Opis produktu:
Celem książki jest prezentacja współczesnej sceny innowacji oraz analiza zjawisk, procesów, tendencji
i uczestników na niej występujących. Autor omawia głównie innowacje techniczne/technologiczne oraz zachowania przedsiębiorców-innowatorów i menedżerów innowacji w firmach. Całościowe, holistyczne spojrzenie na procesy innowacyjne we współczesnej gospodarce ma formę dziesięciu pytań, przy czym każdemu z nich odpowiada jeden rozdział.
Koncepcja sceny innowacji zakłada, że występują na niej główni aktorzy oraz aktorzy drugoplanowi. Każdy z nich ma określone role do odegrania i żadnego nie może zabraknąć, żeby `gra innowacyjna` przebiegała prawidłowo i była skuteczna. Współczesny obraz tej sceny nie jest klarowny, ponieważ jest on rezultatem wielu światowych megatrendów występujących w pierwszych dwóch dekadach XXI wieku oraz podwójnego kryzysu (zdrowotnego i gospodarczego) spowodowanego pandemią koronawirusa. W związku z tym pojawia się pytanie, na które musi odpowiedzieć przedsiębiorca/firma: Jak grać na współczesnej scenie innowacji? Autor, wybitny znawca tej gry, pomaga w uzyskaniu
na nie odpowiedzi.
Książka jest przeznaczona dla studentów, doktorantów i pracowników nauki. Może być przydatna dla innowatorów, przedsiębiorców, doradców biznesowych i technicznych, biznesmenów i menedżerów ds. innowacji w korporacjach. Ponadto zainteresuje osoby zawodowo zajmujące się transferem technologii i komercjalizacją wiedzy.
Po przeczytaniu tej niezwykle ciekawej książki czytelnik będzie wiedział, jak powstają, rozwijają się i działają innowacje, a także - jak nimi zarządzać.
W ostatnich latach szybko rośnie na świecie liczba publikacji na temat innowacyjności i komercjalizacji innowacji, kreatywności i przedsiębiorczości, odnoszących się zarówno do czynników, metod i technik w tym zakresie, jak
i próbujących ująć całościowo proces innowacji. Tak jest również i w Polsce, czego dobrym przykładem jest recenzowana książka.
Andrzej H. Jasiński przyjął, że przejście od gospodarki opartej na przemyśle do gospodarki opartej na wiedzy i innowacjach powoduje zmiany w prze-biegu działań innowacyjnych i sposobie myślenia o nich. W efekcie w XXI wieku wyłoniły się nowe modele biznesowe i związane z nimi nowe rodzaje innowacji. Stąd postulat badawczy rozszerzenia tradycyjnego ujęcia innowacji wypracowanego dla sektora przemysłowego o m.in. rozwój modeli otwartych innowacji, a także badania innowacji
w obszarze usług oraz innowacji społecznych. Publikacja stanowi próbę oryginalnego, całościowego (holistycznego) ujęcia zagadnień teoretycznych i praktycznych z zakresu innowacyjności oraz integracji innowacji przemysłowych i usługowych. Warte podkreślenia jest to, że została ona napisana z ogromną erudycją i przystępnym językiem.
Książka jest przeznaczona dla szerokiego grona czytelników: innowatorów, przedsiębiorców oraz menedżerów ds. innowacji w dużych firmach, menedżerów instytucji otoczenia innowacyjnego biznesu, jednostek sfery B+R oraz konsultantów
ds. innowacji, a także wykładowców, studentów i doktorantów nauk ekonomicznych i zarządzania.
z recenzji prof. UŁ, dr. hab. Edwarda Stawasza