- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.su stricto: J. Woleński, Epistemologia, PWN, Warszawa 2005, s. 464-492. 67 A. Bronk, Scjentyzm, w: Leksykon filozofii klasycznej, red. J. Herbut, TNKUL, Lublin 1997, s. 474-476. 68 Tamże, s. 474. 69 Tamże. 70 Tamże. 71 Jan Woleński w odniesieniu do historycznych, a zatem dziewiętnastowiecznych źródeł pozytywizmu pisze: ,,Odkrycia przyrodnicze stanowiły impuls dla pozytywizmu, scjentyzmu i materializmu; psychologia i jej rozwój wykreowała psychologizm. Comte, twórca pozytywizmu, uważał, że wiedza ma służyć celom praktycznym: wiemy, by przewidywać, a przewidujemy, by móc realizować rozmaite cele, przede wszystkim związane z ulepszaniem życia społecznego". J. Woleński, Epistemologia, dz. cyt., s. 31. 72 A. Bronk, Scjentyzm, dz. cyt., s. 474. 73 Tamże. 74 ,,(...) etyka nie jest czymś możliwym do zrozumienia tylko w kontekście religii. Będę traktował etykę jako niezależną od religii". P. Singer, Etyka praktyczna, dz. cyt., s. 19. 75 W wywiadzie udzielonym Staffanowi Gunnarsonowi 1 grudnia 1997 roku dla ,,International Humanist News", na pytanie dziennikarza: ,,Czy preferuje pan współczesny model post-religijnej, świeckiej idei humanizmu? Czy jest pan agnostykiem, czy ateistą?" Singer bez wahania odpowiedział: ,,Jestem ateistą". Zob. Humanism extended?, on-line: , data dostępu: 5 IV 2010. 76 Zob. P. Singer i M. Hauser, Dlaczego moralność nie potrzebuje religii, przeł. O. Waśkiewicz i W. Marcysiak, w: Dlaczego jesteśmy ateistami, Wyd. Czarna Owca, Warszawa 2011, s. 350-357. 77 Zob. choćby interpretację myśli Nietzschego w wydaniu Krzysztofa Michalskiego - ,,od Gadamera nauczyłem się, że zrozumieć jakiegoś myśliciela oznacza: założyć, że ma rację. Dlatego starałem się dostrzec w pojęciach i metaforach Nietzschego argumenty, które mogą przekonać, znaleźć ich siłę i dać ją odczuć czytelnikowi". K. Michalski, Płomień wieczności. Eseje o myślach Fryderyka Nietzschego, Znak, Kraków 2007, s. 14. 78 Gadamer, Koło jako struktura rozumienia, przeł. G. Sowiński, w: tegoż, Wokół rozumienia. Studia i szkice z hermeneutyki, Wyd. Naukowe PAT, Kraków 1993, s. 228. 79 Zob. O. Höffe, Immanuel Kant, przeł. Kaniowski, PWN, Warszawa 1995, s. 51. 80 I. Kant, Krytyka czystego rozumu, A XII, przeł. R. Ingarden, Antyk, Kęty 2001, s. 25. 81 Tamże. 82 Zob. O. Höffe, Immanuel Kant, dz. cyt., s. 51. 83 Tamże. 84 O życiu i śmierci. Upadek etyki tradycyjnej, przeł. A. Alichniewicz i A. Szczęsna, PIW, Warszawa 1997. 85 Utylitaryzm w bioetyce. Jego założenie i skutki na przykładzie poglądów Petera Singera, red. W. Bołoz i G. Höver, Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2002. 86 W. Bołoz, Bioetyka i prawa człowieka, Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2007. 87 H. Ciach, Istota ludzka, czy osoba ludzka? Krytyka bioetyki początków życia Petera Singera, Wyd. św. Stanisława BM, Kraków 2013. 88 E. Picker, Godność człowieka a życie ludzkie. Rozbrat dwóch fundamentalnych wartości jako wyraz narastającej relatywizacji człowieka, przeł. J. Merecki, Terminus, Warszawa 2007. 89 Krantz, Refuting Peter Singers Ethical Theory. The Importance of Human Dignity, Greenwood Publishing Group, Westport 2002. 90 Singer and His Critics, red. D. Jamieson, Blackwell Publishers Ltd, Oxford 1999. 91 Peter Singer Under Fire: The Moral Iconoclast Faces His Critics, red. Schaler, Open Court, Chicago 2009. 92 Numer zawiera teksty: A. Gleeson, Pettit on Consequentialism and Universalizability; B. Tobin, Australian Consequentialism: an Australian Critique; C. Cordner, Life and Death Matters: Losing a Sense of the Value of Human Beings; Quilter, Why Do They Hate Us, Thick and Thin?; J. Oakley, D. Cocking, Consequantialism, Complacency, and Slippery Slope Arguments; P. Coghlan, The Prodigal and His Brother: Impartiality and The Equal Consideration of Interests; S. Buckle, Peter Singers Argument for Utilitarianism. 93 P. Singer, Etyka praktyczna, dz. cyt., s. 17. 94 J. Synowiec, Jakie Singer rzuca nam wyzwania, w: Etyka u schyłku drugiego tysiąclecia, red. J. Ziobrowski, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2013, s. 216. 95 L. Wittgenstein, Tractatus logico-philosophicus, przeł. B. Wolniewicz, PWN, Warszawa 2000, s. 64, teza ROZDZIAŁ I Koncepcja etyki Petera Singera Dostępne w wersji pełnej ROZDZIAŁ II Osoba i byt. Onto-antropologiczne fundamenty etyki nowej Dostępne w wersji pełnej ROZDZIAŁ III Etyka wobec życia. Aplikacje etyki nowej Dostępne w wersji pełnej ZAKOŃCZENIE O języku i interpretacji Dostępne w wersji pełnej Bibliografia Dostępne w wersji pełnej Spis treści Okładka Strona tytułowa Wstęp Rozdział I. Koncepcja etyki Petera Singera Rozdział II. Osoba i byt. Onto-antropologiczne fundamenty etyki nowej Rozdział III. Etyka wobec życia. Aplikacje etyki nowej Zakończenie. O języku i interpretacji Bibliografia
Szczegóły | |
Dział: | Książki |
Kategoria: | Nauki humanistyczne, Filozofia, Etyka |
Wydawnictwo: | Universitas |
Oprawa: | miękka |
Okładka: | miękka |
Wymiary: | 150x234 |
Liczba stron: | 580 |
ISBN: | 9788324235445 |
Wprowadzono: | 14.01.2020 |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.