- Książki Książki
- Podręczniki Podręczniki
- Ebooki Ebooki
- Audiobooki Audiobooki
- Gry / Zabawki Gry / Zabawki
- Drogeria Drogeria
- Muzyka Muzyka
- Filmy Filmy
- Art. pap i szkolne Art. pap i szkolne
O Akcji
Akcja Podziel się książką skupia się zarówno na najmłodszych, jak i tych najstarszych czytelnikach. W jej ramach możesz przekazać książkę oznaczoną ikoną prezentu na rzecz partnerów akcji, którymi zostali Fundacja Dr Clown oraz Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora. Akcja potrwa przez cały okres Świąt Bożego Narodzenia, aż do końca lutego 2023.tingowych, jest tzw. marketing mix, czyli kompozycja marketingowa. Jedną z najpopularniejszych koncepcji marketing mix jest teoria 4P sformułowana przez E. Jeromea McCarthyego2. Podzielił on narzędzia marketingu na cztery następujące grupy: produkt (product), cena (price), dystrybucja (place) i promocja (promotion). Jeżeli chcesz wyprzedzić konkurencję na rynku pracy, stworzenie własnej strategii marketingowej opartej na tej teorii może okazać się bardzo przydatne. Ćwiczenie Budowanie własnej strategii marketingowej rozpocznij od określenia następujących elementów: Produkt - twoja osoba, stanowiąca swoistą indywidualną markę poprzez zdobyte wykształcenie, doświadczenie i umiejętności. Swoimi kompetencjami zaspokajasz potrzeby pracodawców i rynku pracy. Silna konkurencja zmniejsza liczbę nisz, w które można się wpasować. Umiejętność rywalizacji na rynku pracy, podobnie jak w biznesie, poprzez skuteczne dopasowywanie się do jego potrzeb oraz dostrzeganie nisz jest gwarancją sukcesu. Chcąc właściwie wyznaczyć ten obszar, zadaj sobie pytania: Kim jestem? Co jest moim atutem? Kim są moi konkurenci? Co ich wyróżnia? Czy jestem skłonny zdobywać nowe kompetencje potrzebne na rynku pracy? Czy dostrzegam na rynku pracy dziedziny niszowe, w których mogę się specjalizować? Czy istnieją nisze wynikające z lokalizacji? Czy jestem gotów zmienić swoje miejsce zamieszkania? Cena - wartość twojej marki na rynku pracy. Skuteczne zaspokajanie potrzeb rynku i wybieranie nisz pozwoli ci na podnoszenie tej wartości. Jest ona wypadkową kosztów włożonych w naukę, zdobywanie doświadczeń i umiejętności, czyli im więcej wysiłku włożysz w rozwijanie siebie, tym wyższego wynagrodzenia możesz oczekiwać. Określenie tej wartości pomoże ci wyeksponować w dokumentach swoje atuty. Dzięki temu zaczniesz szukać pracy w firmach, które są w stanie zaspokoić twoje oczekiwania finansowe. Odpowiedz na pytania: Jak wyceniłbym swoje kompetencje? Ile jestem wart na rynku pracy? Co mogę zrobić, aby podnieść swoją wartość? Jakiej stawki oczekuję? Za jakie minimalne wynagrodzenie mógłbym pracować? Dystrybucja - docieranie do potencjalnych pracodawców. Opiera się to na zbieraniu informacji, do których masz dostęp, i ich analizie. Z jednej strony liczy się umiejętność wykorzystania wszystkich kanałów informacyjnych, a nawet odkrywania nowych. Z drugiej - umiejętność znalezienia miejsca pracy odpowiedniego dla siebie. Bardzo ważna jest inwencja w docieraniu do potencjalnych klientów - pracodawców. Im więcej kanałów wykorzystasz, tym większe prawdopodobieństwo, że zrealizujesz swoje cele. Odpowiedz na pytania: W jakiej firmie chciałbyś pracować? W jaki sposób możesz zdobyć w niej pracę? Czy spełniasz wszystkie wymagania formalne? Czy będziesz pasował do tej firmy? W jaki sposób będziesz zdobywał informacje o wolnych etatach? Co możesz zrobić, aby zostać zapamiętanym? W jaki sposób dotrzesz do osób podejmujących decyzje? Promocja - zareklamowanie swojej marki. Wypromowanie siebie ma na celu przekonanie pracodawcy, że jesteś doskonałym kandydatem na dane stanowisko i dlatego powinien wybrać właśnie ciebie. Promocja opiera się na skutecznym PR, czyli budowaniu dokładnie takiego wizerunku, na jakim ci zależy. Odpowiedz na pytania: Jakie wrażenie chcesz wywrzeć na pracodawcy? Jakie atuty podkreślisz? W jaki sposób je zaprezentujesz? Czy wykorzystasz niestandardowe sposoby prezentacji? Jeśli tak, to jakie? Rys. 1. Marketing mix - diagram określający jego cztery elementy składowe3. Przykład Idealna strategia marketingowa Przykładem dobrych praktyk w strategicznym poszukiwaniu pracy jest przypadek dziennikarza radiowego Kamila Nosela, który za pracą w swoim zawodzie rozglądał się już w trakcie studiów. Pierwsze kroki jako dziennikarz stawiał w czasie bezpłatnych praktyk we wrocławskim Radiu Aplauz. Zdobyte doświadczenie przekonało go, że to właśnie z radiem chciałby związać swoją przyszłość zawodową. ,,Zamarzyło mi się Radio Eska. Od dziennikarza, który tam pracował, dowiedziałem się, jak przebiega proces rekrutacji" - opowiada dziennikarz4. ,,Postanowiłem przygotować CV na pomarańczowym papierze i dołączyć do niego pomarańczową płytę z nagranymi audycjami, aby moja aplikacja została zauważona. Wybrałem kolor pomarańczowy będący główną barwą tej stacji. Nikt się nie odezwał, więc postanowiłem działać dalej, tym razem już na większą skalę. W punkcie ksero sprawdziłem możliwości wydruku wielkoformatowego - postanowiłem wydrukować swój życiorys w największym możliwym formacie - 1 x 0,7 m. Następnie kupiłem dwie antyramy tej wielkości - do jednej włożyłem pomarańczowe CV, a do drugiej płytę winylową, na którą nakleiłem płytę CD. Pod spodem napisałem: >>W razie problemu zadzwoń pod << i podałem s
Szczegóły | |
Dział: | Ebooki pdf, epub, mobi, mp3 |
Kategoria: | poradniki, praca, biznes, CV i poszukiwanie pracy |
Wydawnictwo: | Edgard |
Rok publikacji: | 2012 |
Liczba stron: | 160 |
Język: | polski |
Zabezpieczenia i kompatybilność produktu (szczegóły w dziale POMOC): | *Produkt jest zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem (Znak wodny) |
Zaloguj się i napisz recenzję - co tydzień do wygrania kod wart 50 zł, darmowa dostawa i punkty Klienta.