Opis produktu:
Przedmiotem i celem podręcznika Praktyka zarządzania systemowego w doskonaleniu organizacji jest kompleksowe przedstawienie różnych aspektów teoretycznych i praktycznych systemowego zarządzania, które wpływają na doskonalenie organizacji. Autorzy podręcznika umiejętnie łączą w nim swoją wiedzę teoretyczną z dużym doświadczeniem w praktycznym wprowadzaniu w przedsiębiorstwach systemów zarządzania. Wartością dodaną podręcznika są z pewnością studia przypadków, umieszczone na końcu każdego rozdziału, oraz zadania do samodzielnego wykonania, które pozwolą czytelnikowi na podjęcie działań doskonalących w każdej organizacji.
Pierwszy rozdział podręcznika poświęcono procesowemu podejściu do zarządzania jakością w organizacji. Przedstawiono w nim ewolucję podejścia procesowego, klasyfikację procesów w aspekcie tworzenia wartości dodanej, podstawowe funkcje zarządzania procesami, prezentując przy tym liczne przykłady, m.in. mapę procesów i diagram SIPOC.
W rozdziale drugim - Podejście oparte na ryzyku w projakościowym zarządzaniu w organizacji - ujęto aspekty systemowego zarządzania jakością i opisano architekturę podejścia opartego na ryzyku, które jest niezbędne dla prowadzenia skutecznych działań organizacyjnych.
W rozdziale trzecim, zatytułowanym Systemowe zarządzanie jakością i bezpieczeństwem w łańcuchu żywnościowym, wskazano najważniejsze atrybuty żywności - bezpieczeństwo i jakość, przedstawiono wymagania prawne w tym zakresie oraz przeanalizowano poszczególne rodzaje zagrożeń biologicznych, fizycznych i chemicznych. Ponadto zaprezentowano podejście systemowe do zarządzania jakością w łańcuchu żywnościowym.
W rozdziale czwartym - Zarządzanie ciągłością działania w organizacji - przedstawiono dwa modele porządkujące inicjatywy podejmowane w celu zapobiegania kryzysom, działania podejmowane w kryzysie oraz czynności zmierzające do powrotu do normalnego funkcjonowania organizacji, ponadto omówiono koncepcję odporności organizacyjnej mającej znaczący wpływ na funkcjonowanie organizacji na rynku.
W rozdziale piątym - Podejście systemowe do zarządzania społecznie odpowiedzialnego w organizacji - opisano rolę, jaką spełnia obecnie w organizacjach koncepcja CSR (corporate social responsibility - CSR). W rozdziale zwrócono szczególną uwagę na podejście systemowe do CSR oraz proces identyfikacji i angażowania interesariuszy organizacji.
Ostatni rozdział zatytułowano Metody i narzędzia doskonalenia procesów w organizacjach. Zaprezentowano w nim szczegółowo wybrane metody i narzędzia zarządzania jakością oraz lean manufacturing. Przedstawiono także przykładowe zadania dotyczące wykorzystania podstawowych metod i technik w doskonaleniu procesów w organizacji.
Produkt wprowadzony do obrotu na terenie UE przed 13.12.2024