- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.munikacji jako o przekazie głosowym. Tutaj czytelnik poznaje różne kanały komunikacji oraz rolę, jaką odgrywają one w świecie przyrody. Uświadamia sobie, jak wiele możliwości rozwoju skutecznej komunikacji stwarza wykorzystanie np. komunikacji zapachowej czy też odpowiedni dobór różnych kanałów (w zależności od tego, z jaką informacją i do kogo chcemy dotrzeć). W ostatnim, szóstym rozdziale zwracamy uwagę na to, że komunikacja i dotyk (który też jest swoistą formą komunikowania się), są niezbędne do tego, żeby mogły zachodzić podstawowe procesy w świecie zwierząt, takie jak prokreacja oraz budowanie i rozwój różnego rodzaju grup społecznych. Zwierzęta stosują bardzo wyrafinowane formy komunikacji po to, żeby odróżnić obcych od swoich i skutecznie bronić się przed błędami w doborze partnerów czy niebezpieczeństwem utraty cennych zasobów. Przenosząc wiele milionów lat doświadczeń wprost ze świata zwierząt na grunt biznesowy, pokazujemy jak można wykorzystać je w realiach globalnej konkurencji, trudnych do monitorowania przepływów kapitału i nieograniczonej wymiany informacji. Każdy z rozdziałów książki stanowi zamkniętą całość i składa się z czterech części. Pierwsza część przedstawia wyniki badań nad mechanizmami komunikacji zwierząt, druga opisuje jak podobne mechanizmy działają w świecie ludzi, a w szczególności w biznesie, trzecia udostępnia linki do krótkich materiałów filmowych pokazujących opisywane mechanizmy. Czwarta część, kończąca rozdział, to tabela analogii pomiędzy światem przyrody i biznesu. Dzięki takiej konstrukcji można czytać poszczególne rozdziały w wolnych chwilach oraz w szybki sposób wyciągać praktyczne wnioski z prezentowanych zagadnień. Zachęcamy oczywiście do przeczytania całej książki, mając przekonanie, że powstanie wtedy w głowie czytelnika pełny obraz zasad i metod skutecznej komunikacji. Oddawana do rąk czytelnika książka to trzecia z serii "Zwierzęca recepta na sukces w biznesie". Cała seria jest poświęcona praktycznym zastosowaniom coraz bardziej popularnych teorii behawioralnych. Prezentuje pewne zwyczaje funkcjonujące w świecie zwierząt i wskazuje, jak można praktycznie wykorzystać je w zarządzaniu firmą, budowaniu relacji w zespole oraz w celu efektywnego komunikowania się wewnątrz i na zewnątrz firmy. Mamy nadzieję, że ta książka zostanie przez Państwa przyjęta równie życzliwie jak Pszczela Korporacja i Natura Przedsiębiorczości i stanie się źródłem nowych inspiracji w działaniach biznesowych, a może nawet wpłynie choć trochę na sposób postrzegania świata. Autorzy Warszawa, 16 lipca 2012 roku ROZDZIAŁ I Dylematy komunikacyjne w świecie zwierząt Łatwość nawiązywania kontaktów z ludźmi i umiejętność zdobywania ich zaufania jest dziś potrzebna w każdym zawodzie. Dlatego sprawna komunikacja językowa stanowi ważny czynnik sukcesu. Nie powierza się odpowiedzialnych stanowisk nudziarzom i gadułom. Ludzie nauki nie muszą być mistrzami słowa, ludzie biznesu - tak. Gunter Fritz Po co zwierzęta się komunikują Najprościej rzecz ujmując, można stwierdzić, że zwierzęta komunikują się po to, żeby przekazywać sobie informacje. Badacze obserwujący zwierzęta przyjęli trzy kryteria, według których oceniają, czy dane zachowanie zwierzaka jest formą komunikowania się, czy nie. Uważają, że z komunikacją wśród zwierząt mamy do czynienia wtedy, kiedy nadawca wysyła sygnał celowo, adresat potrafi ten sygnał odebrać, a następnie nań odpowiada. Takie podejście nie obejmuje wszystkich zachowań, które z naszego, ludzkiego punktu widzenia można określić mianem komunikacji. Oznacza ono bowiem komunikowanie się tylko w obrębie jednego gatunku, a przecież w świecie przyrody (jak również w świecie biznesu) odbieranie sygnałów, zbieranie informacji przeznaczonych dla innych to rzecz normalna. W przedstawionej powyżej definicji komunikacji nie mieści się np. wykorzystywanie przez inne zwierzęta odgłosów, które wydają świstaki w sytuacji zagrożenia. Te małe ssaki informują się wzajemnie głośnym świstem o zbliżaniu się drapieżnika. Sygnał nadawany w celu ostrzeżenia współbraci przed niebezpieczeństwem często służy także innym zwierzętom żyjącym w pobliżu świstaków do tego, aby uchronić się przed atakiem groźnego intruza. Innym przykładem komunikowania się pomiędzy różnymi gatunkami i wykorzystywania nadawanej informacji wbrew jej przeznaczeniu jest zachowanie węża z rodziny nitkowatych, zamieszkującego lasy położone w północnowschodnim Barbados. Wąż ten żywi się głównie mrówkami, termitami oraz ich larwami. Nauczył się wykorzystywać komunikację chemiczną owadów. Kiedy mrówki znajdą źródło pokarmu, zostawiają zapachową ścieżkę dla swoich koleżanek. Sprytny gad podąża wówczas wzdłuż feromonowej au
Szczegóły | |
Dział: | Ebooki pdf, epub, mobi, mp3 |
Kategoria: | poradniki, praca, biznes |
Wydawnictwo: | Bright Future |
Język: | polski |
Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): | *Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny) |
Wprowadzono: | 19.11.2012 |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.