- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.zakupy, ale są otwarte na promocje konsumenckie > ich system wartości to rodzina, zdrowie, praca i wiara Szafiarki (13% polskich internautek) > dobrze sytuowane, wykształcone młode kobiety, singielki lub w wolnych związkach > prowadzą aktywny tryb życia, w wolnym czasie chodzą do klubów, kina lub spotykają się ze znajomymi, interesują się modą i nowinkami > mieszkają w dużych miastach, cenią niezależność i możliwość samorealizacji > ich główne hobby to zakupy, dużą wagę przywiązują do marki i jakości produktów Największe portale internetowe, takie jak czy Wirtualna Polska, oferują możliwość reklamy skierowanej do jednego spośród kilkudziesięciu profili, zapewniając parokrotnie wyższą skuteczność w dotarciu z przekazem do konsumenta. Ciekawostka Autosegmentacja Ciekawym zjawiskiem jest obserwowany obecnie proces autosegmentacji internautów, którzy dołączając do różnych grup tematycznych serwisów społecznościowych lub zamkniętego grona użytkowników danego forum, niejako deklarują swoją przynależność, orientację lub poglądy - sami wpisują się w ramy grupy użytkowników o podobnych przekonaniach, zainteresowaniach i potrzebach. Definiowanie grupy docelowej w sieci Jednym ze sprawdzonych modeli definiowania grupy docelowej jest strategia STP. Bazuje ona na trzech kluczowych elementach: segmentacji, targetowaniu i pozycjonowaniu. Segmentacja została już krótko omówiona. Skupia się głównie na demografii, geografii oraz psychografii. Targetowanie polega na określeniu rynku docelowego, czyli wybraniu co najmniej jednego segmentu użytkowników, do których firma chce skierować przekaz. Dogłębnie przemyśl i obiektywnie ustal interesujące cię segmenty - zarówno pod kątem realności dotarcia do nich, jak i pod kątem zainteresowania grupy docelowej twoją ofertą. Zapamiętaj Pięć kluczowych błędów targetowania 1. Zbyt szeroka grupa docelowa. Nawet jeżeli potencjalnie każdy mógłby być odbiorcą twoich produktów[2], skoncentruj się najpierw na rynku lokalnym lub wybierz mniejszą liczbę segmentów, by wykorzystać potencjał i możliwości budżetowe firmy. 2. Kierowanie jednego komunikatu do wszystkich grup odbiorców. Segmentacja klientów pozwala różnicować przekaz reklamowy - akcentować to, co dla danej grupy użytkowników jest ważne, niwelować konkretne obawy. 3. Błędne alokowanie użytkowników do segmentów. Poznanie użytkowników zabiera czas, a niekiedy również pieniądze. Dogłębna analiza informacji (od statystyk odwiedzin stron serwisu, przez ścieżki nawigacji i ankietowanie, po dane sprzedażowe i finansowe) pozwala zrobić pierwszy krok w kierunku określenia wiarygodnej grupy docelowej i jej posegmentowania. Rozwiązaniem relatywnie wygodnym i szybkim, choć kosztownym, jest zlecenie wykonania tego zadania wyspecjalizowanej firmie badawczej. 4. Definiowanie dużej liczby małych segmentów. Kluczem do sukcesu nie jest liczba segmentów, ale ich homogeniczność. Stworzenie zbyt dużej liczby grup odbiorców wymusza precyzyjniejsze alokowanie konsumentów. Efektem tego może być duża liczba segmentów z niewielką populacją konsumentów. Warto zwrócić uwagę, że Allegro definiuje ok. 100 segmentów użytkowników przy kilkunastomilionowej liczbie użytkowników serwisu, a przy tym koncentruje swoje działania na najbardziej dochodowych segmentach sprzedawców. 5. Fałszowanie i subiektywne podejście. Duże wyzwanie stanowi zachowanie obiektywnego podejścia do tematu (widok z lotu ptaka na prowadzoną działalność), a zatem powstrzymywanie się od podkolorowywania grup nabywców lub tworzenia segmentów i udawania, że dociera się do nich z ofertą. Przykład? Jedna z agencji interaktywnych z Wielkopolski poprosiła mnie o przeprowadzenie warsztatów marketingowych. Na pytanie o grupę docelową pracownicy odpowiedzieli, że celują w duże przedsiębiorstwa i korporacje dysponujące wielkimi budżetami reklamowymi. Tajemnicą poliszynela jest, iż prowadzenie takiego biznesu oznacza częste wyprawy do centrali firm usytuowanych głównie w Warszawie. Agencja jednak nie ruszała się ze swojej Konsekwencją segmentacji i targetowania, których owocem są odpowiednio homogeniczne grupy nabywców i decyzja o kierowaniu komunikacji marketingowej do wybranych segmentów, jest pozycjonowanie. Istotą tej czynności jest zaś określenie, jak dany segment powinien postrzegać kierowany do niego produkt. Przykład Sklep jest serwisem zamkniętym - aby dołączyć do grona zakupowiczów, trzeba się zarejestrować, a dokonać tego można tylko dzięki zaproszeniu wystosowanemu przez zarejestrowanego już użytkownika. Takie podejście ma kreować wrażenie wyjątkowości nabywcy, który - gdy już dostanie się do sklepu - może znaleźć ofertę produktów znanych marek odzieżowych i kosmetycznych w atrakcyjnych cenach. Opcji pozycjonowania jest wiele, ale kluczowe
Produkt wprowadzony do obrotu na terenie UE przed 13.12.2024
Szczegóły | |
Dział: | Ebooki pdf, epub, mobi, mp3 |
Kategoria: | poradniki, praca, biznes, marketing i reklama |
Wydawnictwo: | Edgard |
Wydawnictwo - adres: | edgard@edgard.com.pl , http://www.jezykiobce.pl , PL |
Rok publikacji: | 2013 |
Liczba stron: | 206 |
Język: | polski |
Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): | *Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny) |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.