Opis produktu:
W opracowaniu skupiono się przede wszystkim na private banking jako obszarze bankowości. Scharakteryzowano definicję private banking oraz jego zależności i powiązania z innymi pojęciami z zakresu finansów i bankowości związanymi z obsługą klientów zamożnych. Ponadto wskazano rolę i miejsce private banking w nauce o finansach i bankowości, jak również sposób organizacji świadczenia usług na rzecz zamożnych klientów. Nie zapomniano również o nakreśleniu rysu historycznego, który umożliwia zrozumienie cech charakterystycznych private banking, jak również jego zróżnicowanie. Odniesiono się także do kwestii produktowo-usługowych. Scharakteryzowano więc zagadnienia związane z ofertą dla klientów zamożnych. Odniesiono się zarówno do podstawowych produktów bankowych, uwzględniając specyfikę potrzeb klientów private banking, produktów finansowych (inwestycji tradycyjnych i alternatywnych), jak i usług skierowanych do klientów zamożnych. Wzięto pod uwagę zarówno ich potrzeby finansowe, jak i pozafinansowe. Nie zapomniano przy tym o najnowszych trendach oraz zjawiskach w zakresie kategorii inwestycji oferowanych klientom zamożnym, takich jak innowacje finansowe, w szczególności kryptoaktywa i waluty wirtualne, które stanowią nowy segment zainteresowania klientów private banking. Analizie oferty produktowej przeznaczonej dla klientów private banking towarzyszy również ocena poziomu ryzyka wiążąca się z zaangażowaniem w poszczególne formy inwestycji. Nie pominięto klienta i jego obsługi. Dokonano szczegółowej charakterystyki potencjalnego klienta private banking, ze wskazaniem na jego potencjalne zróżnicowanie i segmentację. Zaprezentowano profil klienta zamożnego, odnosząc się do jego potrzeb i oczekiwań w zakresie obsługi przez doradcę private banking. Stawiając klienta i jego oczekiwania w centrum zainteresowania private banking, dokonano także charakterystyki osób zaangażowanych w proces jego obsługi oraz narzędzia, jakimi dysponują (marketing, innowacje finansowe). Novum w literaturze krajowej jest jednak odniesienie się również do wyzwań, jakie wiążą się z obsługą klientów zamożnych, w szczególności niedocenianego dotychczas ryzyka zaangażowania banku w proceder prania pieniędzy. Ostatni rozdział książki dotyczy bezpieczeństwa obsługi klientów private banking. W rozdziale tym dokonano szczegółowej prezentacji i analizy dotyczącej rodzajów ryzyka, jakie wiążą się z organizacją obsługi klienta zamożnego. Pod tym względem odniesiono się zarówno do organizacji private banking w ramach danej instytucji, implikacji dla bezpieczeństwa środków powierzonych przez zamożnego klienta bankowi, jak również bezpieczeństwa z punktu widzenia funkcjonowania samego banku (compliance).
Produkt wprowadzony do obrotu na terenie UE przed 13.12.2024