Opis produktu:
`We wstępie do swojej książki`` Czwarta rewolucja przemysłowa`` profesor Klaus Schwab pisze m.in.:
``Znajdujemy się na początku przewrotu, który w sposób fundamentalny zmienia sposób, w jaki żyjemy, pracujemy i utrzymujemy kontakty. Spośród różnorakich i fascynujących wyzwań, które w związku z tym stoją dzisiaj przed nami, największym i najważniejszym zadaniem jest zrozumieć nową rewolucję technologiczną i odpowiednio ukierunkować jej przebieg. (...) Jesteśmy świadkami ogromnych zmian we wszystkich branżach; wyłaniają się nowe technologie biznesowe, pojawiają się przełomowe zakłócenia w istniejącym porządku, które rewolucjonizują systemy produkcji, konsumpcji, transportu i dostaw. Na froncie społecznym zachodzi zmiana paradygmatu określającego, jak pracujemy i komunikujemy się, a także jak się wyrażamy, jak przekazujemy informacje i jakich szukamy rozrywek``. Zmiany te charakteryzują się dużą szybkością, szerokością i głębią oraz wpływem na transformację wszystkich systemów. Obecnie modele są podstawą większości, jeśli nie wszystkich, decyzji biznesowych. Coraz częściej firmy poszukują analityki jako kluczowego, strategicznego wyróżnika, który umożliwia kierowanie ogromną liczbą decyzji operacyjnych każdego dnia. Jednocześnie firmy identyfikują zagrożenia. Według SAS White Paper 2018 jednym z istotniejszych czynników hamujących sukces analizy jest opóźnienie między tworzeniem a wdrażaniem modeli. Głównym powodem opóźnień we wdrożeniu modeli jest to, że firmy produkują i wdrażają je w dwóch oddzielnych środowiskach: biznesowym i informatycznym (IT). Analitycy z różnych jednostek biznesowych budują modele, a działy IT je wdrażają. Obie grupy polegają innym zestawom procesów, kodów programowania i języków, które utrudniają szybką reakcję na zmieniające się warunki biznesowe. Jeśli firmy chcą usprawnić produkcję modeli, lepszym pomysłem jest automatyzacja powtarzalnych aspektów pracy i migracja modeli do procesu ciągłego podejmowania decyzji. Odpowiedzią jest fabryka analityczna, czyli połączone dwa środowiska i automatyzacja procesów oraz decyzji. Znaczącą część analityki dla biznesu stanowią modele predykcyjne. Ocena dokładności predykcyjnej jest ważnym aspektem oceny i porównywania modeli, algorytmów lub technologii, które generują prognozy. Prognozy i projekcje stały się istotną częścią każdego przedsięwzięcia biznesowego i naukowego. Monografia ``Modelowanie dla biznesu`` przedstawia istotę i modelowanie z zakresu analityki biznesowej w wybranych obszarach zastosowań. Monografia rozpoczyna cykl publikacji ``Modelowanie dla biznesu``, serii, która będzie prezentować różnorodne przykłady modelowania biznesowego z wykorzystaniem różnych metod analizy, włączając za każdym razem modelowanie predykcyjne.
`
Produkt wprowadzony do obrotu na terenie UE przed 13.12.2024