SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Ebook Muzyka na peryferiach uwagi mobi,epub,pdf

Od musique d`ameublement do audiomarketingu

Raz kupujesz, pobierasz w wielu formatach.
Kupując wybrany plik otrzymujesz możliwość pobrania go w kilku aktualnie dostępnych formatach. Informacja o tym, jakie formaty przyporządkowane są do danego pliku, podana jest za tytułem oraz w ikonce multiformat.
  • mobi
  • epub
  • pdf

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

ebook

Wydawnictwo Uniwersytet Warszawski
Data wydania 2021
Zabezpieczenie Znak wodny
Produkt cyfrowy

Opis produktu:

Co łączy Erika Satie, firmę Muzak, Briana Eno i audiomarketing? Na czym polega percepcyjny efekt tapety akustycznej? W jaki sposób muzyka ulokowana na peryferiach uwagi odbiorcy może stać się narzędziem ukrytej perswazji a nawet manipulacji? To wybrane pytania, które kształtują oś dyskursu wokół problematyki inżynierii akustycznej w przestrzeni publicznej i wybranych koncepcji muzyki tła (artystycznych i funkcjonalnych).

Książka stanowi próbę interdyscyplinarnego spojrzenia na kulturę muzyczną XX i XXI wieku przez pryzmat tapety akustycznej. Autorka wskazuje powiązania między koncepcjami funkcjonalnymi, w których muzyka tła jest instrumentem społecznego wpływu (Muzak i audiomarketing), a koncepcjami artystycznymi (Erik Satie i musique dameublement, Brian Eno i muzyka ambient) w zamyśle kompozytorskim nastawionymi na tworzenie neutralnego tła. Podejmuje problematykę inżynierii akustycznej w przestrzeni publicznej, łącząc trzy zasadnicze perspektywy badawcze: muzykologiczną, psychologiczną i marketingową, z uwzględnieniem podejścia teoretycznego, historycznego i empirycznego.

Autorka adresuje swoją publikację do studentów i badaczy zainteresowanych psychologią muzyki, muzykologią i marketingiem, praktyków poszukujących czynników odpowiadających za skuteczność bądź fiasko strategii nadawcy, a także samych odbiorców, którzy chcą zrozumieć mechanizmy wpływu peryferyjnych bodźców muzycznych na swoje zachowania w życiu codziennym.

[...] książka stanowi oryginalne i pod wieloma względami wręcz unikalne studium [...] obejmujące szerokie spektrum zagadnień koncentrujących się wokół psychologicznie i marketingowo warunkowanych form komunikowania o wyraźnie instrumentalnym charakterze [...]. Autorka ukazuje rzadko spotykaną umiejętność zespolenia różnych, niekiedy odległych od siebie płaszczyzn analityczno-interpretacyjnych. (Z recenzji dr hab. Justyny Humięckiej-Jakubowskiej, prof. UAM)

[...] Autorka stawia [...] wiele ważnych pytań badawczych dotyczących sposobu zarządzania przez nadawcę uwagą słuchową odbiorcy znajdującego się w określonym miejscu w celu osiągnięcia tzw. efektu tapety akustycznej, roli relacji pomiędzy właściwościami strukturalnymi muzyki, historyczno-społecznym kontekstem oraz zakładanymi przez nadawcę funkcjami muzyki tła w tym procesie, czy wreszcie tego, czy efekt muzyki tła to rezultat docelowy, czy też element procesu perswazji lub wręcz manipulacji. (Z recenzji prof. dr hab. Edyty Rudawskiej)

*********

Music on the Periphery of Attention. From Musique dameublement to Audiomarketing

The book is an attempt to obtain the interdisciplinary insight into the musical culture of the 20th and 21st centuries through the prism of `acoustic wallpaper`. The author indicates the connections between functional concepts, in which background music is an instrument of social influence (Muzak and audiomarketing), and artistic concepts (Erik Satie and musique d`ameublement, Brian Eno and ambient music) intended to create a neutral background filling the public space. She deals with the issues of acoustic engineering in the public space, combining three basic research perspectives: musicological, psychological and marketing, taking into account theoretical, historical and empirical approaches.

*********

Sylwia Makomaska - adiunkt w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego, absolwentka muzykologii na UW (2002) oraz politologii w Collegium Civitas (2003). Stopień doktora nauk humanistycznych (2008) uzyskała na podstawie dysertacji na temat słuchu absolutnego.
Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół szeroko rozumianej psychologii muzyki oraz roli muzyki w komunikacji społecznej rozpatrywanej z perspektywy interdyscyplinarnej. Autorka ponad 40 artykułów naukowych i popularnonaukowych. W latach 2017-2021 kierownik projektu badawczego ťTapeta akustycznaŤ w przestrzeni publicznej - od musique dameublement do audiomarketingu, finansowanego przez Narodowe Centrum Nauki.

Sylwia Makomaska - an assistant professor at the Institute of Musicology at the University of Warsaw.

Produkt wprowadzony do obrotu na terenie UE przed 13.12.2024

S
Szczegóły
Dział: Ebooki pdf, epub, mobi, mp3
Kategoria: muzyka,  nauki humanistyczne,  kulturoznawstwo
Wydawnictwo: Uniwersytet Warszawski
Wydawnictwo - adres:
biblioteka.biol@uw.edu.pl , https://biblioteka.biol.uw.edu.pl/ , 02-096 , ul. I. Miecznikowa 1 /201/B , Warszawa , PL
Rok publikacji: 2021
Liczba stron: 364
Język: polski
Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): *Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny)

eBookowe bestsellery z tych samych kategorii

produkt cyfrowy
produkt cyfrowy
produkt cyfrowy
produkt cyfrowy
produkt cyfrowy

RECENZJE - eBook, multiformat: mobi, epub, pdf - Muzyka na peryferiach uwagi - mobi, epub, pdf, Od musique d`ameublement do audiomarketingu

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

0/5 ( brak ocen )
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję: