską i Amerykańską Akademię Filmową za montaż obrazu i dźwięku. W 1997 roku otrzymał dwa w pełni zasłużone Oscary za montaż filmu i dźwięku w Angielskim pacjencie (1996, reż. A.Minghella). Siedemnaście lat wcześniej otrzymał Oscara za najlepszy dźwięk do filmu Czas Apokalipsy (1979, reż. F. Coppola), był też nominowany przez Brytyjską i Amerykańską Akademię za montaż obrazu do tego samego filmu. Murch zdobył podwójną nagrodę Akademii Brytyjskiej za montaż filmu i dźwięku do Rozmowy (1974, reż. F. Coppola), nominowany przez obie akademie za najlepszy montaż w filmie Julia (1977, reż. F. Zinnemann), a w roku 1991 otrzymał dwie nominacje do Oscara za najlepszy montaż w filmach Uwierz w Ducha (1990, reż. J. Zucker) i Ojciec Chrzestny III (1990, reż. F. Coppola) Murch zdobył uznanie za montaż filmów: Nieznośna lekkość bytu (1988, reż. P. Kaufman), Dom z kart (1993, reż. M. Lessac), Krwawy Romeo (1994, reż. P.Medak), Rycerz Króla Artura (1995, reż. J. Zucker), Utalentowany Pan Ripley (1999, reż. A. Minghella), Wzgórze nadziei (2003, reż. A. Minghella) oraz Jarhead. Żołnierze Piechoty Morskiej( 2005, reż. S. Mendes). Figuruje również jako operator dźwięku filmów Ludzie z deszczu (1969, reż. F. Coppola), THX 1138 (1971, reż. G. Lucas), Ojciec chrzestny (1972, reż. F. Coppola), Amerykańskie graffiti (1973, reż. G. Lucas), Ojciec chrzestny II (1974, reż. F. Coppola), Crumb (1994, reż. T. Zweigoff). Zaangażowany był ponadto w montaż nowych wersji filmów Dotyk zła (1998 r.) Orsona Wellesa i Czas Apokalipsy: Powrót (2001 r.) Francisa Coppoli. Współpracował przy tworzeniu scenariusza do THX 1138 w reżyserii George`a Lucasa i The Black Stallion (1979, niewymieniony), filmu wyreżyserowanego przez Carrolla Ballarda, reżyserował też film Return to Oz wytwórni Walta Disney`a z roku 1985 i współpracował przy jego pisaniu.