-
Książki
Książki -
Podręczniki
Podręczniki -
Ebooki
Ebooki -
Audiobooki
Audiobooki -
Gry / Zabawki
Gry / Zabawki -
Drogeria
Drogeria -
Muzyka
Muzyka -
Filmy
Filmy -
Art. pap i szkolne
Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.Początki agroturystyki w Polsce w formie zbliżonej do tej, jaką znamy obecnie, sięgają lat 90. XX wieku. W ciągu ostatnich dwóch dekad dzięki dynamicznemu rozwojowi stała się ona bardzo ważnym segmentem turystyki zarówno dla gości z Polski, jak i tych z zagranicy. Do rozwoju agroturystyki przyczyniły się zmiany cywilizacyjne zachodzące na polskiej wsi. Dzisiaj tradycyjne formy rolnictwa jako podstawowe źródło utrzymania gospodarstw rolnych tracą na znaczeniu. Zmusza to ich właścicieli do aktywizacji nowych obszarów. Organizowanie wypoczynku na wsi w związku z coraz większą jego popularnością staje się zatem doskonałą okazją do przekwalifikowania się i wykorzystania możliwości, jakie daje posiadanie własnego gospodarstwa rolnego. Sprawdzimy zatem, jak wyglądają w praktyce wszystkie najważniejsze aspekty związane z założeniem i prowadzeniem tego rodzinnego biznesu turystycznego. Przeanalizujemy rynek, doradzimy, na co zwrócić szczególną uwagę, tworząc ofertę dla gości, oraz podliczymy, czy i jak bardzo opłacalne jest to przedsięwzięcie. Charakterystyka rynku Zapotrzebowanie na usługi agroturystyczne jest coraz większe. Na współczesne wczasy pod gruszą decyduje się co roku ok. 1-1,5 mln Polaków. W czasach kiedy agroturystyka w Polsce dopiero zaczęła się rozwijać, czyli w roku 1990, było tylko 590 wyspecjalizowanych gospodarstw. Dziś jest ich około 12 000, choć jak twierdzą specjaliści, żeby pokryć zapotrzebowanie turystów, powinno być ich ok. 100 000. Jak widać, rynek jest wciąż nienasycony. Branża ta jest znacznie bardziej rozwinięta w krajach Europy Zachodniej. Tam już co dziesiąte gospodarstwo wiejskie utrzymuje się z agroturystyki. Od początku lat 90., kiedy to powstała pierwsza regionalna organizacja agroturystyczna reprezentująca interesy branży, ich liczba wzrosła do 41. Każda z regionalnych izb zrzesza kilkanaście, kilkadziesiąt obiektów z danego terenu. Liczba ta najlapiej świadczy o tym, jak bardzo te organizacje są potrzebne prowadzącym gospodarstwa agroturystyczne. Polskie gospodarstwa turystyczne oferują takie rodzaje noclegów, jak: pokoje gościnne, samodzielne jednostki mieszkaniowe, pokoje grupowe czy przyzagrodowe pola namiotowe. O wciąż niewykorzystanym potencjale tego rynku świadczy fakt, że prawie 1/3 (ok. 700 000) gospodarstw rolnych ma domy z kilkoma niewykorzystywanymi pokojami. Mogą one służyć jako potencjalna baza noclegowa. Od kilku lat gospodarstwa agroturystyczne zaczynają się specjalizować w różnych niszach. Coraz więcej z nich swoją ofertę kieruje do dzieci niepełnosprawnych, nastawiając się na ich rehabilitację np. poprzez hipoterapię. Konkurencja Według różnych szacunków ogólna liczba obiektów wiejskiej bazy noclegowej w kraju wynosi ok. 12 000, z czego więcej niż połowę stanowią obiekty agroturystyczne. Liczba kwater agroturystycznych wynosi ok. 185 000. Wśród wszystkich działających w Polsce gospodarstw coraz więcej jest takich, których właściciele rezygnują z produkcji rolnej na rzecz rozwijania usług dla coraz bardziej wymagających gości. W biznes ten zaczynają inwestować osoby, które do tej pory niewiele miały wspólnego ze wsią, za to mają doświadczenie w hotelarstwie i turystyce. Dzięki nim powstają coraz lepiej wyposażone obiekty, które oferują gościom szeroki wachlarz coraz bardziej wysublimowanych atrakcji. Obowiązujące w nich ceny zaczynają zbliżać się do tych w hotelach i pensjonatach zlokalizowanych w najbardziej popularnych turystycznie miejscowościach. Na przeciwległym biegunie są wciąż najpowszechniej występujące małe gospodarstwa rodzinne, dla których goszczenie letników jest uzupełnieniem działalności rolniczej. Plan marketingowy Naszych przyszłych klientów będziemy szukać w całym kraju, dlatego też szczególną uwagę powinniśmy skupić na działaniach prowadzonych w internecie. Podstawą będzie własna strona internetowa. Nie musi to być bardzo skomplikowany serwis z zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi. Witryna powinna być naszą wizytówką, dlatego też oprócz naszych danych i objaśnienia drogi dojazdu do naszego obiektu powinien znaleźć się na niej szeroki opis tego, co mamy do zaproponowania. Oprócz ciekawego opisu konieczne będzie umieszczenie w galerii zdjęć pokojów i poszczególnych części naszego gospodarstwa. W osobnej zakładce goście powinni mieć możliwość zapoznania się z atrakcjami regionu i miejscami wartymi odwiedzenia. Koszt stworzenia prostej strony wyniesie od 300 do ok. 1000 zł. Ważne, by nasza strona była pozycjonowania w miarę wysoko w wynikach wyszukiwania po wpisaniu w wyszukiwarce odpowiednich słów kluczowych. Poza posiadaniem strony naszą obecność w internecie powinniśmy zaznaczyć także na większości portali ogłoszeniowych lub poświęconych agroturystyce. Na większości tego typu stron wpisy z opisem liczby pokojów, ich standardem i ceną są bezpłatne. Niektóre serwisy ogłoszeniowe pobierają opłatę kilkudziesięciu złotych rocznie. Zamieszczenie ogłoszenia za pośrednictwem takich witryn jest najtańszym sposobem dotarcia do potencjalnych klientów. Wydawca: Colorful Media ISBN: 978-83-63799-13-7 Copyright (C) by COLORFUL MEDIA Poznań 2013 Skład i łamanie: Colorful Media
Produkt wprowadzony do obrotu na terenie UE przed 13.12.2024
Szczegóły | |
Dział: | Ebooki pdf, epub, mobi, mp3 |
Kategoria: | poradniki, praca, biznes, inne |
Wydawnictwo: | Colorful Media |
Wydawnictwo - adres: | piotr.olejniczak@colorfulmedia.pl , http://www.colorfulmedia.pl , PL |
Rok publikacji: | 2014 |
Język: | polski |
Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): | *Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny) |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.