- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.acyjne są głównie z nazwy. Jest nim również posyłanie dziecka na codzienne zajęcia pozalekcyjne: balet, trzy języki, karate, lekcje rysunku i grę na skrzypcach, i uniemożliwianie mu spędzenia czasu z najważniejszymi w tym okresie ludźmi - rodzicami, braćmi i siostrami. Młodsze dzieciństwo to czas, w którym dzieci uczą się kochać i być kochanymi. Nabywają umiejętności nauki i zabawy. Nie będą mogły opanować tych ważnych rzeczy bez aktywnego udziału rodziców i ciekawych zajęć z nimi. Nawet najlepsza szkoła, przedszkole czy zajęcia dodatkowe nie są w stanie tego zapewnić. Która półkula jest lepsza? Każdy zdaje sobie sprawę z tego, że nasz mózg składa się z dwóch półkul2. Nie wszyscy natomiast wiedzą, że te dwie części mózgu w dużym stopniu różnią się zakresem kompetencji, a także czasem dojrzewania. Właśnie ta asymetria jest jedną z przyczyn, dla których sposób myślenia dzieci tak bardzo różni się od ,,dorosłego". Zapamiętaj Prawa półkula mózgu odpowiada za: rytmy; rymy; muzykę; obrazy; wyobraźnię; intuicję; kolory; postrzeganie przestrzenne; dostrzeganie wzorów; przeżywanie stanów emocjonalnych. U dziecka do szóstego roku życia dominuje półkula prawa. Przez to dzieci nie potrafią myśleć logicznie, mają problemy z przewidywaniem konsekwencji własnych działań, a nauczenie się czytania czy matematyki na podstawie wyizolowanych symboli jest dla nich niezwykle trudne. Do tego wszystkiego mają kłopoty z kontrolą nad bardzo intensywnie przeżywanymi emocjami. W konsekwencji przez wiele stuleci dzieci były postrzegane jako gorsze i głupsze od dorosłych, przez co ich edukację odkładano do czasu, gdy ,,nauczą się myśleć". Zupełnie nie doceniano tego, że dominująca półkula pozwala im zapamiętywać obrazy, wyobrażać sobie niestworzone historie, odbierać muzykę i zapamiętywać rymujące się wierszyki. Niezwykle ważne jest również to, co odkryto niedawno. Dzieci, w odróżnieniu od większości dorosłych, mają niezwykłą zdolność dostrzegania porządku w chaosie. To właśnie ona pozwala im uczyć się czytać globalnie i opanowywać intuicyjnie matematykę, zapamiętywać całe utwory muzyczne i wiernie je odtwarzać mimo braku znajomości zapisu nutowego. Zapamiętaj Lewa półkula mózgu odpowiada za: mowę; logiczne myślenie; liczenie; zdolności matematyczne; cyfry; szeregowanie; czytanie; język; wnioskowanie. Półkula lewa rozwija się przez całe dzieciństwo, jednak dominować zaczyna w okresie szkolnym. Jest odpowiedzialna za logiczne myślenie, rozumowanie i wyciąganie wniosków, umożliwia literowanie i sylabizowanie, wykonywanie działań na symbolach. Odpowiada także za poznawczą kontrolę nad emocjami, czyli za to, że nie rzucamy się z pięściami na wszystko, co staje nam na drodze, tak jak robi to kilkunastomiesięczne dziecko. Przez wieki lewą półkulę uważano niesłusznie za ważniejszą, lepszą, potrzebniejszą. Okazało się jednak, że funkcjonowanie w oparciu o nią umożliwia bycie wyłącznie rzemieślnikiem. Pozwala na odtwarzanie, myślenie według utartych wzorów, pozostawanie w koleinach tradycji. Osoba kreatywna, twórcza, artysta, wynalazca czy po prostu człowiek myślący i gotowy do znajdowania rozwiązań niecodziennych problemów musi posługiwać się w równym stopniu obiema półkulami. Na pytanie, która półkula jest lepsza, odpowiedzieć można tylko w jeden sposób. Żadna nie jest lepsza, ważniejsza czy potrzebniejsza. Dobre funkcjonowanie każdej z półkul jest człowiekowi potrzebne w równym stopniu. Jednak najlepszym momentem na ćwiczenie półkuli prawej jest dzieciństwo - czas, w którym nie została ona jeszcze zdominowana przez lewą. Nakłaniając dzieci do korzystania z niej, wykorzystywania tkwiących w niej możliwości, można sprawić, że nie zostanie zepchnięta na drugi plan i będzie współpracowała z półkulą lewą i uzupełniała ją. Dzięki temu człowiek nie będzie w życiu kierował się wyłącznie logiką, lecz także fantazją; będzie kreatywny, ale będzie również potrafił przewidywać konsekwencje. Kto skuteczniej myśli: dorośli czy dzieci? Na to pytanie nie da się odpowiedzieć w sposób jednoznaczny. Ludzie przyzwyczajeni są do wartościowania różnorodności. Jeżeli dwie rzeczy nie są identyczne, to jedna z nich musi być lepsza, druga gorsza. Nie jest to właściwe. Sposoby myślenia dzieci różnią się znacznie od sposobów myślenia dorosłych, jednakże nie można ich uznawać za gorsze, jak do niedawna sądzono. Dzieci myślą w oparciu o intuicję i dużo łatwiej wpadają na nowe pomysły. Jeżeli dorośli dostarczą im wiedzy, są zdolne do nieprawdopodobnych osiągnięć umysłowych, i to w czasie zabawy, bez wysiłku i zmęczenia. Poza tym cechuje je nieodparta chęć poznawania świata. Gotowe są narazić własne zdrowie, by zaspokoić ciekawoś
Produkt wprowadzony do obrotu na terenie UE przed 13.12.2024
Szczegóły | |
Dział: | Ebooki pdf, epub, mobi, mp3 |
Kategoria: | poradniki, dzieci i wychowanie |
Wydawnictwo: | Edgard |
Wydawnictwo - adres: | edgard@edgard.com.pl , http://www.jezykiobce.pl , PL |
Rok publikacji: | 2013 |
Liczba stron: | 224 |
Język: | polski |
Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): | *Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny) |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.