- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.ył również Polski. Rosnąca liczba uczestników gry rynkowej, tocząc walkę zarówno o depozyty, jak i pożyczkobiorców, zbyt daleko wychodziła naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów. Niektóre propozycje były tak bezkrytyczne, że w pewnym momencie pisano o ,,rozdawaniu kredytów" przez banki48. Na szczęście takie negatywne zjawiska nie trwały w Polsce zbyt długo i zostały zahamowane w wyniku kryzysu finansowego, określanego terminem ,,credit crunch" (ang. kryzys kredytowy). Credit crunch wstrząsnął gospodarkami poszczególnych krajów i doprowadził do upadku wielu przedsiębiorstw49. Jego następstwem było gwałtowne odcięcie dopływu pieniądza do gospodarki i ludności, a w rezultacie - ograniczenie jego podaży. Przedsiębiorcy, wobec braku źródeł finansowania działalności, ograniczyli produkcję i inwestycje, a konsumenci - zakupy. To z kolei spowodowało korektę prognoz gospodarczych, gwałtowne zmiany kursów walut oraz dużą niepewność na rynkach finansowych, prowadzącą do zamrożenia aktywności jednostek nadwyżkowych i spadku płynności poszczególnych rynków50. Kryzys ten pokazał, jak ważne dla gospodarki i poszczególnych przedsiębiorstw jest zapewnienie źródeł finansowania działalności. Spadek dostępności kapitału i towarzyszący mu spadek zaufania do uczestników rynku finansowego przełożyły się natychmiast na ograniczenie akcji kredytowej banków oraz gwałtowny spadek dopływu kapitału właścicielskiego do podmiotów gospodarczych. Znaczące pogorszenie sytuacji funkcjonowania polskich banków, które nastąpiło w IV kwartale 2008 r., było następstwem wyraźnego spadku płynności na krajowym rynku pieniężnym. Istotnie ograniczyło to możliwości finansowania się na rynku i zabezpieczania się przed ryzykiem walutowym wynikającym z kredytów mieszkaniowych nominowanych w walutach obcych oraz spowodowało wzrost kosztów działalności banków. Obawy o przyszłą sytuację finansową potencjalnych kredytobiorców stały się główną przyczyną zaostrzania warunków i kryteriów udzielania kredytów przez banki. Zaostrzenie polityki kredytowej wynikało również z pogarszającej się sytuacji kapitałowej niektórych banków. W rezultacie tempo wzrostu kredytów dla podmiotów niefinansowych uległo spowolnieniu, zwłaszcza w sektorze przedsiębiorstw51. W 2008 r. miało również miejsce istotne zahamowanie tempa rozwoju rynku leasingu, wynikające z obaw przed pogorszeniem się stanu koniunktury gospodarczej w Polsce. W związku ze wzrostem awersji do ryzyka na rynkach finansowych zmniejszyła się dostępność i wzrosły koszty finansowania firm leasingowych, co skłoniło je do podniesienia marż oraz zaostrzenia warunków finansowania. W analizowanym okresie nastąpiło także znaczące zmniejszenie liczby debiutów na giełdach europejskich oraz spadek wartości pierwszych ofert publicznych (IPO)52. Odzwierciedla to rysunek 2. W szczególności słaby pod tym względem był IV kwartał 2008 r., podczas gdy w poprzednich latach IV kwartał roku cechował się relatywnie dużą liczbą debiutów giełdowych. Wobec ograniczenia dopływu środków pieniężnych do przedsiębiorstw nasiliła się walka konkurencyjna o kapitał. W sytuacji niedoboru gotówki to nie dawcy kapitału walczyli o klientów, ale odwrotnie - klienci podjęli walkę o kapitał. Wprawdzie problem konkurowania o kapitał nie jest nowy, ale tym razem dotyczył praktycznie całej gospodarki. Przekonanie inwestorów i banków finansujących do słuszności swojego modelu biznesowego stało się jedną z podstawowych umiejętności umożliwiających budowanie przewagi konkurencyjnej. W tych warunkach szczególnego znaczenia nabrała koncepcja marketingu wartości - propagowana przez P. Doylea - która jako cel działalności przedsiębiorstwa wskazuje maksymalizację zysków akcjonariuszy. P. Doyle twierdzi, że miarą sukcesu przedsiębiorstwa jest przekonanie zawodowych inwestorów o możliw
Produkt wprowadzony do obrotu na terenie UE przed 13.12.2024
Szczegóły | |
Dział: | Ebooki pdf, epub, mobi, mp3 |
Kategoria: | ekonomia i biznes |
Wydawnictwo: | Difin |
Wydawnictwo - adres: | iza.babul@difin.pl , http://www.difin.pl , PL |
Język: | polski |
Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): | *Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny) |
Wprowadzono: | 08.07.2014 |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.