- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.ostały nie tylko usłyszane, ale także zrozumiane i aby, w miarę możliwości, pozostały w pamięci słuchacza/rozmówcy. Procesy przekonywania i nakierowywania wykraczają poza granice zwykłego informowania. Intencją mówcy jest nie tylko przedstawienie w sposób zrozumiały treści, lecz także sformułowanie swojej opinii tak, aby odbiorca mógł ją przeanalizować i uznać za godną poparcia. Jeszcze trudniejszym zadaniem jest przekonanie rozmówcy, aby się z nami zgodził i odpowiednio się zachował. Niestety nie wszyscy rozmówcy są zainteresowani uczciwą wymianą zdań. Gdy chodzi przede wszystkim o to, aby zdobyć przewagę w komunikacji, często - świadomie lub nieświadomie - stosowane są techniki nieuczciwe. Z tego powodu zdobywanie przewagi jest równie ważnym procesem retorycznym. Powinien on opisywać zachowanie mówcy w trudnych sytuacjach komunikacyjnych. 1. Proces pierwszy - Refleksja Jak mówca może wpływać na wrażenie, jakie robi na innych? Ludzie zadowoleni i odnoszący sukcesy często odznaczają się tym, że potrafią realistycznie ocenić swoje umiejętności i wrażenie, jakie wywołują na innych. Dzięki temu rzadko popadają w zakłopotanie z powodu nieoczekiwanych reakcji swoich rozmówców. Zdobyta w ten sposób pewność siebie wpływa z kolei pozytywnie na całość zachowania komunikacyjnego. Warunkiem refleksji na temat oddziaływania na innych ludzi jest wiedza o aspektach, które składają się na ,,aurę" otaczającą człowieka. Aspekty wyjaśnione w niniejszym rozdziale określane są mianem płaszczyzny ekspresji. Jak człowiek oddziałuje na innych ludzi? Komunikację między ludźmi zawsze określa ich wzajemne nastawienie do siebie. Takie nastawienie charakteryzuje się na przykład przypisywaniem innym cech, takich jak: godny zaufania, wiarygodny, zaangażowany, niepewny, zarozumiały, autorytarny, miły, niesympatyczny itp. Powstają na samym początku spotkania i w trakcie komunikacji zostają tylko nieco zmodyfikowane. Wyniki badań prowadzonych w dziedzinie psychologii komunikacji wskazują na to, że to przyporządkowanie cech, a więc aura otaczająca człowieka, zaledwie w 7% zależy od tego, co ktoś mówi. Znaczenie rozstrzygające mają tu informacje poboczne, które słuchacz odbiera i przetwarza najczęściej nieświadomie. Te dodatkowe informacje kryją się w tym, jak ktoś coś mówi (38%) i jakie wrażenia wizualne towarzyszą wypowiedzianym słowom (55%). Na podstawie badań podzielono zachowania komunikacyjne człowieka na trzy obszary: Przekaz werbalny to informacje przekazujące treść, czyli to, co faktycznie się mówi. Przekaz parawerbalny obejmuje wszystkie aspekty głosowe i artykulacyjne, a więc sposób, w jaki coś zostaje wypowiadane lub odgłosy, jakie towarzyszą wypowiadaniu słów. Przekaz niewerbalny to elementy mowy ciała. ,,Wrażenie, jakie sprawia mówca, tylko w niewielkiej części zależy od tego, co mówi." Trzy obszary zachowania komunikacyjnego Aby uniknąć nieporozumienia, należy zauważyć, że czyste przekazywanie informacji nie zależy w tak dużym stopniu od czynników pozajęzykowych. Często przecenia się rolę, jaką język ciała odgrywa w informacyjnej wartości mowy. Słuchacz łatwiej nie zapamiętuje treści wypowiedzi tylko dlatego, że mówca świetnie się prezentuje! Jednak będzie słuchać z większą uwagą mówcy, którego odbiera jako wiarygodnego i zaangażowanego. A w dokonaniu tej oceny ważna jest mowa ciała. Przekaz werbalny Człowiek dysponuje wieloma możliwościami, aby wyrazić się za pomocą słów. To, z której możliwości skorzystamy, zależy np. od tego, jak nas wychowano i jakie zdobyliśmy
Produkt wprowadzony do obrotu na terenie UE przed 13.12.2024
Szczegóły | |
Dział: | Ebooki pdf, epub, mobi, mp3 |
Kategoria: | poradniki, praca, biznes, autokreacja |
Wydawnictwo: | BC Edukacja |
Wydawnictwo - adres: | gb@bc.edu.pl , 00-680 , Żurawia 43 /302 , Warszawa , PL |
Język: | polski |
Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): | *Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny) |
Wprowadzono: | 13.02.2013 |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.