To będzie recenzja bardzo nietypowa, bo i taki jest produkt. Przyznam, że dla mnie to kompletna nowość i nigdy nie miałem przyjemności nie tylko zagrać, ale i trzymać w rękach gry paragrafowej. Moje wrażenia i opisy bardzo na gorąco, bo kiedy emocje są świeże, to pasja ciągle wrze.
Po otrzymaniu produktu pomyślałem, że może żona zamówiła jakieś książki dla Młodego Giercownika. No faktycznie, literatura! Coś jednak nie tak ? oznaczenie wydawcy ?gra dla młodszych i starszych graczy?. Wow, co to?
Córka na dobry początek wybrała ?Wilkołaka?, ilustracje i scenariusz stworzyli zagadkowi 2D i Moon, ale przynajmniej wiadomo, kto będzie bohaterem albo antybohaterem. Mamy tutaj komiks, ale każdy kadr jest numerowany i na obrazkach widnieją rozmaite drogi, którymi możemy podążać, wtedy skaczemy do zupełnie innych fragmentów książki. To jednak gra, nie tylko literatura, ponieważ mamy statystyki postaci i możliwości jej rozwoju ? nauki, a także walkę, jak w grach fantasy. Nie ma, co prawda kostek, jest jednak dysk, który po wycięciu chwytamy w dwa palce i obracamy zdając się na los i siłę ataku.
Prawdę powiedziawszy, nie byłem przekonany do rozwiązania mechanizmu z tarczą. Zastanawiałem się, czy nie wziąć jakiegoś małego flakonika i kręcić nim, jak w grze w butelkę. Skończyło się na palcach ? obracaniu dyskiem, a potem oglądaniu z drugiej strony, którą część zasłania palec. Kiedy odbywało się do z zamkniętymi oczami było ok. i losowo, a zatem sprawiedliwie, bez ustawki. Obrazek do systemu walki możemy wyciąć lub ściągnąć ze strony wydawcy ? to dla wszystkich, którzy cenią sobie książki i eksperymenty typu ?zniszcz ten dziennik? są im obce lub wręcz straszne. Mądrym rozwiązaniem byłoby również wypychanie niczym żetonu, może kiedyś?
Na końcowych stronach znajdziemy kartę bohatera. Są tutaj atrybuty postaci, miejsce do zaznaczania posiadanego ekwipunku ? rzeczy, które nosimy na sobie, inwentarz, tabela na notatki, przestrzeń na wpisanie zwierzęcego towarzysza i bonusu, który nam ofiaruje, rachunki dla złotych monet, poziomy oraz doświadczenie, punkty życia oraz magii. Dostępna sakwa ma pojemność równą 10 slotom, czyli trzymamy max dyszkę przedmiotów. Każda rozwiązana zagadka czy zwycięski pojedynek to punkt doświadczenia ? uzupełniony zbiór kwadracików to kolejny poziom i związane z nim zdobyczne: punkt magii oraz życia.
Drzewko umiejętności ukazuje możliwe ścieżki rozwoju postaci. Uzupełniamy je zakreślając nabyte talenty i wybieramy kierunek awansu. Ostatecznie możemy stać się magiem, czarodziejem, wilkołakiem lub barbarzyńcą, każde z wcieleń daje nam inne ułatwienia i możliwości działania.
http://mlodygiercownik.pl/2017/09/29/recenzja-gry-paragrafowej-wilkolak/