Opis produktu:
Utrzymywanie bliskich kontaktów biznesowych z przedstawicielami innych państw, często też innych kultur może być pożyteczne dla obydwu stron relacji, konieczne jest jednak poznanie warunków, w których osoba lub organizacja, z którą współpracujemy funkcjonuje m.in. kultury kraju, systemu: społecznego, politycznego, prawnego i zasad funkcjonowania krajowej gospodarki. Dzięki posiadaniu wiedzy z tego zakresu, możliwa stanie się efektywna współpraca. Bez niej możemy tylko liczyć na łut szczęścia, który sprawi, że nie popełnimy żadnej gafy podczas rozmów biznesowych, czy też osiągniemy szybko zwrot z naszych zagranicznych inwestycji oraz podbijemy naszymi produktami egzotyczne rynki.
Niestety obecnie, wielu przedstawicieli rodzimego biznesu uważa, że tylko suche słupki pełne cyfr i matematycznych obliczeń są w stanie zobrazować powodzenie współpracy biznesowej z przedstawicielami innych państw, zapominając o tym, że w wielu przypadkach dopiero całościowe poznanie funkcjonowania kraju, z którego reprezentantami nawiązaliśmy współpracę, regionu naszych działań oraz zagrożeń, które w miejscu takim mogą na nas czekać umożliwi osiągnięcie pełnego sukcesu biznesowego.
Każde państwo świata to zupełnie inny teatr działań biznesowych, w wielu przypadkach działając w zupełnie innych jednostkach samorządowych tego samego państwa spotykamy się z zupełnie innym klimatem biznesowym. Dlatego obecnie podstawą działalności biznesowej powinno być nie tylko koncentrowanie się na analizach opartych na wspomnianych już słupkach, w wielu przypadkach dostosowanych tylko i wyłącznie do naszych realiów, ale także zadawanie dużej ilości pytań dotyczących różnych aspektów działalności państwa, z którym chcielibyśmy podjąć współpracę. Do takich pytań mogą należeć m.in.: Jakie czynniki pozaekonomiczne doprowadziły do osiągnięcia takich wskaźników ekonomicznych przez wybrane kraje i zagraniczne przedsiębiorstwa?; Czy czynniki pozaekonomiczne wpłyną na wskaźniki ekonomiczne działań naszych jak i partnerów biznesowych krótkotrwale, czy też długotrwale?; Jak mocno państwo oddziaływuje na gospodarkę? Jak duże ryzyko w działalności gospodarczej przedsiębiorstwa poza granicami kraju niosą ze sobą potencjalne kryzysy wewnętrzne?; Czy w przypadku wystąpienia kryzysu na terenie państwa, do którego wchodzimy z naszą ofertą możemy liczyć na pomoc państwa?; Jak do tej pory takie państwo radziło sobie z przezwyciężaniem kryzysów, czy było zupełnie niezaradne i niewydolne i pozwalało na jego eskalację, czy też potrafiło zatrzymać jego rozwój i stworzyć pewnego rodzaju bufor bezpieczeństwa dla biznesu - zarówno lokalnego jak i zagranicznego?; W jaki sposób prowadzić negocjacje biznesowe w innych państwach?; Czy nasi kontrahenci są wiarygodni; W jaki sposób pozyskiwać zasoby siły robaczej w innym państwie?; Czy współpracując z przedsiębiorstwami z wybranego państwa będziemy mogli nie tylko pozyskać innowacyjne produkty, ale także innowacyjną technologię i patenty?; Co pozwoliło osiągnąć sukces zagranicznym firmom - jakie działania organizacyjne zastosowane przez nie można byłoby wdrożyć także w naszych przedsiębiorstwach?.
Wymienione pytania to tylko ułamek tych, które przedstawiciele polskiego biznesu powinni zadawać wchodząc na rynki zagraniczne. Docenienie czynników pozaekonomicznych: społeczno - kulturowych, politycznych i prawnych oraz ich wpływu na funkcjonowanie przedsiębiorstwa stanie się podstawą przetrwania polskich przedsiębiorstw w XXI wieku. Dzięki niej przedstawiciele polskich firm nie będą bezradnie rozkładać rąk, w chwili kiedy znowu usłyszą informację o kolejnym embargu we wschodnioeuropejskim kraju, ale rozpoczną podbój światowych rynków ze swoimi produktami. Będą wiedzieć, gdzie warto podjąć współpracę, w którym miejscu mają bardzo duże szanse na zyski oraz gdzie mimo spodziewanych problemów i początkowych strat warto zainwestować.
W tym też celu powstał Przewodnik biznesowy po Arabii Saudyjskiej. Dzięki niemu Czytelnik pozna podstawowe informacje dotyczące gospodarki, systemu politycznego i prawnego, religii, edukacji i kultury (także tej organizacyjnej), a także zapozna się z kluczowymi postaciami i pojęciami, których znajomość ułatwi mu podjęcie współpracy biznesowej z partnerami z Arabii Saudyjskiej. Mam nadzieję, że publikacja ta stanie się ważnym elementem w codziennej pracy przedstawicieli polskiego biznesu, chcących eksplorować interesujący rynek Arabii Saudyjskiej.
Produkt wprowadzony do obrotu na terenie UE przed 13.12.2024