Opis produktu:
Kulisy wielkiego biznesu F1.
Przyłożył rękę do 20 mistrzowskich tytułów - zarówno kierowców, jak i konstruktorów. Szybko piął się po szczeblach kariery w Williamsie, w Benettonie udanie współpracował z Schumacherem, razem z Niemcem budując potęgę Ferrari w latach 1996-2006, by wreszcie niespodziewanie triumfować z własnym zespołem Brawn GP w 2009 roku.
Teraz - już jako dyrektor zarządzający F1 - Ross Brawn dzieli się z czytelnikami swoją ogromną wiedzą i doświadczeniem. Opowiada, w jaki sposób Michael Schumacher zyskiwał przewagę nad rywalami i jakie były kulisy jego odejścia z Benettona. Wyjaśnia, dlaczego Fernando Alonso jest lepszy od Sebastiana Vettela, który miliarder próbował przejąć Hondę i dlaczego Red Bull nie zdołał powtórzyć wyczynu Ferrari.
Dzięki Rywalizacji totalnej dowiesz się, jak wiele detali decyduje o końcowym sukcesie w Formule 1. To pouczająca opowieść o najważniejszych ludziach tego sportu, zakulisowych gierkach, sztuce wywiadowczej i interpretowaniu regulaminu na swoją korzyść. To także praktyczny poradnik dla menadżerów i właścicieli firm, którzy chcą osiągnąć sukces w swojej branży.
Formuła 1, jakiej nie znałeś. Historia prawdziwa, choć nie zawsze piękna. Koniecznie musisz to przeczytać!
***
Certyfikowany geniusz - to najbliższe prawdzie określenie Rossa Brawna.
Wall Street Journal
Kulisy Formuły 1 przypominają prawdziwy teatr wojenny, w którym bój o dominację toczy się na wielu płaszczyznach. Za sukcesami odnoszonymi na właściwym polu bitwy, czyli na torze wyścigowym, stoi biegłość polityczna, uprzedzanie ruchów przeciwnika, budowa odpowiedniego zaplecza, nawet działania wywiadowcze. Ross Brawn, weteran i zwycięzca wielu zakulisowych rozgrywek, intryg i batalii, przybliża drapieżny świat, w którym walka kierowców i zespołów jest tylko wierzchołkiem skomplikowanej rywalizacji na różnych frontach. To nie jest książka tylko dla fanów wyścigów: lekcje strategii z Formuły 1 mogą przydać się w każdej dziedzinie życia.
Mikołaj Sokół, dziennikarz i komentator F1 w ELEVEN SPORTS
To nazwisko zna każdy prawdziwy fan Formuły 1, ale mało kto zdaje sobie sprawę, jak potężne zakulisowe wpływy miał w tym sporcie Ross Brawn jeszcze jako dyrektor techniczny Ferrari czy - później - jako twórca obecnej potęgi Mercedesa. Potrafił się oprzeć nawet władzy Berniego Ecclestone’a, aż w końcu przejął część jego obowiązków. Przed czytelnikami tej książki stoi niepowtarzalna okazja, by poznać królową sportów motorowych oczami faceta, który nie tyle wyśmienicie zna Formułę 1, co - w kwestiach politycznych i biznesowych - od dekad ją współtworzy.
Cezary Gutowski, dziennikarz motoryzacyjny
Ross Brawn jest jak haker, który przeszedł na stronę rządową. Całe życie szukał luk w przepisach, by teraz samemu je tworzyć. Lewis Hamilton do dziś powtarza, że nie zdobyłby tylu tytułów, gdyby nie Ross. To samo mogą powiedzieć Michael Schumacher i Jenson Button.
Michał Gąsiorowski, dziennikarz radiowej Trójki, komentator F1 w ELEVEN SPORTS
Prędkość i technika to za mało, by być pierwszym na mecie wyścigu Formuły 1. Brawn i Parr odsłaniają kulisy sportowej rywalizacji, w której nie mniej ważna jest ekonomia, polityka i przede wszystkim - mądre zarządzanie.
Marcin Walków, dziennikarz Business Insider Polska
BIOGRAM
Ross Brawn (ur. 1954) - brytyjski inżynier, aktualny dyrektor zarządzający F1 ds. sportowych. Karierę w sportach motorowych zaczynał w połowie lat 70., a już w 1978 roku trafił do Formuły 1 - zatrudnił go zespół Williamsa. Szybko awansował w hierarchii firmy, przyczyniając się do wywalczenia czterech mistrzowskich tytułów: dwóch kierowców i dwóch konstruktorów. Po Williamsie pracował w kilku innych ekipach F1 oraz przy wyścigach aut sportowych. W 1991 roku został dyrektorem technicznym zespołu Benetton Formula. Tam spotkał Michaela Schumachera i pomógł mu zdobyć dwa mistrzowskie tytuły, dorzucając do tego jedno mistrzostwo konstruktorów. W latach 1996-2006 był dyrektorem technicznym Ferrari, które zdominowało F1, zdobywając oba mistrzowskie tytuły nieprzerwanie przez pięć lat (2000-2004). Po odejściu ze Scuderii został szefem zespołu Honda i przejął go przed sezonem 2009, gdy japoński producent wycofał się z F1. Stworzony w ten sposób zespół Brawn GP wygrał klasyfikację kierowców i konstruktorów w pierwszym sezonie startów. Po nim team został przejęty przez Mercedesa - Ross Brawn pracował tam do 2013 roku. Chwilę później ogłosił odejście na emeryturę, ale już 23 stycznia 2017 roku został ogłoszony nowym dyrektorem zarządzającym F1 ds. sportowych.
Adam Parr (ur. 1965 r.) - brytyjski biznesmen, w 2006 roku został dyrektorem generalnym zespołu Williams F1. W latach 2010-2012 był prezesem Williams Grand Prix Engineering Limited. Po tym okresie odszedł z Formuły 1, swoją przygodę z tym sportem podsumowując w książce The Art of War: Five Years in Formula One.