SPRAWDŹ STATUS ZAMÓWIENIA
POMOC I KONTAKT
Ulubione
Kategorie

Ebook PROFESSIONAL LEARNING COMMUNITIE Stworzenie kultury refleksyjnego dialogu zawodowego nauczycieli pdf

  • pdf

O Akcji

Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.
Dowiedz się więcej
  • Promocja
    image-promocja

ebook

Wydawnictwo Petrus
Data wydania 2023
Zabezpieczenie Znak wodny
Produkt cyfrowy

Opis produktu:

Można założyć, że każdy nauczyciel wie, jak ważny jest dla niego rozwój zawodowy. Wśród podstawowych powodów, dla których podejmują różnorodne działania w tym celu, są wymagania ze strony państwa, dyrektora, społeczeństwa oraz osobista potrzeba samorozwoju. Nie mniej ważna jest konieczność zdobywania nowych zaświadczeń wymaganych w sytuacjach ubiegania się o awans zawodowy. Ważna jest więc wiedza nauczycieli odnośnie ważności i potrzeb w zakresie rodzajów i form własnego rozwoju zawodowego. Współpraca w organizacjach uczących się pozwala rozwijać umiejętności identyfikowania, oceniania i doceniania swoich możliwości, praw i potrzeb, umiejętności współpracy i działań synergicznych pozwalających rozwiązywać różnorodne problemy. Prowadzi to do refleksyjnej postawy, do autonomiczności i umiejętności radzenia sobie w życiu i postrzegania swojej pracy przez nauczyciela jako organizatora działań, które mają sens dla własnego rozwoju i dla rozwoju ucznia. Partycypacja nauczycieli i poczucie własnej skuteczności można też uznać jako ważne źródło wewnętrznej motywacji nauczycieli. Dla polskiej koncepcji profesjonalnego rozwoju nauczycieli warto zarekomendować doświadczenia japońskiego i singapurskiego systemu uwzględniającego czynnik społeczny jako wyznacznik organizacji uczącej się. Organizacji, która skutecznie kształtuje świadomość własnych obowiązków nauczycieli wobec wspólnoty, rozwija sprawność sieci komunikacyjnej oraz sprzyja równoważeniu budowania tożsamości osobistej i tożsamości społecznej. Wartości te są kształtowane poprzez wspierające i dzielone przywództwo; kreatywność zbiorową; wspólne wartości i wizję, wspólne praktyki osobiste oraz sprzyjające warunki dla utrzymania społeczności uczącej się.

Założeniem szkoły jako instytucji wspierającej działania w PLC powinno być tworzenie właściwej kultury organizacyjnej, zapewniającej atmosferę zaufania, otwartości i szczerości oraz sprzyjania relacjom między nauczycielami, uczniami i rodzicami. Stworzenie dobrej kultury organizacyjnej będzie przekładać się na poczucie bezpieczeństwa, motywację, zaangażowanie, na wzrost indywidualnej efektywności i poczucie satysfakcji.

Mam nadzieję, że przybliżenie idei Professional Learning Communities pozwoli zwłaszcza dyrektorom szkół i nauczycielom szeroko i kompleksowo spojrzeć na potrzebę tworzenia kultury współpracy w celu tworzenie nowych wartości oraz ciągłego, stopniowego ulepszania procesu kształcenia ukierunkowanego na efekty rozwojowe uczniów.

Od Autorki
S
Szczegóły
Dział: Ebooki pdf, epub, mobi, mp3
Wydawnictwo: Petrus
Rok publikacji: 2023
Liczba stron: 130
Język: polski
Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): *Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny)

eBookowe bestsellery z tych samych kategorii

produkt cyfrowy
produkt cyfrowy
produkt cyfrowy
produkt cyfrowy
produkt cyfrowy

RECENZJE - eBook pdf - PROFESSIONAL LEARNING COMMUNITIE Stworzenie kultury refleksyjnego dialogu zawodowego nauczycieli - pdf

Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.

0/5 ( brak ocen )
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

Wpisz swoje imię lub nick:
Oceń produkt:
Napisz oryginalną recenzję: