- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.(C) Copyright by Wydawnictwo EPROFESS Wydanie I, 2009 ISBN: 978-83-63435-14-1 Projekt okładki: Jacek Piekarczyk Skład: EROFESS, Żory Autor oraz wydawnictwo EPROFESS dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej publikacji informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw autorskich, patentowych i innych. Autor i wydawnictwo nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w publikacji. Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Kopiowanie w całości oraz we fragmentach, za pomocą urządzeń elektronicznych, kopiarek mechanicznych, nagrywających i innych, stanowi naruszenie praw autorskich. Wydawnictwo EPROFESS Żory e-mail: Wstęp Angielski biznesowy jest najbardziej oczywistą drogą do sukcesu dla aktywnego profesjonalisty, a bez fachowej wiedzy nie podbijesz międzynarodowego rynku pracy. A zatem co powiedzieć podczas spotkań służbowych? Jak prowadzić negocjacje? Jak rozmawiać przez telefon? Jak uporać się z trudnymi sytuacjami? Chcesz poznać słownictwo przydatne na targach, przy projektach, Te i inne tematy porusza ta publikacja w cyklu 12 rozdziałów. Naszym celem jest pomóc ci osiągnąć sukces w pracy, interesach. Warto więc znać biznesowe słownictwo i sprawnie posługiwać się nim w miejscu pracy. Niniejsza książka zawiera najważniejsze słownictwo i formuły konwersacyjne potrzebne w anglojęzycznym świecie biznesu. Przeznaczona jest dla osób znających słabo język angielski, ale również dla tych, którzy bardzo dobrze władają tym językiem. Książka skierowana jest do menedżerów, ekonomistów, specjalistów, dyrektorów, pracowników międzynarodowych firm, studentów, oraz do wszystkich, którym w pracy potrzebny jest nowoczesny język biznesowy. Jest również idealną pomocą dla osób samodzielnie uczących się języka. 1. Telefon Słownictwo answer - odbierać (telefon) answerphone - automatyczna sekretarka area code AmE (BE dialling code) - numer kierunkowy business call - rozmowa służbowa busy signal - ,,zajęte" by telephone - telefonicznie cell phone - telefon komórkowy call - rozmowa caller - telefonujący code - numer kierunkowy conference call - telekonferencja connection - połączenie country code number dial - kod telefoniczny kraju wykręcić numer direct line - połączenie bezpośrednie engaged - zajęty extension number - numer wewnętrzny give somebody a call - zadzwonić do kogoś hang on - poczekać (nie rozłączać się) hang up - odwiesić, odłożyć (słuchawkę) house telephone - domofon international call - rozmowa międzynarodowa lift - podnosić słuchawkę line - połączenie (linia) local call - rozmowa miejscowa long distance call - rozmowa międzymiastowa mend the lines - naprawić linie telefoniczne messager - wiadomość mobile phone - telefon przenośny / telefon komórkowy operator - telefonistka phone box - budka telefoniczna phone directory / book - książka telefoniczna phone number - numer telefonu phonecard - karta telefoniczna phone - telefonować private call - rozmowa prywatna recorded message - nagrana wiadomość ring up - zatelefonować switchboard - centrala telefoniczna telephone bill - rachunek telefoniczny telephone orders - zamówienia telefoniczne voice mail - poczta głosowa Formuły konwersacyjne 1. Odbieranie telefonu. Przedstawianie się Good morning/evening, Ann Black speaking. Dzień dobry/Dobry wieczór, mówi Ann Black. Ann speaking. How can I help you? Mówi Ann. W czym mogę pomóc? The Smith`s office! Biuro The Smiths! Hello, this is Mark Spencer calling. Dzień dobry, mówi Mark Spencer. Hello, Mark Spencer from the MM Company here. Dzień dobry, z tej strony Mark Spencer z MM Company. I`m calling about ...... Dzwonię w sprawie ...... I`m calling on behalf of Ann. Dzwonię w imieniu Anny. 2. Prośba o połączenie Can I speak to .........................? Czy mogę rozmawiać z ....................? I`d like to speak to ......................., please. Chciałbym rozmawiać z .....................? Is Mr Walt available? Czy zastałem pana Walta? Is Roy in? Czy jest Roy? 3. Łączenie One moment, please. Chwileczkę Could you hold the line, please? Czy może Pan/Pani poczekać na linii? I`ll connect you. (I`ll put you through.) Łączę. 4. Problemy I`m afraid Mr Smith is not in at the moment. Obawiam się, że pan Smith jest w tej chwili nieobecny. I`m sorry, I don`t understand. Could you repeat that, please? Przepraszam, nie rozumię. Czy może Pan/Pani to powtórzyć? Could you speak up a little, please? Czy może Pan/Pani mówić trochę głośniej? I`m afraid you have got the wrong number. Obawiam się, że zadzwonił/-a Pan/Pani pod zły numer. Can you spell that, please? Czy mógłby Pan/Pani to przeliterować? Can you speak a little slower, please? Proszę mówić trochę wolniej? Im driving. Prowadzę samochód. Im very busy now. Jestem teraz bardzo zajęty/-a. 5. Odbieranie wiadomości I`m sorry, Mr Roberts is not here at the moment. Przykro mi, pan Roberts jest w tej chwili nieobecny. Can I ask who`s calling? Czy mogę zapytać kto dzwoni? Would you like to leave a message? Czy chciał(a)byś zostawić wiadomość? I`ll tell Mr Marks that you called. Przekażę panu Marks, że Pani/Pani dzwonił/-a. 6. Zostawianie wiadomości Can I leave a message? Czy mogę zostawić wiadomość? Can you tell him that Mrs Moo called, please? Czy może Pan/Pani przekazać, że dzwoniła pani Moo. No, that`s okay, I`ll call back later. Nie, dziękuję. Oddzwonię później. 7. Zostawianie wiadomości na automatycznej sekretarce Unfortunaltely I am not available at the moment. I`ll call you back as soon as possible. Niestety nie mogę w tej chwili odebrać telefonu. Oddzwonię, gdy tylko to będzie możliwe. 8. Zakończenie rozmowy I`ll talk to you again soon. Goodbye. Porozmawiamy wkrótce, do widzenia. Thanks for calling. Bye. Dziękuję za telefon. Pa. Goodbye. I`ll talk to you later. Do usłyszenia. Porozmawiamy później. Thank you for your help. Dziękuję za pomoc.
Szczegóły | |
Dział: | Ebooki pdf, epub, mobi, mp3 |
Kategoria: | nauka języków, język angielski |
Wydawnictwo: | Eprofess |
Język: | polski |
Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): | *Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny) |
Wprowadzono: | 20.02.2012 |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.