Opis produktu:
W Państwa ręce trafia bardzo ważna książka. Menedżeryzm. Koncepcja, kształcenie, wdrożenia pod redakcją prof. Marzeny Fryczyńskiej dotyka tego aspektu życia organizacji, który najczęściej robi różnicę między biernym trwaniem a aktywnym rozwojem, stagnacją a rozkwitem, porażką a sukcesem. Tym aspektem jest odwaga w działaniu, odwaga wzięcia na siebie odpowiedzialności za organizację przez jej menedżerów i liderów. Dzięki niej organizacja nabiera spoistości i dynamiki. Bez tej odwagi inne cechy organizacji często stają się nieważne. Dlaczego odwaga? Bo to ona jest istotą, elementem łączącym cechy efektywnego menedżera. Tak jak słusznie zauważają współautorzy monografii, wszystkich kompetencji potencjalnie potrzebnych osobie powołanej do zarządzania przedsiębiorstwem, instytucją publiczną czy organizacją non-profit nie da się nigdy ostatecznie wyliczyć, nie da się stworzyć ich zamkniętego katalogu. W czasach odmienianej przez wszystkie przypadki niepewności i turbulentnego otoczenia nie ma jednak menedżera, który mógłby osiągnąć sukces bez odwagi i gotowości do wzięcia odpowiedzialności za siebie i swój zespół. Tylko takie osoby mogą bowiem zbudować zaufanie, tak wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji, dla której pracują. Co ważne, autorzy książki nie poprzestają na marketingowych hasłach i potocznych ogólnikach. W trzech etapach: rozważań nad koncepcją menedżeryzmu, kształceniem oraz kształtowaniem menedżerów i wreszcie analizą wdrożeń, podejmują konkretne tematy i badają praktyczne kwestie związane z omawianymi zagadnieniami. Na każdym z wymienionych poziomów łączą wiedzę naukową z doświadczeniami praktycznymi. Warto podkreślić, że w przypadku każdego z autorów i autorek doświadczenia te są wyniesione z praktyki własnej. Efektem końcowym jest przekrojowe omówienie konceptu menedżeryzmu, tak co do znaczenia i istotności jego założeń, jak i co do jego wdrożenia w praktyce codziennej. Zachęcając do lektury, warto jeszcze zwrócić uwagę na podjęcie przez autorów wątków kształcenia i kształtowania menedżerów na potrzeby organizacji. W przypadku kompetencji menedżerskich ich wdrożenie jest bowiem niczym innym jak indywidualnym kształceniem celem późniejszej internalizacji w organizacji. Pozwoli to czytelnikom przejść od budowania wiedzy o menedżeryzmie do jego zrozumienia i efektywnego wykorzystywania. Trudno wskazać obszar w przedsiębiorczości, w którym doświadczenie akademickie i praktyczne mogą być sobie tak bliskie. Kompetencje i doświadczenie autorów poszczególnych rozdziałów oraz konsekwentnie zrealizowana koncepcja redaktorki naukowej monografii sprawiają, że jest to kompendium akademickiej i praktycznej wiedzy, przydatne dla osób już obytych w zarządzaniu zespołami, jak i stawiających pierwsze kroki w tej materii.
Produkt wprowadzony do obrotu na terenie UE przed 13.12.2024