- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.kreował za pomocą Twittera nowe sposoby komunikowania politycznego (np. hasztagi - ang. hashtags, typowe zwroty etc.)? - W jakich kontekstach polscy dziennikarze decydują się na odwołanie się do twitterowego konta prezydenta USA? - Czy dziennikarze w sposób rzetelny przywołują treści tweetów Trumpa? - Jaką funkcję w tekście spełnia odwołanie do tweetów Trumpa? - Czy status zawodowy i pochodzenie warunkują częstotliwość korzystania z Twittera? - W jaki sposób poszczególne grupy użytkowników Twittera korzystają z innych mediów społecznościowych? - Czy aplikacja mobilna Twittera jest na tyle intuicyjna, aby nowi użytkownicy byli w stanie korzystać z niej porównywalnie sprawnie co stali użytkownicy? - Czy różnice systemowe między Androidem i iOS wpływają na intuicyjność aplikacji Twitter? - Czy Twitter jest traktowany przez ludzi jako źródło informacji? - Jakie czynniki zachęcają/zniechęcają do korzystania z Twittera? Aby odpowiedzieć na postawione powyżej pytania, przygotowano projekt triangulujący różne metody i techniki badawcze. 1 Nye, Soft Power: The Means to Success in World Politics, New York-Oxford 2004, s. 11. Nota metodologiczna Tomasz Gackowski, Karolina Brylska, Mateusz Patera Projekt został podzielony na cztery powiązane ze sobą części, które zostały odwzorowane w strukturze monografii. W niniejszej nocie metodologicznej ramowo opisano prace analityczne podjęte na poszczególnych etapach badania. Szczegółowy opis metodologii i procedury eksperymentu zamieszczono na początku każdego rozdziału. Pierwszą częścią badania była analiza profilu prezydenta Stanów Zjednoczonych na Twitterze. Jej celem było dogłębne zbadanie sposobu komunikowania się polityka z odbiorcami tweetów, retoryki wpisów, ich tematyki, zawartości i popularności. W wyniku tego etapu uzyskano schematy i wnioski dotyczące sposobu komunikacji Trumpa, który przez wielu badaczy jest uważany za rewolucyjny w komunikowaniu politycznym w erze nowych mediów. Podczas agregowania materiału badawczego (tweetów i artykułów prasowych) przyjęto następujące cezury czasowe: od 20 stycznia 2017 roku, czyli od daty zaprzysiężenia na prezydenta Stanów Zjednoczonych, do 26 marca 2017 roku - 24 marca Trump i jego otoczenie zrezygnowali z pomysłu zastąpienia Obamacare nową ustawą, o czym dyskutowano zarówno na Twitterze, jak i w innych mediach. Data końcowa została przesunięta o 2 dni ze względu na możliwe komentarze dotyczące tej sprawy publikowane w analizowanych w kolejnej części badania tytułach prasowych. Próba badawcza została zagregowana ręcznie i uzupełniona o brakujące informacje przy wykorzystaniu serwisu Twittonomy. W podanym okresie na profilu Trumpa na Twitterze zostało opublikowanych 313 tweetów1. Do analizy zebranych wpisów posłużył przygotowany klucz kodowy, który uwzględniał następujące kategorie: informacje podstawowe o tweedzie, tematykę tweeta, zawartość tweeta, bohaterów tweeta, retorykę tweeta. Druga część badania została poświęcona analizie polskiego dyskursu prasowego. Celem tego etapu projektu badawczego było sprawdzenie, czy polscy dziennikarze (i eksperci) w sposób rzetelny przywołują internetowe (twitterowe) wypowiedzi Trumpa, a także jak polskie media drukowane pisały o komunikacji prezydenta Stanów Zjednoczonych za pośrednictwem jego konta na Twitterze. Równie ważne było zbadanie, w jakich kontekstach dziennikarze decydują się na odwołanie się do Twittera Trumpa i jaką funkcję pełnią te odniesienia w tekście. Gromadzenie artykułów nastąpiło przy użyciu archiwum gazet eKiosk/eGazety. Przeszukaniu pod kątem założonych kryteriów, o których poniżej, podlegało 70 tytułów prasowych - dzienników i magazynów legitymujących się najwyższym nakładem oraz poziomem czytelnictwa w Polsce. Badanie zostało przeprowadzone metodą analizy zawartości i analizy dyskursu. Do selekcji materiału badawczego zastosowano celowy dobór próby. Biorąc pod uwagę kryterium czasowe (20 stycznia-26 marca 2017 roku), tematyczne (słowa kluczowe: ,,Trump" i ,,Twitter"/,,tweet") i gatunkowe (artykuły publicystyczne), ostatecznie do próby badawczej zakwalifikowano 113 artykułów z 20 różnych gazet i czasopism. Wyselekcjonowane materiały prasowe zostały poddane kodowaniu, tzn. wieloaspektowemu opisowi według kilkudziesięciu założonych kategorii badawczych. Poszczególne elementy klucza kodowego były związane z: podstawowymi parametrami tekstu, jego ogólną tematyzacją, aktorami wymienionymi w artykule, językiem opisu, szczegółowymi parametrami dotyczącymi poszczególnych tweetów lub wzmianek o aktywności prezydenta USA na Twitterze. Zagregowane dane podlegały następnie rekodowaniu i przekrojowemu zestawianiu, a pogłębiona analiza jakościowa tekstów pozwoliła na dokładniejsze odnotowanie różnic między poszczególnymi segmentami i tytuł
Szczegóły | |
Dział: | Ebooki pdf, epub, mobi, mp3 |
Kategoria: | nauki społeczne, polityka |
Wydawnictwo: | Adam Marszałek |
Rok publikacji: | 2019 |
Język: | polski |
Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): | *Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny) |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.