- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.zy W innych fragmentach książki zawierających liczne odniesienia do fachowej literatury, w tym do wyników oryginalnych badań empirycznych prowadzonych w wielu krajach, pojawia się druga ikonka wskazująca na ,,Wyzwania i dylematy biznesu". Zawarte tam spostrzeżenia mają bezpośrednie odniesienie do biznesu i mogą stanowić podstawę do przemyśleń, inspiracji, sugestii dla prowadzonej działalności gospodarczej. Jeżeli znasz się na żartach, to na pewno z życzliwością przyjmiesz poniższą sugestię oznaczoną właśnie tą ikonką. Jeśli podobała Ci się ta książka, to poleć ją swoim przyjaciołom, jeśli nie podobała, to poleć swoim wrogom[2] Warto obserwować innych, warto wyciągać wnioski, warto eksperymentować. Ale jeszcze lepiej jest wsłuchiwać się w to, co mają do powiedzenia ci, którzy osiągnęli sukces, którzy wykreowali wspaniałe filmy, sztuki teatralne, obrazy, rzeźby, grafiki, fotografie, utwory muzyczne, itp., doceniane przez szerokie grono odbiorców. I o tym jest ta książka. Rozdział 1 Współczesne wyzwania a sukces w biznesie Uwarunkowania współczesnego biznesu Działalność gospodarcza podlega różnorodnym uwarunkowaniom. Ostatnie lata przynoszą lawinowy wzrost niepewności w związku z turbulentnym, chaotycznym otoczeniem. Wiele procesów technologicznych, ekonomicznych i społecznych ulega szybkim przemianom. Rewolucja internetowa spowodowała zmiany w procesach komunikowania, zachowaniach społecznych, w technologiach produkcyjnych i sprzedażowych. Postępująca cyfryzacja, coraz szersze wykorzystywanie sztucznej inteligencji, skracające się cykle życia produktu, to jedynie wybrane przykłady tych zmian. Dla określenia współczesnych uwarunkowań działań biznesowych używa się często skrótu VUCA[1]. Ulotność, niepewność, złożoność i dwuznaczność sygnałów otoczenia biznesu stwarzają wyjątkowo trudne, pełne wyzwań warunki działania (Bennett i Lemoine 2014, s. 27). Tak obecnie często nazywany ,,Świat VUCA" zmienia istotę i charakter pracy, aktywnie poszukuje kreatywnych talentów, zdolnych do zmierzenia się z wyzwaniami innowacyjnymi (Barley i in. 2017; Noe i in. 2014). Dynamiczne zmiany w działalności gospodarczej w ostatnich latach są zatem efektem oddziaływania wielu czynników. Najważniejsze z nich przedstawia tabela Tabela Czynniki wpływające na działalność gospodarczą w ostatnich latach Siły/trendy Czynniki Społeczno-kulturowe Starzenie się społeczeństwa Wzrost rynków dla młodych konsumentów Indywidualizacja jako trend Różnorodność Wzrost znaczenia konsumeryzmu Ekonomiczne Obecny i prognozowany klimat ekonomiczny Cykle biznesowe Szybszy przepływ kapitału Wzrost liczby krajów o gospodarce kapitalistycznej Wzrost ekonomicznego znaczenia Chin i Indii Wolniejszy wzrost gospodarczy w krajach rozwiniętych Rosnący dług konsumencki Zagrożenia konkurencyjne Prywatyzacja Mniej taryf celnych Globalizacja Ery ekonomiczne Przejście od ery przemysłowej do gospodarki wiedzy Technologiczne Szybki postęp w procesach komunikowania Szybki postęp w technologiach informatycznych i sieciach IT Komodyzacja* Rozwój globalnych sieci Środowiskowe Ocieplenie klimatu Wzrost znaczenia kwestii ekologicznych Wzrost znaczenia ruchów imigracyjnych Nasilenie regulacji rządowych * Proces polegający na utracie przez produkt wizerunku czegoś wyjątkowego, niepowtarzalnego. Źródło: Goodman i Dingli (2017, s. 6). Powyższe czynniki wpływają na zwiększenie presji konkurencyjnej w skali zarówno świata, jak i poszczególnych regionów. Wymogiem - nie tylko pozostania konkurencyjnym na rynku, ale nawet przetrwania - jest wprowadzanie przez przedsiębiorstwa do oferty nowych produktów i usług. Ze względu na fakt, że podstawowym celem każdego biznesu jest zarabianie pieniędzy, każde przedsiębiorstwo musi mieć zdolność osiągania i zwiększania zyskowności (rentowności). Tradycyjnym sposobem zwiększania przychodów ze sprzedaży jest tworzenie nowych produktów, najlepiej wyraźnie różniących się od produktów konkurentów, aby kreować swoistego rodzaju barierę dostępności (a najlepiej trwały mechanizm izolowania swojej pozycji na rynku) (Rumelt 1987). W wielu sytuacjach nie wystarczy już wykorzystywanie strategii niskich kosztów. Warunkiem koniecznym staje się pozostawanie na rynku podmiotem innowacyjnym. Lata 50. i 60. określało się kiedyś erą skuteczności, lata 70. i 80. - erą jakości, natomiast współczesność określa się mianem ery innowacji (Janszen 2000). Wyzwania i dylematy biznesu () Świat VUCA stanowi istotne wyzwanie dla przedsiębiorców, menedżerów i pracowników Współczesne wyzwania biznesowe powodują także istotne zmiany w strukturze podmiotowej rynku oraz w metodach wzajemnych powiązań. Tradycyjnie wyróżnia się dwa typy powiazań gospodarczych - horyzontalne i wertykalne. Obecnie na znaczen
Szczegóły | |
Dział: | Ebooki pdf, epub, mobi, mp3 |
Kategoria: | poradniki, praca, biznes |
Wydawnictwo: | Poltext |
Rok publikacji: | 2021 |
Język: | polski |
Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): | *Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny) |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.