Ebook Prawna koncepcja zamówienia publicznego pdf
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
ebook
Wydawnictwo C.H.Beck |
Data wydania 2015 |
Zabezpieczenie Znak wodny |
Produkt cyfrowy |
Opis produktu:
Monografia pt. Prawna koncepcja zamówienia publicznego autorstwa wybitnego specjalisty w poruszanej dziedzinie prof. nadzw. dr hab. Marka Szydło stanowi analizę poszczególnych elementów prawnej konstrukcji zamówienia publicznego, którymi są:
cele zamówienia publicznego, które to cele są jednocześnie celami całego prawnego reżimu zamówień publicznych;
podmioty zamówienia publicznego, tj. zamawiający oraz wykonawcy, publiczne podmioty weryfikujące działalność podmiotów zamówienia publicznego, czyli organy publicznego nadzoru nad rynkami zamówień publicznych, a także organy rozstrzygające spory prawne pomiędzy zamawiającymi a wykonawcami;
przedmiot oraz treść zamówienia publicznego;
metoda regulacji zamówienia publicznego.
Autor, w niniejszej pracy, w oparciu o powyżej przedstawione elementy prawnej konstrukcji zamówienia publicznego, dokonał analizy kryteriów, za pomocą których można stwierdzić, czy dane zmówienie publiczne ma charakter publicznoprawny czy też prywatnoprawny.
Rozważania zawarte w monografii pozwalają na odniesienie oraz zastosowanie ich do wszelkich porządków prawnych - krajowych i/lub ponadnarodowych - regulujących instytucję zamówień publicznych. Równocześnie w celu uczynienia rozważań w prezentowanej pracy bardziej konkretnymi i dającymi się praktycznie wykorzystać, twierdzenia ilustrowane są odwołaniami do konkretnych przykładów normatywnych, czerpanych zwłaszcza z prawa polskiego oraz z prawa Unii Europejskiej.
Analiza pojęcia zamówienia publicznego jest szalenia ważna dla praktyki udzielania zamówień publicznych. W praktyce bowiem nie do końca wiadomo, gdzie są granice poszczególnych zamówień publicznych i czy dwie lub więcej umowy w sprawie zamówienia publicznego stanowią jedno zamówienie publiczne czy też dwa lub więcej odrębnych zamówień publicznych. Rozstrzygnięcie tej kwestii jest kluczowe dla praktyki, zwłaszcza z uwagi na zakaz dzielenie zamówienia publicznego na części.
W niniejszej monografii została dokonana analiza instytucji prawnych zawartych w nowych unijnych dyrektywach o zamówieniach publicznych przyjętych 26.2.2014 r., które Polska musi wdrożyć do 18.4.2016 r.
Czytelnik w kolejnych rozdziałach ma możliwość zapoznania się z takimi zagadnieniami jak m.in.:
efektywność ekonomiczna dokonywanych w ramach zamówień publicznych zakupów;
sprawiedliwość proceduralna postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
instytucje zamawiające jako podmioty zamówienia publicznego;
wykonawcy jako podmioty zamówienia publicznego;
treść zamówienia publicznego - szczególne obowiązki wykonawcy oraz jego wynagrodzenie;
metoda regulacji zamówienia publicznego;
zastosowanie kryteriów podziału na prawo publiczne i prywatne do zamówień publicznych.
Niniejsza pozycja jest pracą, która pozwala w szerszy sposób spojrzeć na problematykę prawa zamówień publicznych, zapoznać się z przedstawieniem doktryny oraz orzecznictwa. Dzieło to nie tylko poszerzy wiedzę praktyków prawa - adwokatów, radców prawnych, sędziów lecz również teoretyków prawa oraz aplikantów zawodów prawniczych, studentów pragnących pogłębić swoją wiedzę, a także urzędników zajmujących się udzielaniem zamówień publicznych oraz przedsiębiorców.
Szczegóły |
Dział: | Ebooki pdf, epub, mobi, mp3 |
Kategoria: | prawo, cywilne |
Wydawnictwo: | C.H.Beck |
Rok publikacji: | 2015 |
Język: | polski |
Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): | *Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny) |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.