Czy milenialsi to samo zło?
Roszczeniowi, oczekujący niebotycznych zarobków, poszukujący okazji do dobrej zabawy nawet za cenę utraty pracy, przekonani, że wszystko im się należy. Oto najkrótsza charakterystyka tzw. milenialsów, przed którymi drżą zarówno pracodawcy, jak i zatrudniani w firmach przedstawiciele innych pokoleń. Czy jednak rzeczywiście opis ten oddaje stan faktyczny? Może ta rzekoma roszczeniowość wynika ze znajomości swojej wartości, poszukiwanie zabawy to w istocie niezwykle pożądany life balance, zaś zarzucany im brak lojalności, to wynik poszukiwań dróg rozwoju.
O tym, jacy w istocie są milenialsi, a właściwie ? jak nimi zarządzać, przeczytamy w niezwykle zajmującej książce Chipa Espinozy i Micka Ukleja. Opublikowana nakładem Wydawnictwa PWN pozycja pt. ?Zarządzanie milenialsami?, to swego rodzaju poradnik, który może odmienić twoje życie jako menedżera / kierownika, zaś zmiana postrzegania postawy pracowników, przyniesie korzyść wszystkim zainteresowanym. Autorzy na podstawie przeprowadzonych badań, a także obserwacji i doświadczenia, łącząc wiedzę teoretyczną z praktyką, stworzyli praktyczny przewodnik po zarządzaniu milenialsami.
Książka składa się z trzech części, w których poszczególnych rozdziałach coraz mocniej zagłębiamy się w tematykę zarządzania i przywództwa. W części pierwszej książki przekonujemy się, że skoro około roku 2020 jeden na trzech dorosłych będzie milenialsem, musimy lepiej poznać ich naturę i potrzeby. Tylko wówczas będziemy mówić o skutecznym nimi zarządzaniu, przewodzeniu, kiedy nauczymy się pracować z ludźmi o odmiennych wartościach i priorytetach. W części tej autorzy prezentują również tzw. teorię pokoleń oraz wyjaśniają teorię dojrzewania. Prezentują również różne nastawienia menedżerów skutecznych i nieskutecznych, za podstawowe założenie publikacji przyjmując to, iż osoby ponoszące największą odpowiedzialność w firmie muszą dostosować się jako pierwsze.
W części drugiej książki autorzy przekonują, że uwzględnienie i docenienie uwag milenialsów umożliwi dzisiejszym menedżerom zbudowanie zaufania i nawiązanie relacji niezbędnych do tego, by tą grupą zarządzać. Przekonamy się również, jakimi wartościami kierują się milenialsi i dowiemy się, czym jest kontrakt psychologiczny, a także zastanowimy się, w jaki sposób skonstruować skuteczny program motywacyjny.
Z kolei w części trzeciej publikacji autorzy nakłaniają kadrę zarządzającą, by obserwowali milenialsów w różnych kontekstach i pytali ich, co najbardziej lubią u swoich menedżerów. Poruszają także kwestię mentoringu i problemów, przed którymi stoją milenialsi, a także strategii ich przezwyciężania.
Poruszane przez autorów zagadnienia pozwalają zbudować w nasze świadomości zupełnie inny obraz milenialsów, niż mieliśmy dotychczas. Dlatego też publikacja ta jest niezwykle cenna dla wszystkich osób, którym przyszło (albo przyjdzie) zarządzać milenialsami i chcą robić to efektywnie!
Opinia bierze udział w konkursie