- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.sygnałów kablowych lub radiowych, mogą przesyłać informacje sobie nawzajem po zerowej cenie. W kontekście sieci transnarodowej, takiej jak internet, każdy fragment kodu może być szybko reprodukowany (i dostosowywany) w wielu obszarach świata, niezależnie od granic państwowych i innych kwestii jurysdykcyjnych. W związku z tym trudne staje się dla władzy publicznej czy firmy uniemożliwienie eksportu lub importu kodu. Istotnie, kilka prób powstrzymania rozpowszechniania kodu oprogramowania wielokrotnie zawodziło w przeszłości (np. algorytm kryptograficzny RSA lub algorytm deszyfrowania DeCSS DVD DRM). Wreszcie, w przeciwieństwie do tradycyjnych zasad prawnych, które mogą być egzekwowane tylko ex post, regulacja za pomocą kodu może nałożyć ograniczenia dotyczące poszczególnych działań w taki sposób, że mogą być egzekwowane ex ante (czyli kod jest narzędziem zapobiegania naruszeniom norm). Osoby doświadczone i eksperci mogą znaleźć sposób na obejście problemu, ale większość osób - bez specjalistycznej wiedzy i zasobów - nie ma innego wyjścia, jak tylko przestrzegać określonych zasad. Mechanizm ten różni się od regulacji prawnych, które w gruncie rzeczy upoważniają ludzi do decydowania o tym, czy ,,opłaca się" naruszać zasady i polegają na wykorzystaniu sądów i policji do egzekwowania przepisów dopiero po fakcie ich złamania. Prawo i technologia cieszą się skomplikowanymi, w dużym stopniu wzajemnie powiązanymi relacjami. Z jednej strony państwo stara się sprawować swoją suwerenność przez internet, aby (pośrednio przez software) regulować zachowania poszczególnych użytkowników. Z drugiej strony kod jako regulacja jest coraz częściej wykorzystywany w wielu różnych sektorach także przez podmioty prywatne do regulowania zachowań - łącznie z istniejącymi przepisami prawnymi lub oprócz nich, w zależności od interesów i poglądów interesariuszy. Przykładem jest tzw. forking (hard fork), opisany poniżej na przykładzie podziału na Ethereum v. Ethereum Classic. W kierunku cyfrowych modeli biznesowych Usługi i technologie cyfrowe rewolucjonizują całe modele biznesowe, wpływając na środowisko pracy, sposób komunikowania się, produkcji czy sprzedaży, jakość obsługi klienta. Startupy z innowacyjnymi pomysłami stają się poważnymi konkurentami dla znanych, dużych firm. Dlatego małe firmy powinny digitalizować swoje modele biznesowe. Koncepcja wynalazku cyfrowego (ang. digital reinvention, niem. Digitale Neuerfindung) oferuje niewiarygodną liczbę możliwości, których dotychczas nie dostrzegano, co może dawać przewagę konkurencyjną. Nie znaczy to, że w każdym przypadku mamy do czynienia z przełomową innowacją, która przekształca cały rynek (jak np. iPhone i iPad firmy Apple). Cyfryzacja zmienia otoczenie, które trzeba widzieć systemowo, kontekstowo oraz kognitywnie (everyone-to-everyone), nie skupiając się tylko na statusie konsumenta[15]. Innowacje w modelach biznesowych umożliwiają uzyskanie przewagi konkurencyjnej bez ponoszenia dużych kosztów. Kluczem jest często całkiem nowy pomysł, który oznacza istotną zmianę modelu. Przykładowo urządzenia firmy Xerox były zbyt drogie dla potencjalnych klientów, co było przyczyną słabego rozwoju rynku. Pomysł leasingu tych urządzeń pomógł rozwiązać ten problem. Kolejnym pomysłem na biznes stała się oferta kompleksowego zarządzania informacjami i dokumentami na rzecz klienta. Kryzys dotychczasowej działalności jest więc silnym stymulatorem innowacji. Polega to często na eksperymentowaniu z różnymi wariantami modelu. Model biznesowy musi być elementem strategii firmy, chociaż modele skupiają się głównie na kreowaniu wartości dla interesariuszy, podczas gdy strategia - na relacjach firmy z jej konkurentami. Ciekawe przykłady podejścia do modeli biznesowych można zaobserwować w sektorze mediów, a zwłaszcza w obszarach o dużym znaczeniu twórczości (creative industries). Przełomem było upowszechnienie się technologii cyfrowych i szerokopasmowego internetu. Sytuację tę porównuje się nawet do koncepcji twórczej destrukcji Schumpetera. Tradycyjne firmy muzyczne straciły w krótkim czasie ogromną część rynku. Pojawili się nowi konkurenci - serwisy peer-to-peer (filesharing), np. Napster. Outsiderzy, którzy wcześniej nie byli obecni na rynku muzycznym, osiągnęli sukces np. Apple (iTunes). Okazało się, że osiąganie zysków wymaga skojarzenia muzyki z inną działalnością, np. dziennikarstwem muzycznym czy brand marketingiem, a także reorganizacji powiązań z mediami (Clash Media) czy transmisją muzyki na żywo (Heist Records). Telewizja musiała zmierzyć się z nowymi kanałami transmisji programu TV, np. za pośrednictwem komputera, laptopu czy smartfona, jak również z powstaniem konkurentów typu host-service providers (YouTube). Ważnym impulsem zmian były nowe oczekiwania u
Produkt wprowadzony do obrotu na terenie UE przed 13.12.2024
Szczegóły | |
Dział: | Ebooki pdf, epub, mobi, mp3 |
Kategoria: | ekonomia i biznes, informatyka, nauki społeczne |
Wydawnictwo: | Poltext |
Wydawnictwo - adres: | sekretariat@mtbiznes.pl , http://www.mtbiznes.pl , 02-230 , ul. Jutrzenki 118 , Warszawa , PL |
Rok publikacji: | 2018 |
Liczba stron: | 360 |
Język: | polski |
Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): | *Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny) |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.