Opis produktu:
Zgodnie z przepisami Kodeksu pracy regulamin pracy ustala organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników.
Gotowy do wdrożenia regulamin pracy z dokumentacją szczegółowo określa organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników. Książka zawiera także praktyczny komentarz do zagadnień związanych z opracowaniem, wejściem w życie, treścią i podstawą prawną regulaminu.
Oprócz zagadnień takich, jak czas pracy, urlopy, ochrona rodzicielstwa i młodocianych, kary za naruszenie porządku i dyscypliny pracy, w książce zostały również uregulowane sprawy wywołujące kontrowersje, m.in.: kontrola pracowników na obecność alkoholu czy narkotyków, wyjścia prywatne w czasie pracy, korzystanie z telefonów służbowych, wygląd i ubiór pracownika na stanowisku pracy, kontrole wewnętrzne, odbiór prywatnej korespondencji, przeciwdziałanie mobbingowi, monitorowanie pracowników, a także zagadnienia dotyczące pracy zdalnej (przykładowy regulamin pracy zdalnej) oraz obowiązki pracodawcy i pracownika w zakresie bhp w czasie epidemii COVID-19.
Suplement elektroniczny do książki zawiera treść regulaminu pracy wraz z załącznikami w edytowalnej formie. Plik suplementu do pobrania przez Internet - instrukcja w książce. Zainstalowanie suplementu wymaga systemu operacyjnego Windows.
Stan prawny: 24 czerwca 2020 r. - zgodnie z ustawą z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. poz. 374 z późn. zm.) zmienioną ustawą z dnia 19 czerwca 2020 r. o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o uproszczonym postępowaniu o zatwierdzenie układu w związku z wystąpieniem COVID-19 (Dz.U. poz. 1086).
Kogo dotyczy:
Zgodnie z przepisem art. 104 § 11 k.p. pracodawca nie ma obowiązku wprowadzania regulaminu pracy, jeżeli zatrudnia mniej niż 50 pracowników albo jeżeli organizację i porządek pracy w zakładzie i związane z tym prawa i obowiązki pracodawcy i pracowników określają postanowienia obowiązującego układu zbiorowego pracy.
Pracodawca zatrudniający co najmniej 20 i mniej niż 50 pracowników wprowadza regulamin pracy, jeżeli zakładowa organizacja związkowa wystąpi z wnioskiem o jego wprowadzenie, chyba że w zakresie przedmiotowym przewidzianym dla regulaminu pracy obowiązują postanowienia układu zbiorowego pracy (art. 104 § 3 k.p.).
Produkt wprowadzony do obrotu na terenie UE przed 13.12.2024