-
Książki
Książki -
Podręczniki
Podręczniki -
Ebooki
Ebooki -
Audiobooki
Audiobooki -
Gry / Zabawki
Gry / Zabawki -
Drogeria
Drogeria -
Muzyka
Muzyka -
Filmy
Filmy -
Art. pap i szkolne
Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.jednolitej nomenklatury prawnej, to powyższe pojęcia jednoznacznie odnoszą się do sfery użyteczności publicznej. Można nawet wskazać, że w wyniku takiego rodzaju działań inwestycyjnych powiększa się sfera (ilość) dóbr publicznych. Materialnym wynikiem realizacji inwestycji celu publicznego jest bowiem powiększenie się domeny publicznej (majątku państwowego), gdyż inwestycja taka skutkuje wytworzeniem dobra użytecznego publicznie i jest to najczęściej rzecz wyłączona z obrotu prawnego (res extra commercium). Dalsza analiza prawna w niniejszej pracy będzie się odbywać z zastosowaniem kryterium użyteczności publicznej, używanego w formule ustawowej bezpośrednio odnoszącej się do czterostopniowej formuły podziału terytorialnego kraju (gmina, powiat, województwo, kraj). Jakkolwiek ustawodawca rozróżnia ,,inwestycje o znaczeniu lokalnym" od ,,inwestycji o znaczeniu ponadlokalnym", to jednak trafniejszą formułą była by taka, która wiązałaby cele publiczne inwestycji z podziałem terytorialnym Polski, gdyż w oczywisty sposób porządkuje to również sprawy właściwości organów decydujących o tych inwestycjach. Formuła ta wygląda następująco: a) inwestycje o znaczeniu gminnym, b) inwestycje o znaczeniu powiatowym, c) inwestycje o znaczeniu wojewódzkim, d) inwestycje o znaczeniu krajowym. W tym kontekście inwestycje celu publicznego służyłyby oczywiście zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty gminnej i odpowiednio wspólnoty powiatowej, wojewódzkiej czy ogółu społeczeństwa. Ustawodawca, konstruując kolejne cele publiczne, jest jednak mało konsekwentny we wskazywaniu, który z nich zaspokaja potrzeby, której ze wspólnot terytorialnych, mimo że ma to np. istotne znaczenie dla właściwości organów wydających decyzje o lokalizacji takiej inwestycji oraz służyłoby też większemu powiązaniu aktów planistycznych obowiązujących w Polsce. Aktualnie obowiązuje system trójszczeblowego zarządzania gospodarką przestrzenną i posługując się schematem można to zobrazować: Rada gminy -> Plan zagospodarowania przestrzennego województwa Sejmik województwa -> Studium uwarunkowań i miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego Rada Ministrów -> Koncepcja przestrzennego zagospodarowania kraju Cechą charakterystyczną obecnego systemu planowania przestrzennego jest brak hierarchicznej zależności dokumentów planistycznych względem siebie. Jedynie na poziomie gminnym istnieje jednoznaczna zależność normatywna pomiędzy ustaleniami studium uwarunkowań a treścią planu miejscowego (art. 20 ust. 1 zd. pierwsze UPZP) i ścisłe związanie planu miejscowego z tymi ustaleniami. W świetle przepisu art. 9 ust. 5 UPZP jest to jednak rozwiązanie zupełnie niezrozumiałe, gdyż studium nie jest prawem miejscowym i jego ustalenia nie wiążą przy wydawaniu decyzji o warunkach zabudowy, choć w świetle art. 20 ust. 1 UPZP taka regulacja prawna byłaby konsekwentna i zgodna systemowo (władztwo planistyczne jest bowiem przynależne gminie). Powiązanie ustaleń planu zagospodarowania przestrzennego województwa z planami miejscowymi uchwalanymi przez gminy oparte jest na konstrukcji porozumienia cywilnoprawnego zawieranego pomiędzy marszałkiem województwa a wójtem, burmistrzem a prezydentem miasta (art. 44 ust. 1-4 UPZP) i jest uzależnione od uprzedniego uzgodnienia terminu realizacji inwestycji celu publicznego o znaczeniu ponadlokalnym i warunków wprowadzenia ich do planu miejscowego. Uzgodnienia te nie dotyczą zatem studium uwarunkowań. Z uwagi na to, że jedynie ok. 1/3 powierzchni kraju pokryte jest miejscowymi planami i brak hierarchicznego związku pomiędzy ustaleniami planu województwa a studium uwarunkowań, to przydatność planów zagospodarowania województw w praktyce inwestycyjnej gmin jest znikoma i pozostaje bez wpływu zarówno na re
Produkt wprowadzony do obrotu na terenie UE przed 13.12.2024
Szczegóły | |
Dział: | Ebooki pdf, epub, mobi, mp3 |
Kategoria: | prawo, administracyjne, cywilne |
Wydawnictwo: | Difin |
Wydawnictwo - adres: | iza.babul@difin.pl , http://www.difin.pl , PL |
Rok publikacji: | 2013 |
Język: | polski |
Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): | *Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny) |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.